  • 11. Data: 2011-08-05 07:05:33
    Temat: Re: na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > na co patrzec przy kupnie nowego auta? chodzi mi o parametry techniczne bo

    automatyczna skrzynia biegów
    lista Ci się mocno okroi i będzie łatwiej wybrać
    o pozytywach jazdy "automatem" nie wspomnę
    pzdr
    GL

  • 12. Data: 2011-08-05 07:18:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "proartisma" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > na co patrzec przy kupnie nowego auta? chodzi mi o parametry techniczne bo
    > wygode i wyglad to sobie sama potrafie ocenic. sprzedawcy mowia glownie o
    > momencie obrotowym i spręzarce ale jakos nikt nie potrafił mi do końca
    > wytłumaczyć jak to się przekłada na użytkowanie. czy lepiej wziąśc silnik
    > diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej
    > chwili
    > najmniej sie psuja?
    >
    > --
    I dobrze mówią. Generalnie silnik np. 1.4 Turbo benzynowy będzie jechał
    znacznie lepiej niż 1.4 bez turbo. Sama moc max mało mówi o tym jak się
    będzie jeździło. A to tez dlatego że przeciętny użytkownik rzadko kręci
    powyżej 4.5 tys obrotów więc moc rowijana np przy 6.2 tys jest osiągana
    rzadko.
    Jak auto ma być nowe to po prostu przejedź się wybranym modelem z silnikiem
    benzynowym bez turbo, silnikiem benzynowym z turbo i dieslem. Jak nie
    poczujesz różnicy albo jest to dla Cibie bez znaczenia to bierz najtańszy.
    Diesel będzie mniej palił ale naprawy są bardziej kosztowne. Chociaż jak
    auto ma być nowe to też bym się specjalnie nie bał.

  • 13. Data: 2011-08-05 07:29:34
    Od: Nadhira <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-04 20:09, proartisma pisze:
> [...]
    > diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej chwili

    Nowe samochody wszystkie się psują - za dużo elektryki :> Natomiast
    jeśli ja miałabym w chwili obecnej decydować - zdecydowanie turbo benzyna :)

  • 14. Data: 2011-08-05 07:33:39
    Od: Nadhira <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-04 23:13, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w
    > mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
    > Na trasie sytuacja się odwraca.

    Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w
    porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy
    przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko
    zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

  • 15. Data: 2011-08-05 07:42:29
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kolor..kolor ma kluczowe znaczenie:) ale to już wiesz. Więc, zakładając
    > że się tym autem przejedziesz przed zakupem to:
    >
    > 1. promień skrętu,operowanie kierownicą - czy w miarę łatwo Ci się nim
    > manewruje;

    Zgadzam się. Bardzo ważne zwłaszcza dla kobiet które nie lubią/nie potrafią
    parkować.
    > 2. cofanie - czy widzisz w lusterku wystarczająco dużo, żeby precyzyjnie
    > cofnąć, zaparkować tyłem, ew punkt 4.

    Zgadzam się. W tym przypadku znacznie lepiej parkuje się hatchbackiem lub
    kombi gdzie można założyć że jak się kończy szyba to zaraz jest zderzak.
    Sedanem parkuje się MZ gorzej.

    > 3. weź benzynę - zakładam że jesteś zwykłym kierowcą który nie spędza
    > pół życia w aucie. W mieście benzyna jest tańsza w utrzymaniu, a zimą
    > wygodniejsza. Poza tym magiczne słówka typu MAF, regeneracja
    > wtryskiwaczy, wymiana dwumasy, parafina zimą itd. pozostaną dla Ciebie
    > ciekawostką z pms. Diesel jest (w większości przypadków) bardziej
    > hałaśliwy.
    Zgadzam się
    > 4. czujniki parkowania - fajna rzecz, kobiety to lubią, serio.

    Zgadzam się. Najlepiej takie z wyświetlaczem. Ale jak czujników nie bedzie
    to i tak można dołożyć samemu za grosze lub w warsztacie (nie ASO) za
    przyzwoite pieniądze.

