  • Data: 2017-08-04 13:44:42
    Temat: Re: namagnesowac magnes
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Pan Paweł Pawłowicz napisał:
    [...]

    >Rezonans magnetyczny wykazują pierwiastki, których jądra mają
    >niezerowy spin. Na przykład wodór (prot, nie deuter), węgiel (izotop
    >13C), fluor, fosfor... Można więc zrobić widmo w oparciu o rezonans
    >każdego z tych jąder, obrazek pewnie też, ale tu moja wiedza jest
    >bliska zeru.

    Na ile sie orientuje w tych medycznych - pole pochodzi od cewki
    glownej i pomocniczych.
    I gdzies tam w przestrzenii mamy pewna warstwe/obszar, w ktorej pole
    przyjmuje odpowiednia wartosc i powoduje generacje pewnej
    czestotliwosci.
    Jak zmienimy pole w cewkach pomocniczych, to obszar o takim natezeniu
    sie przesunie.
    Mozemy tez odbierac rozne czestotliwosci.

    I teraz czeka nas tylko skomplikowane zadanie tomograficzne - na
    podstawie wynikow pomiaru natezenia odbieranej czestotliwosci/kilku,
    odtworzyc przestrzenny rozklad substancji. Bo natezenie jest
    proporcjonalne do ilosci substancji w calej warstwie

    J.