  • 11. Data: 2018-01-05 19:00:39
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-05 18:03, Cavallino wrote:

    > Jak rozumiem, Ty tak właśnie myślisz o producentach silników
    > turbodoładowanych?

    Na tych ktorzy produkuja wysilone jednostki po downsizingu, przewidziane
    na znacznie krotszy cykl zycia tak, szczegolnie czytajac wyzej
    zlinkowany artykul - widziales go moze?

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2018-01-05 23:33:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2018 o 19:00, elmer radi radisson pisze:

    > Na tych ktorzy produkuja wysilone jednostki po downsizingu, przewidziane
    > na znacznie krotszy cykl zycia tak,

    To czemu się dziwisz, że ktoś inny podejrzewa Mazdę o dokładnie to samo?

  • 13. Data: 2018-01-06 12:26:42
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    SX z 1,4 wazy 1150kg i ma swoje 140koni- jezdzi sie tym dobrze albo nawet bardzo
    dobrze. W tej cenie takiego wyposazenia raczej nigdzie nie ma, przy tym rozmiar tez
    ma znaczenie. Podobnej wielkosci samochody waza kolo 1400 -1500 kg i tu jest pies
    pogrzebany. Nawet 1.0 jakos daje rade mimo ze myslalem ze ten samochod nawet nie
    ruszy z miejsca.
    Mazda zasluzyla na moje zaufanie bo mam Mazde prawie 10 lat i lepszego samochodu miec
    chyba nie bede - ale cenowo jest droga jak na moja kieszen a kazdy uzywany samochod z
    taka iloscia elektroniki mnie odstrasza. Mam nadzieje ze suzuki jest prostsze i da
    rade. Coraz blizej mi do SX'a

    pozdro

    ps ale mazda jest ladniejsza i tak

  • 14. Data: 2018-01-06 20:05:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-05 23:33, Cavallino wrote:

    > To czemu się dziwisz, że ktoś inny podejrzewa Mazdę o dokładnie to samo?

    Bo ja podalem linka o faktycznych problemach, a po raz pierwszy czytam
    ze ktos tylko cos "podejrzewa", bez podania innego podobnego przykladu
    badz uzasadnienia?

    --

    memento lorem ipsum

  • 15. Data: 2018-01-07 09:29:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2018 o 20:05, elmer radi radisson pisze:

    > Bo ja podalem linka o faktycznych problemach

    Do linków nawet nie zaglądam.
    Zwłaszcza takich w obcych językach.

    Chcesz o czymś dyskutować na polskiej grupie dyskusyjnej, to wklej i
    przetłumacz.

    Nie bardzo zresztą rozumiem, jak link do jakiegoś problemu w jednym
    silniku miałby jakkolwiek posłużyć do dyskusji o innych silnikach innych
    producentów.
    Bo ja co do konkretnego silnika 1.4 z Suzuski nie odniosę się - nie
    znam, nie miałem - więc piszę ogólnie o turbodoładowanych silnikach
    średniej pojemności.

  • 16. Data: 2018-01-08 10:35:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-07 09:29, Cavallino wrote:

    > Do linków nawet nie zaglądam.
    > Zwłaszcza takich w obcych językach.
    >
    > Chcesz o czymś dyskutować na polskiej grupie dyskusyjnej, to wklej i
    > przetłumacz.

    jak sie nie zna obcego jezyka, to tlumacz google swietnie dziala.
    Ale mozna tez udawac ze sie nie widzi podanej informacji ;)

    Prosze, w rodzimym jezyku

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-male-s
    ilniki-w-odwrocie-producenci-zaczna-zwiekszac-pojemn
    os,nId,2292708

    > Nie bardzo zresztą rozumiem, jak link do jakiegoś problemu w jednym
    > silniku miałby jakkolwiek posłużyć do dyskusji o innych silnikach innych
    > producentów.

    To nie jest odniesienie do problemu jednego silnika.

    > Bo ja co do konkretnego silnika 1.4 z Suzuski nie odniosę się - nie
    > znam, nie miałem - więc piszę ogólnie o turbodoładowanych silnikach
    > średniej pojemności.

    Ale do silnikow Mazdy, co do ktorych masz "watpliwosci" sie odnosisz,
    chociaz bez podania zadnej podstawy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2018-01-08 19:40:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-01-2018 o 10:35, elmer radi radisson pisze:

    > jak sie nie zna obcego jezyka, to tlumacz google swietnie dziala.

