  • 71. Data: 2013-10-05 14:08:24
    Temat: Re: miniaturowy nadajnik/namiernik [OT]
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > I mają specjalny narząd do odczytywania tych znaków, nazywa się
    > toto organ Jacobsona.

    Czytnik kotów (paskowych)?

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2013-10-05 22:42:12
    Temat: Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ACMM-033,

    Saturday, October 5, 2013, 2:50:24 AM, you wrote:

    > Kwestia wyrobienia słuchu i "szóstego zmysłu". Tego nie zyskuje się w rok ot
    > tak, to dłuższa praktyka... Jak się zna urządzenia, to można też wyłowić, że
    > każdy taki łomogt... wróć, wybierak, inaczej dźwięczy, ale jeśli walą na
    > jeden kierunek, to po prostu będzie słychać sekwencje wybieranych cyfr, raz
    > z jednego miejsca, raz z kolejnego, centrali. A jak z jakiegoś kierunku, to
    > zwykle to zajmuje np. 20 kolejnych organów, więc wystarczy usłyszeć, ze to
    > ta półka na tym stojaku - i już wiadomo, że "najwięcej szefie z Pragi wali,
    > a Mokotów to zatkany jest..."

    Ale to już historia...

    > Na urządzeniach Pentaconta wygląda to inaczej,

    A gdzie się jeszcze pętapokątach?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2013-10-06 11:44:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:758918841.20131005224212@pik-net.pl.invalid...

    > Ale to już historia...

    No, zdecydowanie... Pełna cyfryzacja sieci publicznej...

    > A gdzie się jeszcze pętapokątach?

    Zapewne na jakichś zakładach pracy (do niedawna, taka centrala była w
    Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu, nie wiem, czy jeszcze jest, ostatnio
    nie chce mi się takich rzeczy sprawdzać), gdzie urządzenia działają na tyle
    dobrze, że nie ma sensu ich wymieniać (albo zakładu na to nie stać), może
    taniej by było usprawnić sterowanie i zrobić coś w rodzaju naszego
    niby-sztandarowego produktu SPC-100 (...że niby ze zelektronizowanym
    sterowaniem, ponoć 3-krotnie mniej wybieraków trzeba, niż normalnie), tylko
    takiego znacznie nowocześniejszego... wystarczy rejestry zmienić na
    elektroniczne i już sporo można. Ja wiem, gdzie jeszcze jest Strowger na
    zakładzie - 228 12 2xxx i 3xxx, wyłącza się go, jak zakład nie pracuje. Po
    efektach pracy, jak go słychać wnioskuję, że jest to wersja nie z szukaczem
    linii, tylko z szukaczem wstępnym (czy jak się to cholerstwo nazywa) w
    postaci wybieraka W25 (czy 50, nie wiem), a jak wołany numer lokalny jest
    zajęty, to połączenie spada i abonent wołający dostaje zajętość z własnego
    wyposażenia abonenckiego. Wtedy, w odróżnieniu od normalnego Strowgera,
    gdzie trzeba się normalnie "powiesić", tu wystarczy klapnąć w widełki, bądź
    wybrać jedynkę - i ponownie dostaje się sygnał zgłoszenia. Inną cechą tej
    wersji Strowgera jest to, że nie ma on wstępnego sygnału dzwonienia (nawet
    nie wnikałem, czy można, może i tak, dorobić mu tę skądinąd pozytywną
    właściwość). ZTCP, przekaźniki są w wersji "B".

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 74. Data: 2013-10-07 10:58:40
    Od: voyo <v...@n...pl>

    W dniu 2013-10-04 19:01, Maciek pisze:

> [...]
    > przez sieć komórkową a ostatnio już nie są takimi jej entuzjastami.
    > Zwłaszcza po tragedii, jaka się wydarzyła na ostatniej "Love Parade",
    > kiedy to zatkana łączność komórkowa nie pozwoliła na skuteczne
    > połączenie między policjantami u obu końców tunelu. Może ktoś ma bliższe
    > informacje na ten temat, to poprawi mnie. Temat znam tylko od znajomego,
    > więc nie potrafię tego na 100% potwierdzić ale nasze służby nie mają
    > zamiaru rezygnować z własnej łączności, do której obsługi nie trzeba
    > wielu masztów przy małej ilości powiedzmy abonentów.

    'służby' w europie używają (lub wdrażają, tam gdzie nie ma) Tetre. (w
    USA i innych krajach - Apco-25)
    Właśnie z powodów takich jak opisałeś powyżej. GSM (i w zasadzie żadna
    publicznie dostępna metoda łączności) nie nadaje się do niezawodnej
    komunikacji.

  • 75. Data: 2013-10-07 18:52:32
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > raczej obrozki maja "fail safe" czyli naciecia ktore w teori powinny sie
    > zerwac, lub gumki
    >
    > Kot nigdy takiego pudla nie bedzie nosil, to nie pies, bedzie wkurzony i
    > walczyc z tym.

    nie każdy, jak ponosi szelki (taka kocia obróżka) to się przyzywyczai
    ale nie należy się spodziewać jakości emisyjnej
    http://www.youtube.com/watch?v=BMMxHWvU12U
    (plecaczek z chińską kamerką 30gr)

  • 76. Data: 2013-10-07 23:58:01
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Eee, to moze i pojete, bo w koncu tez trafiales do domu za mlodu.
    > A kot jeszcze ma nos i nie waha sie zaznaczyc swoj teren.
    >
    > Golab wywieziony w ciezarowce 1000 km dalej trafia do domu, i to jest
    > niepojete ...

    i to jest myśl - spinamy kota z gołębiem....

  • 77. Data: 2013-10-08 00:14:31
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    >miałem taki w formie praktycznie zabawkowej. Pudełeczko w nim elektronika,
    >bateria i piszczyk. Nie wiem jak oni to zrobili ale w bloku >działało na
    >otwarcie drzwi do mieszkania. Nie działało na otwarcie drzwi wejściowych do
    >klatki i otwieranie i zamykanie drzwi w mieszkaniu. A >najlepiej działało w
    >lodowce.

    czy nie takie coś jest w każdym samochodzie?
    pod sufitem z lewej - ultradźwiękowy piskacz, z prawej - odbiornik, kabina
    ma jakąśtam akustykę więc gdy echo się zmienia - znaczy że otwarto drzwi,
    zbito szybę itp

  • 78. Data: 2013-10-08 18:09:25
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    Haytag (http://haystacktechnologies.com/) zapowiada się ciekawie, no ale