  • 1. Data: 2011-08-04 23:02:01
    Temat: Tacho w aucie DMC 3,5tony
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Jeśli w aucie o masie całkowitej do 3,5 tony jest tachograf, czy jest
    wtedy obowiązek używania takowego?
    Są w sumie dwa przypadki;
    1.auto NA PRAWDĘ o DMC 3,5tony,
    2.auto natywnie o większej DMC ale w papierach odchudzane...

    Jak to jest?
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-08-04 23:30:31
    Temat: Re: Tacho w aucie DMC 3,5tony
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-08-04 23:02, BAREK pisze:
> [...]
    > Są w sumie dwa przypadki;
    > 1.auto NA PRAWDĘ o DMC 3,5tony,
    > 2.auto natywnie o większej DMC ale w papierach odchudzane...

    w jednym i drugim przypadku sie nie uzywa.

  • 3. Data: 2011-08-05 09:36:52
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > w jednym i drugim przypadku sie nie uzywa.
    Czyli tacho może sobie być, ale nie musi być sprawne i żadna służba nie
    może wymagać z niego zapisu?
    Rozumiem, że jako właściciel mogę jednak takie tacho używać do
    obserwacji jazdy moich kierowców? :-)

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 4. Data: 2011-08-05 10:01:35
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-08-05 09:36, BAREK pisze:
    > Czyli tacho może sobie być, ale nie musi być sprawne i żadna służba nie
    > może wymagać z niego zapisu?
    > Rozumiem, że jako właściciel mogę jednak takie tacho używać do
    > obserwacji jazdy moich kierowców? :-)

    sprawne i uzywane ma byc jezeli bedziesz mial pow. 3,5t (chyba, ze
    bedzie to niezarobkowy przewoz rzeczy albo inne wylaczenie z obowiazku
    ktore wynika z ustawy). ty bedziesz mial wiecej niz 3.5 t, jak
    podlaczysz przyczepe wiec po to ten tachograf jest w pojezdzie zamontowany.
    jak juz go tam masz, to wypadaloby robic co dwa lata jego legalizacje.

  • 5. Data: 2011-08-05 19:17:31
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 04 Aug 2011 23:30:31 +0200, mister <b...@e...com> wrote:

    >w jednym i drugim przypadku sie nie uzywa.

    Jesteś pewien? Bo ja się kiedyś tym interesowałem i wg. ITD jak jest
    tacho to ma być włączone celem rejestracji prędkości. Zresztą jak
    miałem stłuczkę,to policjant, mimo iż auto miało DMC równe 3 tony,
    pytał się o tacho.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2011-08-08 19:47:58
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Są w sumie dwa przypadki;
    > 1.auto NA PRAWDĘ o DMC 3,5tony,
    > 2.auto natywnie o większej DMC ale w papierach odchudzane...

    Jeśli masz zamontowane, to .... powinieneś korzystać. Niektorzy mylą
    przepis, że dopiero powyżej 3,5 T. Powyżej 3,5T masz OBOWIOĄZEK miec i
    używać. Do 3,5 T jeśli nie masz obowiązku posiadać, nie musisz mieć, ale
    jesli juz masz, to powinieneś używać. Często w Niemczech auta powyżej 2,8 T
    (przeważnie od 3T) mają tacho, wiec i u nas powinno sie korzystać.

    RoB