  • 41. Data: 2014-05-20 16:15:04
    Temat: Re: navteq
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 15:42:39 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > A jest mniej? Myślisz że rejon Suszewo-Anastazewo-Wilczyn to wyjątek,
    > gdzie indziej są wszystkie drogi? W łatwy sposób możesz na stronie
    > www.ump.pl porównać gęstość dróg na terenie całego kraju, różnych
    > dostawców (nie tylko UMP) względem OSM.

    ale ja wiem jak to zobaczyć. Tylko nie mów, że czegoś nie ma jak jest.
    Projekty społecznościowe, a takimi jest i OSM i UMP mają tę wadę, że
    czasem w niektórych rejonach jest lepiej a w innych gorzej. Ale dokładnie
    tak samo wygląda to w projektach komercyjnych.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 42. Data: 2014-05-20 16:16:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 15:47:26 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > W przeglądarce www sama się aktualizuje, wystarczy kliknąć na "odśwież".
    > Jednak próżno było szukać na OSM tego ronda przed miesiącem.

    > Tak. bo nie sprawdzałeś, nie widziałeś jej a gardłujesz za tym że była.

    owszem sprawdzałem i podałem ci dane. Natomiast ty nie wiesz jak do tych
    danych dotrzeć a opierasz sowje dane na własnych wrażeniach. Tylko, że ja
    w te wrażenia nie wierzę patrząc na twoje ciągłe utyskiwania jak to nic
    Ci nie działa i to nie tylko na mapach.

  • 43. Data: 2014-05-20 19:00:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
> [...]
    >dokładnie
    >tak samo wygląda to w projektach komercyjnych.

    No, niedokladnie tak samo, bo jednak w spolecznosciowym moze byc jakas
    "biala plama" i dopoki sie spolecznik nie trafi, to bedzie.

    Komercja powinna jednak dbac o w miare dobre pokrycie calosci.
    Oczywiscie i dla komercji wazniejsza sa np budynki 3D w Warszawie,
    niz dokladnosc sciezek w Zygmuntowie :-)

    J.

  • 44. Data: 2014-05-20 19:05:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-05-20 14:24, J.F pisze:

    >Domyślnie OsmAnd korzysta z map OSM (offline). Ja jednak nie pobieram
    >tej mapy na urządzenie, a instaluje z innego serwisu mapę UMP.

    A, rozumiem - rozmawiamy o wyzszosci UMP nad OSM.

    No coz, obecnie nie widze, zreszta chyba jakos obie grupy eksportowaly
    sobie dane.

    Natomiast ... Polska OSM do osmanda ma wiecej MB niz Polska UMP do
    Osmanda ... ale moze to nic nie znaczy..

    J.

  • 45. Data: 2014-05-20 19:11:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał
    W dniu 2014-05-20 12:20, r...@k...pl pisze:
    >Miałem powody, teraz taż mam, ale muszę przyznać że dzisiejszy widok
    >mapy OSM mnie wręcz zaszokował, ktoś w stosunkowo krótkim czasie
    >odwalił kawał dobrej roboty, no, przynajmniej dla mojego rejonu.
    >Wcześniej

    Tysiace amatorow maja swoja sile :-)

    >używając jej do nawigacji pokazywała prawie cały czas że jestem w
    >szczerym polu. Poza brakiem dróg nie było również naniesionych
    >wszystkich rond, itd.

    No wiesz, jesli naprawde siegasz pamiecia do roku 2008, to projekt
    wtedy w zasadzie mozna powiedziec ze ledwo wystartowal.
    Tzn niby sie zaczal w 2004, ale zanim zyskal popularnosc i zanim GPS
    stanialy, i zanim sie rozwinal ...

    Chyba ze masz troche pozniejsze wspomnienia - bylo zawirowanie ze
    zmiana licencji, i kasowanie danych. Trzeba bylo odbudowac.

    J.

  • 46. Data: 2014-05-20 19:31:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2014-05-20 14:46, J.F pisze:
    > No zaraz - my wszyscy widzimy, a ty nie, wiec jak to z ta prawda
    > jest ?
    >
    >Co widzisz? Masz jakieś urządzenie z mapą OSM sprzed miesiąca-dwu,
    >jeżeli tak to zostaniesz uświadomiony że to rondo jest widoczne od
    >bardzo niedawna.

