eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 21. Data: 2018-01-10 18:22:02
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-01-2018 o 12:00, elmer radi radisson pisze:
    > On 2018-01-09 18:35, Cavallino wrote:
    >
    >> A który z tych wypadków jest spowodowany problemami z pojemnością
    >> silnika?
    >
    > W tym obszerniejszym linku, ktory mogles sobie przetlumaczyc w google,
    > jest napisane ze problemy sa spowodowane wysilaniem silnika przez
    > turbine od ktorej oczekuje sie zapewnienia wydajnosci silnika na
    > poziomie dotychczasowych jednostek.

    Co Ty bredzisz?
    Mówimy o silnikach z pojemnościami, które w Maździe 3 i SX4 były od
    zawsze, więc zdecydowanie nie chodzi o zapewnienie DOTYCHCZASOWEJ
    wydajności.

    Chodzi o danie czegoś więcej, czego do tej pory nie było - i silniki
    turbo to dają.
    A że są mniej żywotne niż wolnossące gnioty, dotychczas stosowane - no są.
    I co z tego?
    Suma plusów przewyższa kilka minusów.

    W wynalazku Mazdy nie - pali więcej, jeździ gorzej, rokowania (jak dla
    mnie) niepewne, cena ubezpieczeń wyższa, reakcja na gaz gorsza - nie
    widzę żadnego plusa.


    >
    > Myslisz ze czemu podani producenci chca wrocic do normalnych pojemnosci?

    Mówimy właśnie o silnikach z normalnymi pojemnościami.
    A ty z uporem maniaka próbujesz włożyć je w buty 1 litrowych
    trzycylindrówek.

    Nie uda Ci się to - bo jak nie mylę porządnego 1.4T lub 1.6T z 1.0T -
    ten pierwszy to obecnie najlepsza opcja dla kompaktów.

    >> Owszem, ale to nie jest diesel, tylko benzyniak - różnica zasadnicza.
    >
    > W czym tkwi ta roznica, jesli chodzi o faktyczny wplyw?

    Jeśli nie wiesz jakie są różnice między benzyniakiem a dieslem, to o
    czym my gadamy?

    >I czym wg.
    > Ciebie moze poskutkowac?
    >
    > Oczywiscie jednoczesnie nie widzisz bardziej zasadniczej roznicy w tym
    > ze przy mniejszych silnikach majstruje sie aby pracowaly jak te wieksze

    Widzę.
    Tyle że nie mówimy o nich.
    Mówimy o silnikach z normalnymi pojemnościami, tyle że z dodaną turbiną.
    Jak dla mnie to plus, a nie minus.

    Przykładowo - ponad 30 lat temu Lancia Delta Integrale z 2.0 wyciągała
    mniej więcej tyle koników, ile teraz wyciąga się z 1.6
    Różnica w technologii produkcji silników tak poszła do przodu, że obecne
    1.6T spokojnie można nazwać dużo mniej wysilonymi jednostkami - i tak
    jak lepiej się nimi jeździ, tak spokojnie można się spodziewać wyższych
    przebiegów.

    To właśnie w wolnossących truchłach doszło do większego wysilenia, teraz
    z 1.6 wyciąga się tyle ile wtedy z 2.0 - bez żadnego pozytywnego efektu
    dla osiągów, spalania czy przyspieszenia.


  • 22. Data: 2018-01-11 15:50:39
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-10 18:22, Cavallino wrote:


    > A że są mniej żywotne niż wolnossące gnioty, dotychczas stosowane - no są.
    > I co z tego?
    > Suma plusów przewyższa kilka minusów.

    Od samego poczatku mowa wlasnie byla o trwalosci. Czyli jednak
    przyznales ze sa mniej trwale, dziekuje.

    > Nie uda Ci się to - bo jak nie mylę porządnego 1.4T lub 1.6T z 1.0T -
    > ten pierwszy to obecnie najlepsza opcja dla kompaktów.

    O, w koncu zaczales pisac konkretnie o jakis silnikach.
    Bo piszac:

    "Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach, leje
    go na potęgę pod kazdym względem."

    to biorąc pod uwagę że np. 2.0 Mazdy Skyactiv ma 120KM, to taka sama moc
    to maja konstrukcje typu 1.2 TSI. Czyli typowy downsize.

    1.4T w SX4 mowisz, "najlepsza opcja dla kompaktów". Bynajmniej to nie
    jest, tak jak wczesniej napisales, "silnik z pojemnościami
    które w Maździe 3 i SX4 były od zawsze" bo to dość nowa jednostka,
    z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jak to się ma do tego co napisałeś
    powyżej:

    "Tak jak bezpośredni wtrysk w dieslu się sprawdzał od początku, to w
    pierwszych silnikach benzynowych (GDI) to była kupa problemów i zero
    zysku - naście lat minęło zanim to jako tako (choć i tak nie do końca)
    opanowali. I o to mi chodzi w konktekście "wynalazków"."

    To ten silnik jest wynalazkiem, czy nagle nie jest?

    >>> Owszem, ale to nie jest diesel, tylko benzyniak - różnica zasadnicza.
    >>
    >> W czym tkwi ta roznica, jesli chodzi o faktyczny wplyw?
    >
    > Jeśli nie wiesz jakie są różnice między benzyniakiem a dieslem, to o
    > czym my gadamy?

    Jaka jest roznica miedzy benzyniakiem a dieslem wiem. Nie na ten temat
    byla rozmowa, wiec nie kieruj watku na boczne tory.

    Jaka jest roznica w swietle stopnia sprezania? Nie odpowiedziales na
    zadane pytanie.



    --

    memento lorem ipsum


  • 23. Data: 2018-01-11 17:09:30
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2018 o 15:50, elmer radi radisson pisze:
    > On 2018-01-10 18:22, Cavallino wrote:
    >
    >
    >> A że są mniej żywotne niż wolnossące gnioty, dotychczas stosowane - no
    >> są.
    >> I co z tego?
    >> Suma plusów przewyższa kilka minusów.
    >
    > Od samego poczatku mowa wlasnie byla o trwalosci. Czyli jednak
    > przyznales ze sa mniej trwale, dziekuje.

    Są mniej trwałe od starego badziewia - być może.
    Tyle że to czy auto przejedzie 500 czy 300 kkm jest mi zupełnie obojętne.
    Nie kupuję trupów, a do tych przebiegów zdążę je sprzedać trzy razy.

    Czy są mniej trwałe od wysokoprężnej benzynowej mazdy - wątpię, ale
    historia to dopiero pokaże

    >
    >> Nie uda Ci się to - bo jak nie mylę porządnego 1.4T lub 1.6T z 1.0T -
    >> ten pierwszy to obecnie najlepsza opcja dla kompaktów.
    >
    > O, w koncu zaczales pisac konkretnie o jakis silnikach.
    > Bo piszac:
    >
    > "Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach, leje
    > go na potęgę pod kazdym względem."
    >
    > to biorąc pod uwagę że np. 2.0 Mazdy Skyactiv ma 120KM,

    2.0 Mazdy może mieć też 150 kkm - o takich konkretnie pisałem, bo
    wystąpiła ostatnio w jakimś teście porównawczym.

    A i wtedy dostaje po portkach niemożebnie.
    O takiej 120 konnej, to w ogóle się szkoda wypowiadać.

    > 1.4T w SX4 mowisz, "najlepsza opcja dla kompaktów". Bynajmniej to nie
    > jest, tak jak wczesniej napisales, "silnik z pojemnościami
    > które w Maździe 3 i SX4 były od zawsze" bo to dość nowa jednostka,
    > z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Czytasz co piszesz?
    W jaki sposób nowa jednostka o takiej samej pojemności miałaby się nie
    łapać do zakresu jednostek o takiej samej pojemności, które zawsze tam były?

    Miałbyś rację, gdyby zaproponowali downsizingowe 1.0.
    Ale nie zrobili tego, dalej jest to taki sam średni pojemnościowo
    silnik, tyle że z turbiną.

    > To ten silnik jest wynalazkiem, czy nagle nie jest?

    Nie jest.
    To taki sam doładowany benzyniak jak wszystkie inne doładowane benzyniaki.

    > Jaka jest roznica w swietle stopnia sprezania? Nie odpowiedziales na
    > zadane pytanie.

    Odpowiedziałem, tylko widocznie było za trudne.

    P.S.
    Wystarczy mi tej Twojej kretyńskiej gadki, z nieudolną próbą wykręcenia
    się z głupoty którą palnąłeś.
    EOD


  • 24. Data: 2018-01-12 12:43:08
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-11 17:09, Cavallino wrote:

    >> To ten silnik jest wynalazkiem, czy nagle nie jest?
    >
    > Nie jest.
    > To taki sam doładowany benzyniak jak wszystkie inne doładowane benzyniaki.

    Wczesniej napisales ze silniki z bezposrednim wtryskiem to "wynalazki"
    ale ten z jakiegos powodu zastosowania tego rozwiazania, nagle przestaje
    nim byc. Niezla gimnastyka z pisaniem aktualnie wygodnej wersji opinii.