    > 5. climatronic/automatyczna klima - równie fajna rzecz, jeśli nie
    > fajniejsza. Klima to ogólnie fajna rzecz, rzekłbym - niezbędna.
    Klima ma być ale i tak większości kobiet jest bez różnicy czy jej pokaże na
    wyświeltaczu że ma 22 czy pokręci kółkiem

    > 6. pakiet Assistance - nie bij, ale kobiety nie są stworzone do wymiany
    > koła itp - zadbaj żeby był w pakiecie ubezpieczeniowym

    Zgadzam się ale jak salon nie da to można bez problemu dokupić poza za
    bardzo małe pieniądze. Wczoraj kupiłem za 176 zł na całą Europę PZU
    Autopomoc Super. Zakres na stronie PZU - jest dość dobry jak za tą cenę.
    Zresztą inni mają pewine nawet lepsze ceny. Chodzi o to aby nie płacić za to
    Bóg wie ile albo żeby to był lmocno decydujacy czynnik przy zakupie jeśli w
    jednym salonie będzie Assistance a w drugim nie.

    > 7. szyby mają się otwierać do końca, zwłaszcza z tyłu. Jeśli decydujesz
    > się na auto 3drzwiowe to mają być elektryczne, to też fajna rzecz.
    A po co mają się otwierać z tyłu do końca? Jak w czasie jazdy otworzysz z
    tyłu szybę to i tak powietrze (ciśnienie) łomoce tak że musisz zaraz zamykać
    > 8. ma mieć ESP, ale takie wyłączane. W zimie sobie wyłączysz, żeby
    > łatwiej wyjeżdżać z zasp, latem jak znalazł, zwłaszcza w deszczu
    ESP to już chyba producenci mają obowiązek montować w KAŻDYM nowym aucie.

    > 9. ABS też ma mieć. Sprzęgło + hamulec w podłogę i nie ma bata, jakoś
    > ...się zatrzymasz, jak poćwiczysz to może nawet niekoniecznie w czymimś
    > bagażniku.
    ABS to samo jak wyżej
    > 10. automatyczne światła - ma mieć. Koniec, kropka.
    Przydatne ale da się żyć bez tego. Ew. pojechać do elektryka i założy za 150

    > 11. felgi 15" - mniejsze są dla lamerów. Moja żona tak twierdzi, nie
    > pytaj czemu. 15" na lato, ewentualnie 14" na zimię.
    No to zależy od auta. Bo 15 np w takim Modeo będą wyglądały jak "pól dupy za
    krzaka" Generalnie uważam tak samo że jeśli chodzi o wygląd to im większe
    tym lepsze. Kłóci się to trochę z komfortem jazdy jak i ceną opon. Jednak
    niczym tak łatwo nie poprawisz wyglądu auta (i to znacznie) jak dużymi
    ładnymif felgami. Np. nowa Astra na 18 calowych alu wygląda super, na 15
    calowych zwłaszcza nie alu z kołpakami kompletnie byle jak.

    > 12. sprawdź, czy żarówki w przednich lampach da się wymienić bez
    > zdejmowania zderzaka i wyciągania akumulatora - niestety często się nie
    > da, z drugiej strony kobiece drobne dłonie czynią cuda (bez skojarzeń).

    I tak pewnie będzie to robił facet więc bez znaczenia

    > 13. "słonecznik" kierowcy czyli to co opuszczasz żeby Ci słońce nie
    > świeciło ma mieć lusterko. Żebyś nie musiała przestawiać lusterka
    > wstecznego gdy chcesz poprawić makijaż. To nie jest złośliwość, to
    > kolejne spostrzeżenie mojej żony.

    Rzecz gustu ale zgadzam się.
    > 14. auto ma Ci się podobać. Nie "prawie", nie "przyzwyczaję się" tylko
    > "jestem zachwycona, to jest to". Bez dyskusji.

    I to jest najważniejszy punkt ze wszystkich !!!