    Faktycznie - na mapie w BoR sie nie zalapalo.

    Ale jedno rondo i kawalek ulicy to nie jest 1/3 drog w Slupcy, tylko
    gora 5% :-)
    Rzeklbym wrecz ze 99% jest dobre :-)

    A w here.com, czyli Navteq go ciagle nie ma.

    J.

  • 47. Data: 2014-05-20 19:34:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Spokojnie dwa samochody się wyminą, czyli nie taka wąska, żeby jej
    >nie nanosić.

    A to droga publiczna ? Bo samochodem do lasu nie wolno :-)

    J.

  • 48. Data: 2014-05-20 19:43:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-20 14:49, J.F pisze:
> [...]
    /51.15016/16.93603
    /51.61463/16.86321
    /51.98712/17.06417

    >No, ładnie ktoś się postarał i na paru osiedlach porobił numerację,
    >ale czy takie przypadki to reguła?

    No wiesz, trzy proby, trzy sukcesy. Specjalnie dobieralem coraz
    mniejsze miejscowosci. Przypadkowe.
    Ale moze np ktos zaimportowal caly Dolny Slask.

    > Ostatnim to nie - juz ze dwa lata temu nokia mnie wyprowadzila na
    > nieistniejacy odcinek S11.
    > Do dzis chyba nawet nie zaczety.
    > Rok usuwali blad, a jak usuneli to razem z istniejacym odcinkiem ..
    > Teraz drugi kontakt i lekka powtorka z rozrywki.

    >No niedobrze, widzę że zakup Lumii 625 bedę musiał jeszcze
    >przemyśleć. Chciałem ją kupić m.in. ze wzgledu na dobrą nawigację, a
    >tu takie byki..

    A ktos potwierdzil te dobra nawigacje ?
    Bo ja mam bardzo zle zdanie, no ale ja mam stara Nokie, a nie nowa
    lumie ... tym niemniej byki na mapie obowiazuja wszystkie.

    J.

  • 49. Data: 2014-05-20 21:49:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 19:00:42 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

> [...]
    >
    > Komercja powinna jednak dbac o w miare dobre pokrycie calosci.
    > Oczywiscie i dla komercji wazniejsza sa np budynki 3D w Warszawie, niz

    plamy będą różne ale będą. a już zwłaszcza jeśli chodzi o aktualność
    nawet głównych dróg. Mapy OSM czy UMP mają nowe drogi on-line w momencie
    faktycznego otwarcia. Komercyjne za kilka tygodni bądź nawet miesięcy. A
    czasem mają je w routingu mimo, że dopiero koparki jeżdżą :)

  • 50. Data: 2014-05-21 02:29:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 May 2014 19:49:31 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > plamy będą różne ale będą.

    No ... pare lat temu to bym rzekl ze komercja powinna miec jakis plan
    rozwijania mapy - najpierw drogi krajowe i wojewodzkie i plany duzych
    miast, potem gminne, wioski i numeracje - to wszystko powoduje ze
    "bialych plam" nie ma, tylko co najwyzej male biale plamki w coraz
    mniejszej ilosci. Ale to bylo kiedys, teraz komercja dane juz ma i co
    najwyzej kupi, wiec tylko male plamki moga byc.

    W spolecznosciowym plamy moga byc duze, jak sie na jakims obszarze
    spolecznik nie trafil. Tylko to trudno znalezc - analize jakas
    przeprowadzic gestosci drog na km^2, czy porownac laczna dlugosc drog?
    No ale tez lata minely, danych w OSM przybylo, plamy sie zmniejszyly
    do plamek :-)

> [...]
    > faktycznego otwarcia. Komercyjne za kilka tygodni bądź nawet miesięcy. A
    > czasem mają je w routingu mimo, że dopiero koparki jeżdżą :)

    Ba, po mojej ulubionej S11 nawet nie zaczely koparki jezdzic :-)

    J.