-
11. Data: 2014-11-05 01:56:56
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-11-05 o 01:07, k...@g...com pisze:
> Jakoś wygląda, fabrycznie nie bo inaczej skale są namalowane. Udało Ci się
powiększyć otwory, kiedyś o to pytałeś.
To nie moje zdjęcie, tak tylko poglądowo z sieci. Same skale to szczegół
estetyczny, u mnie są podobne, nawet font literek się zgrał.
Otwory udało się powiększyć - te 2mm na stronę to nie dramat, metal by
się dało rozciągnąć to, i tworzywo zmusiłem. Drewniany kołeczek nacięty,
śruba w środek by go rozpierać stopniowo, i podgrzewanie halogenem 500W
- poszło łatwiej niż myślałem, ale 2x musiałem robić bo po odpuszczeniu
i wystygnięciu prawie 1mm spowrotem skurczyło się.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
12. Data: 2014-11-05 09:27:18
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisał(a):
> Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
> "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
> temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
> (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
> (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć.
Niemożliwe. IMO podpięcie dwóch zrobionych w dzisiejszych standardach
mierników temperatury do jednej sondy (termopary) nie spowoduje istotnego
wzrostu błędu pomiaru. Zapytaj na pl.misc.elektronika, tam potwierdzą.
Ovczywiscie, jakieś elementarne zasady powinny być zachowane - ekranowanie,
przewody kompensacyjne.
A co do wiórów to ja bym jednak nie przepuszczał ich przez turbinę :) A co,
jak się jakiś większy zaklinuje między łopatką a obudową?
--
Jacek
-
13. Data: 2014-11-05 10:52:01
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: Marek <m...@g...pl>
> Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
> kolektora (wiadomo Ĺźe moĹźna, i tak jest Ĺadniej i porzÄ dniej, ale
> moĹźe wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?
>
>
Kiedys rozwiercalem i gwintowalem krociec od pompy wody.
Ktos mi doradzil, aby wiertlo i gwintownik wlozyc do smaru. Opilki
podczas wiercenia przyklejaja sie do smaru.
Mi sie udalo. Od wiercenia auto przejechalo prawie 200kkm i dalej hula.
Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
14. Data: 2014-11-05 12:57:30
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
news:m3cs0l$5cq$1@speranza.aioe.org...
>
> Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
> kolektorze.
Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
15. Data: 2014-11-05 14:39:51
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:
> W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
>>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
>> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
> Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
> silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
> monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
> żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura
> jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt
> wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się
> błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka
> temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne
> uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by
> klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie
> usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.
>
> Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
> "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno
> zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do
> istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić
> więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może
> głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną
> sondę, niż ruszać istniejące.
>
> wyjaśniłem wystarczająco?
>
Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie
nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę.
No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W
razie za gorących będzie wyłączał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś
chłodzenie?
-
16. Data: 2014-11-05 14:43:00
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
wiadomości news:545a1040$0$12645$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:m3cs0l$5cq$1@speranza.aioe.org...
>>
>> Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
>> kolektorze.
>
>
> Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
> A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?
>
jak nie plastik to aluminium
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
17. Data: 2014-11-05 15:25:29
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-11-05, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
> Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:m3cs0l$5cq$1@speranza.aioe.org...
>>
>> Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
>> kolektorze.
>
> Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
> A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?
>
Tyle, ze tu chodzi o kolektor wydechowy.
--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6
-
18. Data: 2014-11-05 23:13:17
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: tá´Ź
BartekK wrote:
> "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
> zaszkodzi".
Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.
Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz EGR,
jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle dość
lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to sobie
mogą odessać gile z nosa.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
19. Data: 2014-11-05 23:15:24
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: tá´Ź
t? wrote:
> BartekK wrote:
>
>> "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
>> zaszkodzi".
>
> Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
> Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.
>
> Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz
> EGR, jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle
> dość lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to
> sobie mogą odessać gile z nosa.
A sorry, Ty o wydechowym i EGT piszesz. Tutaj sytuacja wygląda znacznie
lepiej. Ale chyba i tak bym nie ryzykował.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
20. Data: 2014-11-06 09:50:35
Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-11-05, t? <t?> wrote:
> BartekK wrote:
>
>> "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
>> zaszkodzi".
>
> Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
> Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.
>
Ale w jaki sposob? I po co myc kolektor wydechowy?
>
> Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz EGR,
> jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle dość
> lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to sobie
> mogą odessać gile z nosa.
>
W wydechu?
--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6