    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
    Date: Fri, 5 Aug 2011 07:42:29 +0200

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j1essg$13o$1@news.onet.pl...

    > Kolor..kolor ma kluczowe znaczenie:) ale to już wiesz. Więc, zakładając
    > że się tym autem przejedziesz przed zakupem to:
    >
    > 1. promień skrętu,operowanie kierownicą - czy w miarę łatwo Ci się nim
    > manewruje;

    Zgadzam się. Bardzo ważne zwłaszcza dla kobiet które nie lubią/nie potrafią
    parkować.
    > 2. cofanie - czy widzisz w lusterku wystarczająco dużo, żeby precyzyjnie
    > cofnąć, zaparkować tyłem, ew punkt 4.

    Zgadzam się. W tym przypadku znacznie lepiej parkuje się hatchbackiem lub
    kombi gdzie można założyć że jak się kończy szyba to zaraz jest zderzak.
    Sedanem parkuje się MZ gorzej.

    > 3. weź benzynę - zakładam że jesteś zwykłym kierowcą który nie spędza
    > pół życia w aucie. W mieście benzyna jest tańsza w utrzymaniu, a zimą
    > wygodniejsza. Poza tym magiczne słówka typu MAF, regeneracja
    > wtryskiwaczy, wymiana dwumasy, parafina zimą itd. pozostaną dla Ciebie
    > ciekawostką z pms. Diesel jest (w większości przypadków) bardziej
    > hałaśliwy.
    Zgadzam się
    > 4. czujniki parkowania - fajna rzecz, kobiety to lubią, serio.

    Zgadzam się. Najlepiej takie z wyświetlaczem. Ale jak czujników nie bedzie
    to i tak można dołożyć samemu za grosze lub w warsztacie (nie ASO) za
    przyzwoite pieniądze.

    > 5. climatronic/automatyczna klima - równie fajna rzecz, jeśli nie
    > fajniejsza. Klima to ogólnie fajna rzecz, rzekłbym - niezbędna.
    Klima ma być ale i tak większości kobiet jest bez różnicy czy jej pokaże na
    wyświeltaczu że ma 22 czy pokręci kółkiem

    > 6. pakiet Assistance - nie bij, ale kobiety nie są stworzone do wymiany
    > koła itp - zadbaj żeby był w pakiecie ubezpieczeniowym

    Zgadzam się ale jak salon nie da to można bez problemu dokupić poza za
    bardzo małe pieniądze. Wczoraj kupiłem za 176 zł na całą Europę PZU
    Autopomoc Super. Zakres na stronie PZU - jest dość dobry jak za tą cenę.
    Zresztą inni mają pewine nawet lepsze ceny. Chodzi o to aby nie płacić za to
    Bóg wie ile albo żeby to był lmocno decydujacy czynnik przy zakupie jeśli w
    jednym salonie będzie Assistance a w drugim nie.

    > 7. szyby mają się otwierać do końca, zwłaszcza z tyłu. Jeśli decydujesz
    > się na auto 3drzwiowe to mają być elektryczne, to też fajna rzecz.
    A po co mają się otwierać z tyłu do końca? Jak w czasie jazdy otworzysz z
    tyłu szybę to i tak powietrze (ciśnienie) łomoce tak że musisz zaraz zamykać
    > 8. ma mieć ESP, ale takie wyłączane. W zimie sobie wyłączysz, żeby
    > łatwiej wyjeżdżać z zasp, latem jak znalazł, zwłaszcza w deszczu
    ESP to już chyba producenci mają obowiązek montować w KAŻDYM nowym aucie.

    > 9. ABS też ma mieć. Sprzęgło + hamulec w podłogę i nie ma bata, jakoś
    > ...się zatrzymasz, jak poćwiczysz to może nawet niekoniecznie w czymimś
    > bagażniku.
    ABS to samo jak wyżej
    > 10. automatyczne światła - ma mieć. Koniec, kropka.
    Przydatne ale da się żyć bez tego. Ew. pojechać do elektryka i założy za 150

    > 11. felgi 15" - mniejsze są dla lamerów. Moja żona tak twierdzi, nie
    > pytaj czemu. 15" na lato, ewentualnie 14" na zimię.
    No to zależy od auta. Bo 15 np w takim Modeo będą wyglądały jak "pól dupy za
    krzaka" Generalnie uważam tak samo że jeśli chodzi o wygląd to im większe
    tym lepsze. Kłóci się to trochę z komfortem jazdy jak i ceną opon. Jednak
    niczym tak łatwo nie poprawisz wyglądu auta (i to znacznie) jak dużymi
    ładnymif felgami. Np. nowa Astra na 18 calowych alu wygląda super, na 15
    calowych zwłaszcza nie alu z kołpakami kompletnie byle jak.

    > 12. sprawdź, czy żarówki w przednich lampach da się wymienić bez
    > zdejmowania zderzaka i wyciągania akumulatora - niestety często się nie
    > da, z drugiej strony kobiece drobne dłonie czynią cuda (bez skojarzeń).

    I tak pewnie będzie to robił facet więc bez znaczenia

    > 13. "słonecznik" kierowcy czyli to co opuszczasz żeby Ci słońce nie
    > świeciło ma mieć lusterko. Żebyś nie musiała przestawiać lusterka
    > wstecznego gdy chcesz poprawić makijaż. To nie jest złośliwość, to
    > kolejne spostrzeżenie mojej żony.

    Rzecz gustu ale zgadzam się.
    > 14. auto ma Ci się podobać. Nie "prawie", nie "przyzwyczaję się" tylko
    > "jestem zachwycona, to jest to". Bez dyskusji.

    I to jest najważniejszy punkt ze wszystkich !!!