    Nawet jak się zna, to można nie mieć ochoty tracić czasu i energii na
    tłumaczenie, żeby wykonać za kogoś jego robotę.

> [...]
    ilniki-w-odwrocie-producenci-zaczna-zwiekszac-pojemn
    os,nId,2292708

    > To nie jest odniesienie do problemu jednego silnika.

    Jak to nie - skoro przeniosłeś artykuły o małych silnikach i ich
    problemach na silniki średnie, prawie dwa razy większe niż opisywane?

    > Ale do silnikow Mazdy, co do ktorych masz "watpliwosci" sie odnosisz,

    Tak - wątpliwości mam z natury wobec każdego niesprawdzonego (bo nowego)
    rozwiązania - po prostu nie wierzę żadnemu producentowi ani w jedno słowo.

    Jeśli chodzi o przypuszczalną bezawaryjność to za silnikami z turbo
    przemawiają lata stosowania i ich powszechność - za silnikiem Mazdy na
    razie nic.

  • 18. Data: 2018-01-09 11:47:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-08 19:40, Cavallino wrote:

    > Jak to nie - skoro przeniosłeś artykuły o małych silnikach i ich
    > problemach na silniki średnie, prawie dwa razy większe niż opisywane?

    Nieprawda, bo mowa tam rowniez o wiekszych silnikach:

    "Audi w nowym A4 oferuje silnik 2.0 TFSI o mocy 190 KM (zastąpił 1.8
    TFSI), co zostało nazwane przez Niemców "rightsizeingiem" ("właściwym
    rozmiarem"). (..) Z kolei z palety Polo zniknie 3-cylindrowy diesel 1.4
    TDI, a zastąpi go 4-cylindrowy 1.6 TDI. (..) diesel 1.6 dCi zostanie
    zastąpiony większą jednostką (pojemność 1,7-1,8 l)."

    > Jeśli chodzi o przypuszczalną bezawaryjność to za silnikami z turbo
    > przemawiają lata stosowania i ich powszechność - za silnikiem Mazdy na
    > razie nic.

    Ten sam stopien sprezania ktore maja powszechnie stosowane przez lata
    silniki diesla.

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2018-01-09 18:35:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-01-2018 o 11:47, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > TDI, a zastąpi go 4-cylindrowy 1.6 TDI. (..)  diesel 1.6 dCi zostanie
    > zastąpiony większą jednostką (pojemność 1,7-1,8 l)."

    A który z tych wypadków jest spowodowany problemami z pojemnością silnika?

    > Ten sam stopien sprezania ktore maja powszechnie stosowane przez lata
    > silniki diesla.

    Owszem, ale to nie jest diesel, tylko benzyniak - różnica zasadnicza.
    Tak jak bezpośredni wtrysk w dieslu się sprawdzał od początku, to w
    pierwszych silnikach benzynowych (GDI) to była kupa problemów i zero
    zysku - naście lat minęło zanim to jako tako (choć i tak nie do końca)
    opanowali.

    I o to mi chodzi w konktekście "wynalazków".

  • 20. Data: 2018-01-10 12:00:10
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-09 18:35, Cavallino wrote:

    > A który z tych wypadków jest spowodowany problemami z pojemnością silnika?

    W tym obszerniejszym linku, ktory mogles sobie przetlumaczyc w google,
    jest napisane ze problemy sa spowodowane wysilaniem silnika przez
    turbine od ktorej oczekuje sie zapewnienia wydajnosci silnika na
    poziomie dotychczasowych jednostek.

    Myslisz ze czemu podani producenci chca wrocic do normalnych pojemnosci?
    "bo tak"?

    jak widac z czegos sie to bierze. Chocby takze z tego, ze wielkosc i
    masa kolejnych modeli rosnie. Wiec najwyrazniej turbina w mniejszym
    silniku nie jest cudownym remedium na realne potrzeby.

    > Owszem, ale to nie jest diesel, tylko benzyniak - różnica zasadnicza.

    W czym tkwi ta roznica, jesli chodzi o faktyczny wplyw? I czym wg.
    Ciebie moze poskutkowac?

    Oczywiscie jednoczesnie nie widzisz bardziej zasadniczej roznicy w tym
    ze przy mniejszych silnikach majstruje sie aby pracowaly jak te wieksze
    i ze moze to miec negatywny skutek :)

    --

    memento lorem ipsum