  • 1. Data: 2011-08-04 20:09:50
    Temat: na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
    Od: "proartisma" <p...@g...pl>

    na co patrzec przy kupnie nowego auta? chodzi mi o parametry techniczne bo
    wygode i wyglad to sobie sama potrafie ocenic. sprzedawcy mowia glownie o
    momencie obrotowym i spręzarce ale jakos nikt nie potrafił mi do końca
    wytłumaczyć jak to się przekłada na użytkowanie. czy lepiej wziąśc silnik
    diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej chwili
    najmniej sie psuja?

  • 2. Data: 2011-08-04 20:33:12
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-08-04 20:09, proartisma pisze:
> [...]
    > diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej chwili

    Najlepiej wolnossący silnik benzynowy i przerobić go na zasilanie LPG :-)
    Czesławek

  • 3. Data: 2011-08-04 20:47:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    proartisma napisał(a):
> [...]
    > diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej chwili
    Powiedz do czego ma to auto Ci służyć, jakie marki Ci pasują. To padną
    propozycje. Bo gadanie o parametrach IMHO nie ma sensu.

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-08-04 20:48:19
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 04-08-2011 o 20:09:50 proartisma <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wytłumaczyć jak to się przekłada na użytkowanie. czy lepiej wziąśc silnik
    > diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej

    Każde się psuje, nawet te "niemieckie" i "japońskie".

    Jakiej wielkości chcesz kupić auto, gdzie użytkowane będzie (miasto?), ile
    km rocznie, i jak długie odcinki..

  • 5. Data: 2011-08-04 21:12:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-04 20:09, proartisma pisze:
    > na co patrzec przy kupnie nowego auta?

    Zależy co planujesz z tym samochodem robić.

> [...]

    > jakie samochody w tej chwili
    > najmniej sie psuja?

    Zależy co planujesz z tym samochodem robić.

    :)

    Niestety, ale nim nie napiszesz o co Ci chodzi, to raczej nikt nie zgadnie.

  • 6. Data: 2011-08-04 21:13:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-04 20:09:50 +0200, "proartisma" <p...@g...pl> said:

    > na co patrzec przy kupnie nowego auta?

    Na wszystko.

    > chodzi mi o parametry techniczne

    Bierzesz listę i patrzysz.
    (pytasz o to, co chcesz kupić, czy o to, co ci się podoba?)

    > sprzedawcy mowia glownie o
    > momencie obrotowym i spręzarce ale jakos nikt nie potrafił mi do końca
    > wytłumaczyć jak to się przekłada na użytkowanie.

    Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi, choć
    nie jest to panaceum na brak pieniędzy na skrzynię automatyczną.
    Mniej więcej tak - dla laika.

    > czy lepiej wziąśc

    Nie da się wziąść.
    ;>>>

    > silnik
    > diesel

    Jeśli chcesz dielsa, to tak. Jeśli nie, to nie.

    > czy może lepiej tradycyjnie na beznyne?

    A od czego? Bo inna odpowiedź będzie przy założeniu, że 6 km do pracy w
    mieście, inna przy 3 km tygodniowo do kościoła na wsi, a jeszcze inna
    przy przebiegu kilkudziesięciu tysięcy km rocznie.

    > jakie samochody w tej chwili
    > najmniej sie psuja?

    Nieużywane.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-08-04 21:45:21
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej chwili

    Kolor..kolor ma kluczowe znaczenie:) ale to już wiesz. Więc, zakładając
    że się tym autem przejedziesz przed zakupem to:

    1. promień skrętu,operowanie kierownicą - czy w miarę łatwo Ci się nim
    manewruje;
    2. cofanie - czy widzisz w lusterku wystarczająco dużo, żeby precyzyjnie
    cofnąć, zaparkować tyłem, ew punkt 4.
    3. weź benzynę - zakładam że jesteś zwykłym kierowcą który nie spędza
    pół życia w aucie. W mieście benzyna jest tańsza w utrzymaniu, a zimą
    wygodniejsza. Poza tym magiczne słówka typu MAF, regeneracja
    wtryskiwaczy, wymiana dwumasy, parafina zimą itd. pozostaną dla Ciebie
    ciekawostką z pms. Diesel jest (w większości przypadków) bardziej hałaśliwy.
    4. czujniki parkowania - fajna rzecz, kobiety to lubią, serio.
    5. climatronic/automatyczna klima - równie fajna rzecz, jeśli nie
    fajniejsza. Klima to ogólnie fajna rzecz, rzekłbym - niezbędna.
    6. pakiet Assistance - nie bij, ale kobiety nie są stworzone do wymiany
    koła itp - zadbaj żeby był w pakiecie ubezpieczeniowym
    7. szyby mają się otwierać do końca, zwłaszcza z tyłu. Jeśli decydujesz
    się na auto 3drzwiowe to mają być elektryczne, to też fajna rzecz.
    8. ma mieć ESP, ale takie wyłączane. W zimie sobie wyłączysz, żeby
    łatwiej wyjeżdżać z zasp, latem jak znalazł, zwłaszcza w deszczu
    9. ABS też ma mieć. Sprzęgło + hamulec w podłogę i nie ma bata, jakoś
    ...się zatrzymasz, jak poćwiczysz to może nawet niekoniecznie w czymimś
    bagażniku.
    10. automatyczne światła - ma mieć. Koniec, kropka.
    11. felgi 15" - mniejsze są dla lamerów. Moja żona tak twierdzi, nie
    pytaj czemu. 15" na lato, ewentualnie 14" na zimię.
    12. sprawdź, czy żarówki w przednich lampach da się wymienić bez
    zdejmowania zderzaka i wyciągania akumulatora - niestety często się nie
    da, z drugiej strony kobiece drobne dłonie czynią cuda (bez skojarzeń).
    13. "słonecznik" kierowcy czyli to co opuszczasz żeby Ci słońce nie
    świeciło ma mieć lusterko. Żebyś nie musiała przestawiać lusterka
    wstecznego gdy chcesz poprawić makijaż. To nie jest złośliwość, to
    kolejne spostrzeżenie mojej żony.
    14. auto ma Ci się podobać. Nie "prawie", nie "przyzwyczaję się" tylko
    "jestem zachwycona, to jest to". Bez dyskusji.
    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-08-04 22:35:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Im większy moment obrotowy, tym rzadziej możesz zmieniać biegi,

    Nieprawda.
    Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.

    W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

  • 9. Data: 2011-08-04 23:11:53
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:j1evr2$cmf$1@news.onet.pl napisał(a):
    > Nieprawda.
    > Zwłaszcza że momentu na kołach się nie podaje.
    > W mieście często jest dokładnie odwrotnie.

    Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie protestuje jak
    się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa niskiego momentu
    obrotowego? Oczywiście opisany przypadek dotyczy miasta.

    Pozdr

  • 10. Data: 2011-08-04 23:13:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Dziwne, bo moje autko po zwolnieniu do 20kmph na 4 biegu nie protestuje
    > jak się nie zredukuje biegu, twierdzisz że to zasługa niskiego momentu
    > obrotowego?

    Raczej typu silnika, te z większym momentem, czyli zazwyczaj diesle, w
    mieście wymagają sporego wachlowania wajchą.
    Na trasie sytuacja się odwraca.