eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyna biegu - tak ma być? › Re: na biegu - tak ma być?
  • Data: 2013-07-28 09:47:56
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:13:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Sat, 27 Jul 2013, J.F. wrote:
    >> Dnia Fri, 26 Jul 2013 12:17:52 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >>> Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    >>> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    >>> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    >>> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies.
    >>
    >> Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie, wiec sie powinno zwracac.
    >
    > Jakby jeszcze zawory zakleić "na twardo", to trochę byśmy się
    > do oczekiwanej tezy zbliżyli ;) (nie do końca, ale zawsze)
    > Każde przepchnięcie płynu przez zwężenie pochłania energię
    > na wiry i nie ma przebacz.

    Tu bylo powoli, wiec przepychanie malo energii pochlania :-)

    Sporo stracimy na temperaturze (sprezane powietrze sie grzeje i
    podgrzewa cylinder, a przy rozprezaniu cylinder zbyt zimny aby oddac),
    troche na katach otwarcia zaworow - bo dlugosci suwow sa jednak rozne,
    sporo na nieszczelnosciach - w zaworach i na pierscieniach.

    Tak czy inaczej - na parkingu to tarcie trzyma auto a nie cisnienie.
    Cisnienie powoli sobie ucieknie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: