    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: najdroższa fotografia świata
    Date: Fri, 20 May 2011 00:27:33 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Daj spokój... skończy się na bezsensownej dyskusji na temat "nie/
    > wolnej woli" :)
    >
    > Poza tym już kiedyś ustaliśmy, że fotografia to bezmyślne wciskanie
    > guzika :)
    > Wychodzi więc, że zgadzamy się przynajmniej w przypadku
    > fotografii ;) ;) ;)
    >
    > PS
    > http://www.youtube.com/watch?v=-yG2Oa1O500

    Już się skończyło, że inaczej rozumiemy wolę;)
    Feynman mówi ..wydaje mi się, że widzę w tej roślinie o wiele więcej niż on..
    Podaje też przykład artysty (dosyć dziecinny): ..ja jako artysta potrafię
    dostrzegać piękno..
    Określa go ..krnąbrnym..
    Oczywiście nie zapomina przy tym dodać, że on też widzi piękno kwiatu;)
    Myślę, że miedzy nami możliwa jest ta różnica

    Naukowiec nigdy nie weźmie pod uwagę, że wiedzę można zastąpić wiarą (nie mówię
    o bogu) bo naukowiec zawsze uważa, że ktoś inny Myśli inaczej. Nie bierze pod
    uwagę, że można nie myśleć. Dokładnie to samo robi krytyk w stosunku do
    artysty.

    Tutaj rozmawiamy bardziej o krytyce sztuki. Artysta nie musi być krytykiem.
    Może opierać się na swojej wierze, intuicji, może wyłączyć myślenie. Sztuka
    współczesna włączyła myślenie na stałe bo krytycy zaczęli uzurpować sobie prawo
    do bycia artystami. Zgadzamy się tu pewnie:) Człowiek współczesny włączył
    myslenie na stałe bo jego brak oznacza wykluczenie.

    marek