-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!newsfeed2.atman.pl!n
ewsfeed.atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!
newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.
net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: na biegu - tak ma być?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kss5o1$l7t$1@node1.news.atman.pl>
<51f23fb1$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<kstici$bb6$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Sat, 27 Jul 2013 10:34:12 +0200
Message-ID: <1eil794ikhd5i$.1vf102regeqy4.dlg@40tude.net>
Lines: 50
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1374914041 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1460 82.143.187.50:58973
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2499627
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
>> Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
>> jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
>> jazdy.
> Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
> tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
> pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
> sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
> sie powtarza w kolejnych.
Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.
Ale - kolezanka nie hamuje silnikiem, tylko zostawia na parkingu.
Tarcie nadal jest i to spore - kto chce moze popchac samochod bez
swiec i zobaczyc. A sprezanie ... silnik calkowicie szczelny nie jest
i sprezone powietrze ucieka.
Na parkingu wykorzystujemy jednak tarcie, bo inaczej i malych pochylen
by powoli zjezdzal.
> Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
> kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach.
Pewnie tak, ale w sumie i tarcie pierscieni ma zmienny moment w
zaleznosci od kata ustawienia walu.
Czasem sie ta "sprezystosc" powietrza czuje - no ale to juz trzeba
ambitnie pchac.
> Sprezanie -
> przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
> wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
> juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
> nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
> Jakby podac paliwo (i iskre jesli benzyna) to by zapalil, w koncu tak
> sie zapala na pych, albo role gorki pelni rozrusznik;-)
Benzyna nie zapali, bo iskra wymaga kluczyka.
Ale bardzo starym dieslom w ciezarowkach sie zdarzalo, tam elektryczny
byl tylko rozrusznik.
> Zostawianie na
> recznym w zimie grozi przymarznieciem okladzin do bebna i efektem audio
> dolby surround przy ruszaniu z tak zablokowanym kolem.
Wody tam nie zasadniczo nie ma, to i nie ma co przymarzac. Ale sie
czasem zdarza. Tylko ze wyjscia tez nie ma, bo silnik nie utrzyma na
wiekszej pochylosci.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.13 20:13 Gotfryd Smolik news
- 27.07.13 20:58 k...@g...com
- 28.07.13 08:45 the_foe
- 28.07.13 09:47 J.F.
- 28.07.13 12:45 Lewis
- 28.07.13 13:31 k...@g...com
- 28.07.13 22:11 __Maciek
- 28.07.13 22:24 k...@g...com
- 29.07.13 19:02 Myjk
- 29.07.13 20:27 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie