  • 11. Data: 2013-04-04 17:20:05
    Temat: Re: monitor jako tv
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-04-04 17:09, Michal pisze:
    > Tak z ciekawości - z jakiej odległości oglądacie TV? Bo mając DM2780D za
    > bardzo nie wyobrażam sobie oglądania tego z odległości większej niż 1 -
    > 1,2m o 23" nawet nie mówiąc - do tego potrzeba jest chyba lornetka
    > teatralna ;) Właśnie ze względu na mały ekran używam go jako TV
    > sporadycznie - jak mam obejrzeć coś dłużej niż 15 min i tak przesiadam
    > się do TV normalnej wielkości.

    Kup mocniejsze okulary. Ja oglądam filmy na laptopowym ekranie 15,4" z
    kanapy, czyli z ponad dwóch metrów. Wcześniej miałem dwa identyczne
    monitory Iiyama 19". No i były daleko wstecz w porównaniu do matrycy z
    mojego nowego laptopa.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 12. Data: 2013-04-04 17:27:53
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-04 17:20, $heikh el $hah pisze:

> [...]
    > kanapy, czyli z ponad dwóch metrów. Wcześniej miałem dwa identyczne
    > monitory Iiyama 19". No i były daleko wstecz w porównaniu do matrycy z

    Jak kto lubi. IMHO filmy przyjemnie ogląda się w wersji "z kanapy" na
    50"+ i amplitunerze po optyku/hdmi z przyzwoitym nagłośnieniem 7.1
    No ale czasem trafiają się do zrobienia po jakiejś awarii laptopy z HDD
    zapakowane po brzegi filmami rmvb itp badziewiem "legalnym inaczej"
    oglądym na tych 15" z wbudowanych plastikowych głośników i ludzie też
    twierdzą, że przecież nie ma "prawie" różnicy.

    --
    /MB

  • 13. Data: 2013-04-04 17:52:41
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-04-04 17:27, Michal pisze:
> [...]
    > oglądym na tych 15" z wbudowanych plastikowych głośników i ludzie też
    > twierdzą, że przecież nie ma "prawie" różnicy.

    Jasne, ale nie przesadzajmy. Swój 'gabinet' mam na tyle mały, że nie
    miałbym gdzie postawić coś większego niż 23". Zaś nagłośnienie mam
    dobre. Tylko stereo, ale stare, japońskie, realne 80W. Zresztą zdarzało
    mi sie oglądać filmy na telefonie. Sony Xperia. Bravia Engine. Czy coś
    takiego. I dawało radę. ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 14. Data: 2013-04-04 19:39:58
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/04/2013 01:10, Michal wrote:

> [...]
    > tylko z DSUB, SCART, component, ale nawet na żadnym z HDMI.
    > No w mordę - to nawet 2-letnia plazma używana do filmów i od czasu do czasu
    > jak mnie napadknie na pogranie z padem na 50" obsługuje HDMI-CEC, a to nie.
    > W sumie przyzwyczaiłem już się, że toto trzeba włączyć z panelu dotykowego
    > albo pilotem, bo używam głównie jako drugiego dużego monitora do dokumentów
    > i sporadycznie do grania stereoskopowego 3D, ale przez to nie wyobrażam
    > sobie używania takiego combo jako GŁÓWNEGO monitora - ręcznie to włączało
    > się bursztynowe monitory pod HGC, a nie TV/monitory w 2011/2012 r.

    A to jeszcze nie sprawdzilem. A jak szybko po wylaczeniu komputera powinien
    zniknac ten ekran 'brak sygnalu'?
    Jest sporo opcji do auto wylaczenia monitora po okreslonym czasie ale poki
    co, nic z tym nie robie, jak zajdzie potrzeba, to cos tam pogrzebie. ;)

  • 15. Data: 2013-04-04 19:44:54
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/04/2013 16:09, Michal wrote:

> [...]
    > teatralna ;) Właśnie ze względu na mały ekran używam go jako TV
    > sporadycznie - jak mam obejrzeć coś dłużej niż 15 min i tak przesiadam się

    TV ogladam z 2 - 3 metrow. Ale jak wspomnialem rzadko ogladam wiec do
    niedawna wystarczalo mi 17" na laptopie z tej samej odleglosci. Za to z
    monitora korzystam z 1 metra, wiec nie moze byc zbyt wielki.
    Jak widac, czuje roznice. :)
    A wiekszy telewizor to rodzicom kupilem.

  • 16. Data: 2013-04-04 19:48:47
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/04/2013 16:27, Michal wrote:

> [...]
    > na tych 15" z wbudowanych plastikowych głośników i ludzie też twierdzą, że

    Sa tez inne powody. Mnie w ogole nie interesuja te wszystkie nowe 3-d, HD,
    itp..., filmy. Mam na mysli tresc, plus troche klimat. ;) Filmy z lat
    50-60tych przede wszystkim, starsze albo troche nowsze nie beda lepsze na
    wiekszym ekranie.

  • 17. Data: 2013-04-04 20:53:47
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > teatralna ;) Właśnie ze względu na mały ekran używam go jako TV
    > sporadycznie - jak mam obejrzeć coś dłużej niż 15 min i tak przesiadam

    Bardzo Ci współczuję, że należysz do grupy niewidomych :-(

    --
    animka

  • 18. Data: 2013-04-05 00:58:11
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-04 19:48, 2late pisze:
> [...]
    > HD, itp..., filmy. Mam na mysli tresc, plus troche klimat. ;) Filmy z
    > lat 50-60tych przede wszystkim, starsze albo troche nowsze nie beda

    Niekoniecznie. Nie bez powodu ludzie chodzą do kina, choć teraz poza
    młodzieżą/studentami mało kto ma na to czas, bo to prawie cały wieczór z
    głowy. Stare filmy po remasteringu wyglądają na dużym ekranie w domu
    bardzo OK - nie wiem czy widziałeś np: remaster Metropolis wydany na
    BluRay. Wygląda rewelacyjnie, a to przecież film z 1927 r.
    W sumie jedynym argumentem za małym ekranem do filmów w domu może być
    małe mieszkanie i co za tym idzie brak miejsca, bo przy obecnej technice
    nie ma czegoś takiego jak za duży ekran. Kiedyś duże wydawały się
    wyświetlacze 50-55", po obejrzeniu paru filmów na TV 64" wyglądają
    już blado i zwyczajnie, podobnie niedługo będzie pewnie z wyświetlaczami
    90"+ z rozdzielczością 4k" - z ciekawości puszczałem do testów render
    Sintela 4k na zwykłych 2xTV 50" FHD spiętych w Eyefinity i wyglądało to
    naprawdę dobrze, choć oczywiście brakowało rozdzielczości w pionie
    (bardziej zależało mi na sprawdzeniu jak będzie wyglądać 4k przy
    rozdzielczościach rzędu 100"). Na razie oczywiście nie ma prawie treści
    o tej rozdzielczości, a same wyświetlacze 4k 90" kosztują majątek.

    --
    /MB

  • 19. Data: 2013-04-05 09:14:25
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/04/2013 23:58, Michal wrote:

> [...]
    > rozdzielczościach rzędu 100"). Na razie oczywiście nie ma prawie treści o
    > tej rozdzielczości, a same wyświetlacze 4k 90" kosztują majątek.

    Moj glowny powod kupienia 27" to przeznaczenie, czyli monitor. A drugi to
    oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo ogladam TV zeby
    sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.
    A Metropolis ogladalem raz, i wystarczy. Wiekszosc filmow trzeba po prostu
    spiracic bo kupic raczej sie nie da.

  • 20. Data: 2013-04-05 18:16:23
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-05 09:14, 2late pisze:

    > Moj glowny powod kupienia 27" to przeznaczenie, czyli monitor.

    To daruj sobie funkcje TV - IMHO w monitorze bardziej to przeszkadza niż
    pomaga (problemy z VESA DPMS, złe profile kolorów ustawione pod TV,
    większe opóźnienia spowodowane elektroniką strojoną pod obróbkę syggnału
    z TV, podbijnie ceny, często bardzo słaba czułość głowic DVB-T itp).

    > A drugi to oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo
    > ogladam TV zeby sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.

    Ja TV nie oglądam wcale, działa mi po prostu na nerwy przez postępującą
    idiokrację, co nie znaczy że nie warto mieć dobrego wyświetlacza do kina
    w domu.

    > A Metropolis ogladalem raz, i wystarczy. Wiekszosc filmow trzeba po
    > prostu spiracic bo kupic raczej sie nie da.

    Nie zgodzę się - to zależy od podejścia i to bardziej od tego niż od
    ceny czy dostępności. Sporo unikalnych, niedostępnych w PL DVD i BD
    kupuję na amazon.co.uk. Perełki na DVD w stanie idealnym, ale
    rozpakowane można tak kupić od 1 pensa.

    --
    /MB