    >> Jaka jest roznica w swietle stopnia sprezania? Nie odpowiedziales na
    >> zadane pytanie.
    >
    > Odpowiedziałem, tylko widocznie było za trudne.

    Co bylo za trudne, odpowiedziec? Bo nie udzieliles zadnej odpowiedzi.
    Chyba ze cos z watku magicznie wyparowalo. Bo odpowiedz: "różnica
    zasadnicza" to żadna odpowiedź.

    > Wystarczy mi tej Twojej kretyńskiej gadki, z nieudolną próbą wykręcenia
    > się z głupoty którą palnąłeś.

    ROTFL. Coz za finezyjna, nieudolna proba wykrecenia sie od odpowiedzi,
    ktorej nie jestes w stanie udzielic. Jak nie masz argumentow to po
    prostu nie dyskutuj, zamiast obrazac dyskutanta epitetami.


    --

    memento lorem ipsum


  • 25. Data: 2018-01-12 17:07:00
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-01-2018 o 12:43, elmer radi radisson pisze:
    > On 2018-01-11 17:09, Cavallino wrote:
    >
    >>> To ten silnik jest wynalazkiem, czy nagle nie jest?
    >>
    >> Nie jest.
    >> To taki sam doładowany benzyniak jak wszystkie inne doładowane
    >> benzyniaki.
    >
    > Wczesniej napisales ze silniki z bezposrednim wtryskiem to "wynalazki"

    Bo były.
    Jak je Mitsu wprowadzało.....
    Ile to będzie - z 15 lat temu, czy więcej?

    Głupka udajesz, czy naprawdę nie rozumiesz słowa pisanego?

    Jak już pisałem - dyskusja na tym poziomie jest uwłaczająca, grzeb się w
    niej sam.


  • 26. Data: 2018-01-15 12:42:20
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-12 17:07, Cavallino wrote:

    >> Wczesniej napisales ze silniki z bezposrednim wtryskiem to "wynalazki"
    >
    > Bo były.
    > Jak je Mitsu wprowadzało.....
    > Ile to będzie - z 15 lat temu, czy więcej?

    "w pierwszych silnikach benzynowych (GDI) to była kupa problemów i zero
    zysku - naście lat minęło zanim to jako tako (choć i tak nie do końca)
    opanowali. I o to mi chodzi w konktekście "wynalazków"."

    *"i tak nie do końca"*
    *"wynalazków"*

    Czyje to słowa, jak nie imć. Cavallino?

    > Głupka udajesz, czy naprawdę nie rozumiesz słowa pisanego?

    Rozumiem doskonale. I na piśmie każdy czytający widzi doskonale w tym wątku,
    że piszesz to co Ci w danym momencie wygodnie.
    > Jak już pisałem - dyskusja na tym poziomie jest uwłaczająca, grzeb się w
    > niej sam.

    Zgadzam sie że poniżej pewnego poziomu jest dyskusja z kims, kto po raz
    kolejny nie podal uzasadnienia dla wlasnych slow, a potem urządza
    kabaret że rzekomo gdzies są, chociaż każdy kto umie czytać, widzi że
    ich nigdzie nie ma. I jeszcze odwraca kota ogonem. Kto tu udaje głupka?

    Nastepnym razem przestań szarżowac z epitetami do dyskutanta, lyknij
    neospazminki, a potem siadaj do komputera. Serio, Usenet zasługuje na
    troche wyższy poziom dyskusji.

    EOT.


    --

    memento lorem ipsum


  • 27. Data: 2018-01-15 16:53:38
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-01-04 o 17:22, Cavallino pisze:
    > W dniu 03-01-2018 o 23:32, elmer radi radisson pisze:
    >> On 2018-01-03 18:41, Cavallino wrote:
    >>
    >>> Wypuściła.
    >>> Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach, leje go na
    potęgę pod każdym względem.
    >>
    >> Trwaloscia tez? Bo raczej to sie chwali Mazdzie, ze jako jedni z nielicznych nie
    poddali sie downsizingowi i wstawianiu malolitrazowcow
    >> dopychanych turbinka.
    >
    > Za to dowalili sprężanie w kosmos.

    To znaczy ile konkretnie?
    Z ciekawości pytam.