  • 16. Data: 2011-08-05 07:46:26
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Nadhira" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko
    > zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

    Nowe beznyny ze zmiennymi fazami rozrządu się nie dławią, podobnie zresztą
    jak stare 8V. I pójdą bez drgań nawet od 1200 RPM tyle że komletnie bez
    ciągu. Dlatego należy powiedzieć że benzyna ma znacznie większy zakres
    użytecznych obrotów ale też w praktyce ludzie używają 2000-4000/4500 RPM co
    pokrywa się z obrotami diesla w których to diesel będzie odczuwalnie
    mocniejszy (przynajmiej jesli chodzi o TD i benz bez turbo)

  • 17. Data: 2011-08-05 09:26:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tu się zgodzę... Przy dieslu znacznie szybciej zmienia się bieg w
    > porównaniu do benzyny :) wiem to z autopsji :) ale to raczej przy
    > przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu...

    Przy zwalnianiu na upartego wystarczy sprzęgło wcisnać. ;-)

    >benzyna na niskich obrotach szybko zaczyna się dławić, podczas gdy diesel
    >nadal ładnie ciągnie

    Mam dokładnie odwrotne wrażenia.
    Mój nie bardzo chce jechać poniżej 20 na biegu II, 40 na III, 60 na IV i 80
    na V.
    Benzyny nie szarpią chociaż, nawet jeśli nie przyspieszają specjalnie w
    podobnych okolicach.
    Dotyczy również dośćmocnej turbobenzyny.

  • 18. Data: 2011-08-05 09:36:34
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-05 07:42, Agent pisze:

    > A po co mają się otwierać z tyłu do końca? Jak w czasie jazdy otworzysz
    > z tyłu szybę to i tak powietrze (ciśnienie) łomoce tak że musisz zaraz
    > zamykać

    Zgadzam się, natomiast zacząłem na to zwracać uwagę podczas oglądania
    jednego z pierwszych Aveo ładnych parę lat temu. Tam tylna szyba
    opuszczała się o około 10 cm. Poza tym to się pośrednio przekłada na
    wielkość tylnych drzwi i wygodę wsiadania z tyłu, zwłaszcza np.
    wkładania fotelika itp.

> [...]
    > jak dużymi ładnymif felgami. Np. nowa Astra na 18 calowych alu wygląda
    > super, na 15 calowych zwłaszcza nie alu z kołpakami kompletnie byle jak.
    Dokładnie tak. Pisałem o 15" mając na myśli średniej wielkości kompakt,
    gdzie 16" to czasami już wygląda śmiesznie. W każdym razie duże felgi to
    podobno podstawa <-- to znów moja żona:)

    > I tak pewnie będzie to robił facet więc bez znaczenia

    Niby tak, ale nawet facet będzie wolał to zrobić w miarę szybko.

    Zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy:

    Sprawdź, jak z wysokością z przodu, tzn. unikaj aut z nisko zabudowanym
    przodem. Kobiety (chociaż nie tylko) mają tendencję do spadania z często
    bardzo wysokich krawężników zamiast się z nich delikatnie zsuwać i taki
    ładnie wyglądający spoilerek pod zderzakiem najczęściej przeżywa jedno,
    max kilka takich spadnięć. Później sam spada.

    --
    MZ

  • 19. Data: 2011-08-05 13:35:50
    Od: "firlik" <f...@n...pl>

> [...]
    > przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko
    > zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

    Częstość zmiany biegów zależy tylko od skrzyni biegów.
    W służbowym mam 16 biegów do przodu i 3 do tyłu...
    muszę się nawachlować nabierając szybkości od 0 do 30 km/h.
    W domowym mam 1 do przodu i 1 do tyłu.
    I nie zmieniam biegów przy jeździe w zakresie 0 do 200 km/h....

    ;-)

  • 20. Data: 2011-08-05 15:45:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-05 07:33:39 +0200, Nadhira <n...@o...pl> said:

> [...]
    > przyśpieszaniu, a nie zwalnianiu... benzyna na niskich obrotach szybko
    > zaczyna się dławić, podczas gdy diesel nadal ładnie ciągnie

    Czyli wracamy do mojego: im większy moment obrotowy, tym rzadziej
    możesz zmieniać biegi.
    ;>
    --
    Bydlę