    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
    Date: Sun, 6 Oct 2013 11:44:35 +0200

    wiadomości news:758918841.20131005224212@pik-net.pl.invalid...

    > Ale to już historia...

    No, zdecydowanie... Pełna cyfryzacja sieci publicznej...

    > A gdzie się jeszcze pętapokątach?

    Zapewne na jakichś zakładach pracy (do niedawna, taka centrala była w
    Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu, nie wiem, czy jeszcze jest, ostatnio
    nie chce mi się takich rzeczy sprawdzać), gdzie urządzenia działają na tyle
    dobrze, że nie ma sensu ich wymieniać (albo zakładu na to nie stać), może
    taniej by było usprawnić sterowanie i zrobić coś w rodzaju naszego
    niby-sztandarowego produktu SPC-100 (...że niby ze zelektronizowanym
    sterowaniem, ponoć 3-krotnie mniej wybieraków trzeba, niż normalnie), tylko
    takiego znacznie nowocześniejszego... wystarczy rejestry zmienić na
    elektroniczne i już sporo można. Ja wiem, gdzie jeszcze jest Strowger na
    zakładzie - 228 12 2xxx i 3xxx, wyłącza się go, jak zakład nie pracuje. Po
    efektach pracy, jak go słychać wnioskuję, że jest to wersja nie z szukaczem
    linii, tylko z szukaczem wstępnym (czy jak się to cholerstwo nazywa) w
    postaci wybieraka W25 (czy 50, nie wiem), a jak wołany numer lokalny jest
    zajęty, to połączenie spada i abonent wołający dostaje zajętość z własnego
    wyposażenia abonenckiego. Wtedy, w odróżnieniu od normalnego Strowgera,
    gdzie trzeba się normalnie "powiesić", tu wystarczy klapnąć w widełki, bądź
    wybrać jedynkę - i ponownie dostaje się sygnał zgłoszenia. Inną cechą tej
    wersji Strowgera jest to, że nie ma on wstępnego sygnału dzwonienia (nawet
    nie wnikałem, czy można, może i tak, dorobić mu tę skądinąd pozytywną
    właściwość). ZTCP, przekaźniki są w wersji "B".

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.