  • 28. Data: 2018-01-20 20:21:20
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2018-01-15 16:53, robot wrote:
    > W dniu 2018-01-04 o 17:22, Cavallino pisze:
    >> W dniu 03-01-2018 o 23:32, elmer radi radisson pisze:
    >>> On 2018-01-03 18:41, Cavallino wrote:
    >>>
    >>>> Wypuściła.
    >>>> Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach,
    >>>> leje go na potęgę pod każdym względem.
    >>>
    >>> Trwaloscia tez? Bo raczej to sie chwali Mazdzie, ze jako jedni z
    >>> nielicznych nie poddali sie downsizingowi i wstawianiu malolitrazowcow
    >>> dopychanych turbinka.
    >>
    >> Za to dowalili sprężanie w kosmos.
    >
    > To znaczy ile konkretnie?
    > Z ciekawości pytam.

    14:1
    Pytanie czy silnik 1.0 turbo o podobnej mocy będzie trwalszy...
    Na razie nie słyszałem o problemach z silnikami Mazdy - a jeśli chodzi o
    rzeczywiste osiągi oraz spalanie, to tutaj jest ciekawy test:

    http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania
    /news-porownanie-ford-focus-mazda-3,nId,1359068

    Wyniki są interesujące.

    --
    Tengu


  • 29. Data: 2018-01-20 23:24:58
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-01-2018 o 20:21, Tengu pisze:
    > On 2018-01-15 16:53, robot wrote:
    >> W dniu 2018-01-04 o 17:22, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 03-01-2018 o 23:32, elmer radi radisson pisze:
    >>>> On 2018-01-03 18:41, Cavallino wrote:
    >>>>
    >>>>> Wypuściła.
    >>>>> Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach,
    >>>>> leje go na potęgę pod każdym względem.
    >>>>
    >>>> Trwaloscia tez? Bo raczej to sie chwali Mazdzie, ze jako jedni z
    >>>> nielicznych nie poddali sie downsizingowi i wstawianiu malolitrazowcow
    >>>> dopychanych turbinka.
    >>>
    >>> Za to dowalili sprężanie w kosmos.
    >>
    >> To znaczy ile konkretnie?
    >> Z ciekawości pytam.
    >
    > 14:1
    > Pytanie czy silnik 1.0 turbo


    Mowa było o 4 cylindrowym 1.4 turbo, więc nie mieszaj systemów walutowych.

    Jedyny 3 cylindrowy silnik, jaki bym przyjął bez większych protestów, to
    1.2 130 KM Peugeota.
    1.0 to może w miejskim autku.


  • 30. Data: 2018-01-21 00:29:56
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2018-01-20 23:24, Cavallino wrote:
    > W dniu 20-01-2018 o 20:21, Tengu pisze:
    >> On 2018-01-15 16:53, robot wrote:
    >>> W dniu 2018-01-04 o 17:22, Cavallino pisze:
    >>>> W dniu 03-01-2018 o 23:32, elmer radi radisson pisze:
    >>>>> On 2018-01-03 18:41, Cavallino wrote:
    >>>>>
    >>>>>> Wypuściła.
    >>>>>> Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach,
    >>>>>> leje go na potęgę pod każdym względem.
    >>>>>
    >>>>> Trwaloscia tez? Bo raczej to sie chwali Mazdzie, ze jako jedni z
    >>>>> nielicznych nie poddali sie downsizingowi i wstawianiu malolitrazowcow
    >>>>> dopychanych turbinka.
    >>>>
    >>>> Za to dowalili sprężanie w kosmos.
    >>>
    >>> To znaczy ile konkretnie?
    >>> Z ciekawości pytam.
    >>
    >> 14:1
    >> Pytanie czy silnik 1.0 turbo
    >
    >
    > Mowa było o 4 cylindrowym 1.4 turbo, więc nie mieszaj systemów walutowych.
    >
    > Jedyny 3 cylindrowy silnik, jaki bym przyjął bez większych protestów, to
    > 1.2 130 KM Peugeota.
    > 1.0 to może w miejskim autku.


    Tak dla pewności - jakie silniki (piszesz w liczbie mnogiej) miałeś na
    myśli pisząc:
    "Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o _podobnych_ _mocach_,
    leje go na potęgę pod każdym "?
    1.4 od Suzuki ma teraz 140HP więc to już zauważalnie więcej

    A, że podnieśli stopień sprężania? Czas pokaże jak trwałe są te silniki
    w porównaniu z uturbioną konkurencją. Nie ma sensu dyskutować -
    zakładanie czegoś z góry jest błędem.

    Pomijając kwestie trwałości - spalanie i osiągi można porównać i sobie
    wybrać - jedni lubią silniki wolnossące inni preferują turbo - wolna wola.

    BTW: sam mam benzynową Mazdę tyle, że turbo :p

    --
    Tengu

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: