  • 11. Data: 2009-04-15 07:02:52
    Temat: Re: mniejsze zlo
    Od: j...@a...at

    > A tego to ja już zupełnie nie rozumiem. Nie widzę jak została
    > zinterpretowana intencja pytania. Brak założenia stanu początkowego
    > i określenia celu zmian. Widać jakieś dwa procesy pomiędzy
    > nieokreślonymi stanami - początkowym i końcowym.

    wszystko jest w pytaniu i w odpowiedzi.
    dla mnie pytanie jest jasne , intencja tez.
    jesli juz poslugujesz sie pojeciami termodynmicznymi jak stan
    poczatkowy , koncowy droga przemian itp to sa one znane w
    wystarczajacym stopniu , tzn znane sa ich mozliwe polozenia na uzytek
    tego tematu.
    Zakladam nawet rodzaj kompresji jpeg - stratnej . dla kompresji
    bezstratnej pytania o zlo konieczne nie mialoby sensu , gdyz kompresja
    bezzstratna nie jest zlem koniecznym tylko dobrem porzadanym.

    wszystko co trzeba zostalo napisane - reszta to kwestia dobrej woli i
    inteligencji.

    a po polsku.

    obserwujesz obraz zawsze w jakiejs wielkosci geometrycznej .
    od tej wielkosci w jakiej chcesz go obserwowac zalezec bedzie
    minimalna liczba pixeli z jakiej obraz musi sie skladac aby moc go
    zaobserwowac w najwyzszej mozliwej rozdzielczosci / jakosci.
    Jesli obraz tej wielkosci geometrycznej ( wymiary) bedzie skladal sie
    z wiekszej liczby pixeli , przyrostu jakosci nie mozna zaobserwowac
    poniewaz rozdzielczosc oka , oktorym dokonujesz obserwacji jest
    ograniczona ( za mala , albo jest ograniczona rozdzielczoscia
    urzadzenia , ktore wydje obraz np monitor ok 90 dpi)
    a wiec bez utraty obserwowanej jakosci obrazu mozna zredukowac te "
    nadmiarowe " pixele.

    Moze zdarzac sie ze dokonujac redukcji liczby pixeli przyzwoitym
    programem bedziesz nawet subiektywnie odbieral jakosc obrazu jako
    lepsza od tego obserwowanego przy uzyciu szybkije przegladarki
    systemowej , gdzie pomimo ze obraz sklada sie z pelnej liczby pixeli
    np 20 milionoe i tak na czas obserwacji jest on redukowany
    przegladarka do rozdzielczosci monitora.

    oczywiscie redukcja liczby pixeli bedzie prowadzic do utraty
    rozdzielczosci , ktora dopiero zaobserwujsz w powiekszeniach wiekszych
    od zalozonego.

    to jest wariant dla najbardziej typowego przypadku fotografii oglono-
    uzytkowej.

  • 12. Data: 2009-04-15 08:59:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    j...@a...at pisze:

    > kompresja jpeg ( bo chyba tre masz na mysli to nic innego jak
    > zastapienie kilki roznych px ta sama liczba takich samych px)

    Nnnnieeee. To nie jest kompresja jpeg :)