-
Data: 2022-09-25 19:26:26
Temat: Re: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 25.09.2022 o 17:41, T. pisze:
> W dniu 2022-09-25 o 15:13, ii pisze:
>> W dniu 25.09.2022 o 13:58, T. pisze:
>>> W dniu 2022-09-24 o 14:36, ii pisze:
>>>> O tym wypadku gdzie egzaminowana zatrzymała się na przejeździe,
>>>> zginęła więc teraz ciągają instruktora. A tymczasem ...
>>>>
>>>> "Koniec procesu po tragicznym wypadku podczas egzaminu na prawo
>>>> jazdy. Dalej jest wiele wątpliwości
>>>> ..
>>>> Oskarżony miał możliwość zatrzymania samochodu, zanim ten wjechał na
>>>> tory, ale tego nie zrobił.
>>>> ..
>>>> znak "stop" na przejeździe kolejowym ... jest ... niewidoczny. ...
>>>> rosną też gęste krzaki, które utrudniają widoczność ... tor jazdy
>>>> biegnie po łuku ... nie było słychać dźwięku ostrzegawczego
>>>> ..
>>>> Jeszcze bardziej zastanawiające jest to, co wiemy o pracy
>>>> maszynistów z nadjeżdżającego pociągu. Okazuje się, że skład, który
>>>> uderzył w samochód egzaminacyjny, prowadził w feralnym dniu człowiek
>>>> dopiero uczący się zawodu maszynisty. Jego też nadzorował
>>>> instruktor. Przynajmniej powinien, bo z nagrania, jakie
>>>> zarejestrował mikrofon w kabinie maszynistów słychać, że ten mógł w
>>>> newralgicznym momencie robić coś zupełnie innego. Gdy pociąg uderzył
>>>> w samochód i rozległ się związany z tym huk, pełnoprawny maszynista
>>>> -- instruktor zdziwiony pyta "co się stało?". To o tyle dziwne, że
>>>> wcześniej młodszy z maszynistów powiedział mu, że jakiś "ch** stoi
>>>> autem na przejeździe", a po chwili dodał, że "to samochód nauki jazdy".
>>>> "
>>>>
>>>> http://niusy.pl/@onet.pl/akm
>>>>
>>>> Coś jak (nie umniejszając tragedii) ...
>>>>
>>>> http://niusy.pl/@youtube.com/a0y
>>>
>>> Onet jak to Onet...
>>> Tam jest 833 m prostego toru, żaden łuk. Wystarczy spojrzeć na mapę.
>>
>> A ile metrów potrzeba do zatrzymania pociągu przy prędkości jaką wtedy
>> miał?
>>
>>> Jak stoi samochód, to się trąbi, a nie hamuje.
>>
>> To przecież i tak się trąbi przed przejazdem. Ale jak samochód albo
>> jego kierowca ma awarię to to trąbienie daje tylko szansę na
>> zminimalizowanie szkód. Samej kolizji nie da się już uniknąć. Bo
>> pociągi hamują kilometrami.
>>
>>> Zupełnie jak to robią często kierowcy, którzy hamują klaksonem.
>>
>> To chyba na "stop cham". Normalny kierowca w sytuacji krytycznej
>> najpierw hamuje a potem ew. trąbi. Samochody hamują szybciej niż
>> pociągi, chyba że ślisko jest.
>>
>>> Wina jest każdego po trochu.
>>
>> MZ wina jest braku środków technicznych zabezpieczających przejazd.
>> Reszta to nieszczęśliwe przypadki.
>>
>>> Szkolony maszynista - bo od razu nie hamował, licząc, że samochód
>>> zjedzie.
>>
>> No wiesz, z obu stron spotkali się kursanci to niby czemu miałoby się
>> inaczej skończyć?
>>
>>> Instruktor maszynisty, bo dłubał w nosie w tym czasie.
>>
>> To jest głównie formalny zarzut. Z artykułu wynika, że pociągu nie
>> dałoby się wyhamować nawet gdyby wdrożono hamowanie awaryjne. Raczej
>> standard.
>>
>>> Instruktor nauki jazdy - bo raczej powinien obiec auto, otworzyć
>>> drzwi i próbować kobietę wyciągać.
>>
>> Zdecydowanie za dużo filmów naoglądałeś się.
>>
>>> I sama kierowczyni, bo siedziała jak sparaliżowana.
>>
>> Może była sparaliżowana. Nie pomyślałeś?
>>
>>>
>>> Same przepisy kolejowe są sprzeczne, bo "maszynista ma cały czas
>>> obserwować szlak", a z drugiej strony - ma zerkać do rozkładu jazdy
>>> oraz na wskaźniki w lokomotywie.
>>
>> To nie jest sprzeczność tylko niemożność.
>>
>
> Poczytaj raport.
> chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/
https://www.gov.pl/attachment/2ac5ba3c-58e7-4823-aa2
d-64468197cf85
>
> Pociąg hamował 293 m.
> A tu masz przejazd pociągu na tej trasie - odcinek i dojazd do tego
> przejazdu (zaraz za semaforem).
> https://youtu.be/AwHGmEhk6pE?t=9929
>
> Samochód wjechał tuż przed pociąg - mieli 12 sekund wszyscy na reakcję.
Ale ja w ogóle nie winię maszynisty :-) Ani zresztą nikogo.
Przeglądnąłem raport. Raczej pokrywa się z tym co w artykule i co tutaj
pisałem.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.22 13:31 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie