-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
Date: Sun, 25 Sep 2022 19:26:26 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <tgq307$5vq$1@news.icm.edu.pl>
References: <tgmtjk$euv$1@news.icm.edu.pl>
<63304274$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
<tgpk5n$vve$1@news.icm.edu.pl>
<633076ab$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 25 Sep 2022 17:26:31 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="6138"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.3.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <633076ab$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707330
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25.09.2022 o 17:41, T. pisze:
> W dniu 2022-09-25 o 15:13, ii pisze:
>> W dniu 25.09.2022 o 13:58, T. pisze:
>>> W dniu 2022-09-24 o 14:36, ii pisze:
>>>> O tym wypadku gdzie egzaminowana zatrzymała się na przejeździe,
>>>> zginęła więc teraz ciągają instruktora. A tymczasem ...
>>>>
>>>> "Koniec procesu po tragicznym wypadku podczas egzaminu na prawo
>>>> jazdy. Dalej jest wiele wątpliwości
>>>> ..
>>>> Oskarżony miał możliwość zatrzymania samochodu, zanim ten wjechał na
>>>> tory, ale tego nie zrobił.
>>>> ..
>>>> znak "stop" na przejeździe kolejowym ... jest ... niewidoczny. ...
>>>> rosną też gęste krzaki, które utrudniają widoczność ... tor jazdy
>>>> biegnie po łuku ... nie było słychać dźwięku ostrzegawczego
>>>> ..
>>>> Jeszcze bardziej zastanawiające jest to, co wiemy o pracy
>>>> maszynistów z nadjeżdżającego pociągu. Okazuje się, że skład, który
>>>> uderzył w samochód egzaminacyjny, prowadził w feralnym dniu człowiek
>>>> dopiero uczący się zawodu maszynisty. Jego też nadzorował
>>>> instruktor. Przynajmniej powinien, bo z nagrania, jakie
>>>> zarejestrował mikrofon w kabinie maszynistów słychać, że ten mógł w
>>>> newralgicznym momencie robić coś zupełnie innego. Gdy pociąg uderzył
>>>> w samochód i rozległ się związany z tym huk, pełnoprawny maszynista
>>>> -- instruktor zdziwiony pyta "co się stało?". To o tyle dziwne, że
>>>> wcześniej młodszy z maszynistów powiedział mu, że jakiś "ch** stoi
>>>> autem na przejeździe", a po chwili dodał, że "to samochód nauki jazdy".
>>>> "
>>>>
>>>> http://niusy.pl/@onet.pl/akm
>>>>
>>>> Coś jak (nie umniejszając tragedii) ...
>>>>
>>>> http://niusy.pl/@youtube.com/a0y
>>>
>>> Onet jak to Onet...
>>> Tam jest 833 m prostego toru, żaden łuk. Wystarczy spojrzeć na mapę.
>>
>> A ile metrów potrzeba do zatrzymania pociągu przy prędkości jaką wtedy
>> miał?
>>
>>> Jak stoi samochód, to się trąbi, a nie hamuje.
>>
>> To przecież i tak się trąbi przed przejazdem. Ale jak samochód albo
>> jego kierowca ma awarię to to trąbienie daje tylko szansę na
>> zminimalizowanie szkód. Samej kolizji nie da się już uniknąć. Bo
>> pociągi hamują kilometrami.
>>
>>> Zupełnie jak to robią często kierowcy, którzy hamują klaksonem.
>>
>> To chyba na "stop cham". Normalny kierowca w sytuacji krytycznej
>> najpierw hamuje a potem ew. trąbi. Samochody hamują szybciej niż
>> pociągi, chyba że ślisko jest.
>>
>>> Wina jest każdego po trochu.
>>
>> MZ wina jest braku środków technicznych zabezpieczających przejazd.
>> Reszta to nieszczęśliwe przypadki.
>>
>>> Szkolony maszynista - bo od razu nie hamował, licząc, że samochód
>>> zjedzie.
>>
>> No wiesz, z obu stron spotkali się kursanci to niby czemu miałoby się
>> inaczej skończyć?
>>
>>> Instruktor maszynisty, bo dłubał w nosie w tym czasie.
>>
>> To jest głównie formalny zarzut. Z artykułu wynika, że pociągu nie
>> dałoby się wyhamować nawet gdyby wdrożono hamowanie awaryjne. Raczej
>> standard.
>>
>>> Instruktor nauki jazdy - bo raczej powinien obiec auto, otworzyć
>>> drzwi i próbować kobietę wyciągać.
>>
>> Zdecydowanie za dużo filmów naoglądałeś się.
>>
>>> I sama kierowczyni, bo siedziała jak sparaliżowana.
>>
>> Może była sparaliżowana. Nie pomyślałeś?
>>
>>>
>>> Same przepisy kolejowe są sprzeczne, bo "maszynista ma cały czas
>>> obserwować szlak", a z drugiej strony - ma zerkać do rozkładu jazdy
>>> oraz na wskaźniki w lokomotywie.
>>
>> To nie jest sprzeczność tylko niemożność.
>>
>
> Poczytaj raport.
> chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/
https://www.gov.pl/attachment/2ac5ba3c-58e7-4823-aa2
d-64468197cf85
>
> Pociąg hamował 293 m.
> A tu masz przejazd pociągu na tej trasie - odcinek i dojazd do tego
> przejazdu (zaraz za semaforem).
> https://youtu.be/AwHGmEhk6pE?t=9929
>
> Samochód wjechał tuż przed pociąg - mieli 12 sekund wszyscy na reakcję.
Ale ja w ogóle nie winię maszynisty :-) Ani zresztą nikogo.
Przeglądnąłem raport. Raczej pokrywa się z tym co w artykule i co tutaj
pisałem.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.22 13:31 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod