  • Data: 2011-08-04 21:45:21
    Temat: Re: na jakie parametry zwrocic uwage przy kupnie nowego auta?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-04 20:09, proartisma pisze:
    > na co patrzec przy kupnie nowego auta? chodzi mi o parametry techniczne bo
    > wygode i wyglad to sobie sama potrafie ocenic. sprzedawcy mowia glownie o
    > momencie obrotowym i spręzarce ale jakos nikt nie potrafił mi do końca
    > wytłumaczyć jak to się przekłada na użytkowanie. czy lepiej wziąśc silnik
    > diesel czy może lepiej tradycyjnie na beznyne? jakie samochody w tej chwili
    > najmniej sie psuja?

    Kolor..kolor ma kluczowe znaczenie:) ale to już wiesz. Więc, zakładając
    że się tym autem przejedziesz przed zakupem to:

    1. promień skrętu,operowanie kierownicą - czy w miarę łatwo Ci się nim
    manewruje;
    2. cofanie - czy widzisz w lusterku wystarczająco dużo, żeby precyzyjnie
    cofnąć, zaparkować tyłem, ew punkt 4.
    3. weź benzynę - zakładam że jesteś zwykłym kierowcą który nie spędza
    pół życia w aucie. W mieście benzyna jest tańsza w utrzymaniu, a zimą
    wygodniejsza. Poza tym magiczne słówka typu MAF, regeneracja
    wtryskiwaczy, wymiana dwumasy, parafina zimą itd. pozostaną dla Ciebie
    ciekawostką z pms. Diesel jest (w większości przypadków) bardziej hałaśliwy.
    4. czujniki parkowania - fajna rzecz, kobiety to lubią, serio.
    5. climatronic/automatyczna klima - równie fajna rzecz, jeśli nie
    fajniejsza. Klima to ogólnie fajna rzecz, rzekłbym - niezbędna.
    6. pakiet Assistance - nie bij, ale kobiety nie są stworzone do wymiany
    koła itp - zadbaj żeby był w pakiecie ubezpieczeniowym
    7. szyby mają się otwierać do końca, zwłaszcza z tyłu. Jeśli decydujesz
    się na auto 3drzwiowe to mają być elektryczne, to też fajna rzecz.
    8. ma mieć ESP, ale takie wyłączane. W zimie sobie wyłączysz, żeby
    łatwiej wyjeżdżać z zasp, latem jak znalazł, zwłaszcza w deszczu
    9. ABS też ma mieć. Sprzęgło + hamulec w podłogę i nie ma bata, jakoś
    ...się zatrzymasz, jak poćwiczysz to może nawet niekoniecznie w czymimś
    bagażniku.
    10. automatyczne światła - ma mieć. Koniec, kropka.
    11. felgi 15" - mniejsze są dla lamerów. Moja żona tak twierdzi, nie
    pytaj czemu. 15" na lato, ewentualnie 14" na zimię.
    12. sprawdź, czy żarówki w przednich lampach da się wymienić bez
    zdejmowania zderzaka i wyciągania akumulatora - niestety często się nie
    da, z drugiej strony kobiece drobne dłonie czynią cuda (bez skojarzeń).
    13. "słonecznik" kierowcy czyli to co opuszczasz żeby Ci słońce nie
    świeciło ma mieć lusterko. Żebyś nie musiała przestawiać lusterka
    wstecznego gdy chcesz poprawić makijaż. To nie jest złośliwość, to
    kolejne spostrzeżenie mojej żony.
    14. auto ma Ci się podobać. Nie "prawie", nie "przyzwyczaję się" tylko
    "jestem zachwycona, to jest to". Bez dyskusji.
    --
    MZ