eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybracRe: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Date: Wed, 10 Jan 2018 18:22:02 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 65
    Message-ID: <p35i3q$ano$1@node1.news.atman.pl>
    References: <4...@g...com>
    <p2j4kf$g04$1@node1.news.atman.pl> <p2jllr$ke5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p2lkbh$23u$1@node2.news.atman.pl> <p2m8nf$c1k$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p2maqb$lg3$1@node1.news.atman.pl> <p2no4v$bt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p2ob48$i91$1@node1.news.atman.pl> <p2oegi$uol$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p2ouev$5ck$1@node1.news.atman.pl> <p2r6mo$qs8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p2slp2$ifi$1@node2.news.atman.pl> <p2ve0q$8m3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p30dvb$301$1@node2.news.atman.pl> <p326jl$5ah$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p32ugp$ocd$1@node1.news.atman.pl> <p34rnv$4e9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: d211-76.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1515604922 11000 109.173.211.76 (10 Jan 2018 17:22:02
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Jan 2018 17:22:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p34rnv$4e9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 180110-0, 10.01.2018), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622303
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10-01-2018 o 12:00, elmer radi radisson pisze:
    > On 2018-01-09 18:35, Cavallino wrote:
    >
    >> A który z tych wypadków jest spowodowany problemami z pojemnością
    >> silnika?
    >
    > W tym obszerniejszym linku, ktory mogles sobie przetlumaczyc w google,
    > jest napisane ze problemy sa spowodowane wysilaniem silnika przez
    > turbine od ktorej oczekuje sie zapewnienia wydajnosci silnika na
    > poziomie dotychczasowych jednostek.

    Co Ty bredzisz?
    Mówimy o silnikach z pojemnościami, które w Maździe 3 i SX4 były od
    zawsze, więc zdecydowanie nie chodzi o zapewnienie DOTYCHCZASOWEJ
    wydajności.

    Chodzi o danie czegoś więcej, czego do tej pory nie było - i silniki
    turbo to dają.
    A że są mniej żywotne niż wolnossące gnioty, dotychczas stosowane - no są.
    I co z tego?
    Suma plusów przewyższa kilka minusów.

    W wynalazku Mazdy nie - pali więcej, jeździ gorzej, rokowania (jak dla
    mnie) niepewne, cena ubezpieczeń wyższa, reakcja na gaz gorsza - nie
    widzę żadnego plusa.


    >
    > Myslisz ze czemu podani producenci chca wrocic do normalnych pojemnosci?

    Mówimy właśnie o silnikach z normalnymi pojemnościami.
    A ty z uporem maniaka próbujesz włożyć je w buty 1 litrowych
    trzycylindrówek.

    Nie uda Ci się to - bo jak nie mylę porządnego 1.4T lub 1.6T z 1.0T -
    ten pierwszy to obecnie najlepsza opcja dla kompaktów.

    >> Owszem, ale to nie jest diesel, tylko benzyniak - różnica zasadnicza.
    >
    > W czym tkwi ta roznica, jesli chodzi o faktyczny wplyw?

    Jeśli nie wiesz jakie są różnice między benzyniakiem a dieslem, to o
    czym my gadamy?

    >I czym wg.
    > Ciebie moze poskutkowac?
    >
    > Oczywiscie jednoczesnie nie widzisz bardziej zasadniczej roznicy w tym
    > ze przy mniejszych silnikach majstruje sie aby pracowaly jak te wieksze

    Widzę.
    Tyle że nie mówimy o nich.
    Mówimy o silnikach z normalnymi pojemnościami, tyle że z dodaną turbiną.
    Jak dla mnie to plus, a nie minus.

    Przykładowo - ponad 30 lat temu Lancia Delta Integrale z 2.0 wyciągała
    mniej więcej tyle koników, ile teraz wyciąga się z 1.6
    Różnica w technologii produkcji silników tak poszła do przodu, że obecne
    1.6T spokojnie można nazwać dużo mniej wysilonymi jednostkami - i tak
    jak lepiej się nimi jeździ, tak spokojnie można się spodziewać wyższych
    przebiegów.

    To właśnie w wolnossących truchłach doszło do większego wysilenia, teraz
    z 1.6 wyciąga się tyle ile wtedy z 2.0 - bez żadnego pozytywnego efektu
    dla osiągów, spalania czy przyspieszenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: