  • Data: 2017-03-31 10:07:20
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 31 marca 2017 02:33:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >No i w ten sposób doszedłeś do wniosku że ja nie mam w głowie całego
    >świata zaprojektowanego na mój sposób, tylko widzę z grubsza
    >możliwości na przyszłość.
    >Otóż spójrz na to 150 bar jak na jeden z warunków granicznych. Obok
    >niego są inne. Dopiero po uwzględnieniu tych wszystkich warunków
    >można coś tam zaprojektować optymalnie.

    Ok, ja sie na wodorze nie znam, niech bedzie i 150.
    Tylko czy to dalej bedzie zbiornik odporny na zmeczenie, slonce,
    penetracje wodoru, i nie wymagajacy corocznych przegladow UDT,
    powiedzmy po drobnej zmianie prawa ?

    >Hmm, no to może trzeba w pralce zamontować silnik spalinowy na wodór?
    >Brzmi steampunkowo. To się może zrobić modne szybciej niż tanie :-)

    Spokojnie mozna zainstalowac elektryczny.
    Tylko pytanie czy sie takowa pralke obecnie znajdzie, czy tu sie
    wyposazenie jachtow konczy :-)

    pralki dawniej mialy silnik indukcyjny, teraz ponoc wiekszosc juz
    komutatorowy, ale na 220V i sterowanie triakami.
    12V bedzie wymagalo przerobek.

    No i ta 2kW grzalka elektryczna - ale tu masz racje - mozna grzac
    wodorem.

    >Jajko i kura. Nie ma rynku- nie ma produktu. Nie ma produktu- nie ma
    >rynku.

    Kiedy rynek jest. Sam pisales o pol mln domow.
    Produktu nie ma.
    Tzn produkty tez niby sa, ale tak jakby w eksperymentalnej fazie.

    Dodaj campery, jachty, budowlancow czy inne prace w polu, a nawet
    awaryjne zasilanie do serwerow.
    Duzy zbyt.

    >Ten termos traci szybciej ciepło przez przewodzenie/promieniowanie
    >niż zbiornik traci wodór przez przenikanie.

    Na dlugo nie potrzebujemy, to moze starczy. A jak stoi w piwnicy, to
    moze sobie tracic - i tak dom ogrzewa.

    No i ... byl taki satelita, Gravity probe B. Pomijajac czesc naukowa -
    duzy zbiornik cieklego helu.
    Ktory czesc naukowa sobie pobierala powolutku.
    Helu na 4 lata orbitowania starczylo. Tyle termos utrzymal te -270
    stopni, mimo, ze w otoczeniu z jednej strony okolo +150 ...

    >Jak pójdziewsz do dklepu i porównasz ceny, to tak.

    I ten lekko platynowany grafit taki drogi ?

    >To był proces wielostopniowy, tam był cały szereg różnych
    >katalizatorów.

    >Co to zanczy "taki wodór"?

    Taki z generatora, zasilanego gazem czy olejem opalowym.

    >Wiesz.

    Przeciez silnik spalinowy to skomplikowana konstrukcja. A diesel
    jeszcze bardziej skomplikowana.
    Wiec troche kosztuja.

    J.