  • Data: 2017-03-30 08:42:39
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Mar 2017 17:52:43 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Ja myślałem o dużym zbiorniku niskociśnieniowym, tego typu: tiny.pl/g595x (uwaga
    lokowanie produktu).

    Tylko jesli dobrze licze, to 2m3 takiego zbiornika przy cisnieniu 10
    atm przechowuja 44kWh.
    Mniej wiecej tyle, co 3 baterie tesli na scianie.

    Plus ogniwo paliwowe, falownik itp.

    > Zaletą jest to że taki układ wytwarzałby paliwo uniwersalne: do
    > samochodu,

    Ale trzeba pompki, bo na 10 atm daleko nie zajedzie.

    > do piekarnika, do kotła CO/CWU,

    Grzac mozna pradem, pompa ciepla, albo sobie taki termos zafundowac na
    goraca wode.

    > I nie traciłby z czasem zdolności
    > magazynowania, jak w akumulatorach.

    A nie ma tak, ze sie degraduje ?
    Albo, ze trzeba co 5 lat inspektora z UDT wzywac ?

    > Zresztą, zrobienie procesora
    > paliwowego wytwarzającego wodór z wegla byłoby dość proste. HPower
    > zrobił dawno temu, działał świetnie na metanie/propanie/butanie.

    Nie oni jedni ... a jakos ciagle sie tego nie uzywa.
    Gdzies jest jakis maly kruczek.

    J.