-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
Date: Wed, 10 Jan 2018 18:22:02 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 65
Message-ID: <p35i3q$ano$1@node1.news.atman.pl>
References: <4...@g...com>
<p2j4kf$g04$1@node1.news.atman.pl> <p2jllr$ke5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<p2lkbh$23u$1@node2.news.atman.pl> <p2m8nf$c1k$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<p2maqb$lg3$1@node1.news.atman.pl> <p2no4v$bt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<p2ob48$i91$1@node1.news.atman.pl> <p2oegi$uol$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<p2ouev$5ck$1@node1.news.atman.pl> <p2r6mo$qs8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<p2slp2$ifi$1@node2.news.atman.pl> <p2ve0q$8m3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<p30dvb$301$1@node2.news.atman.pl> <p326jl$5ah$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<p32ugp$ocd$1@node1.news.atman.pl> <p34rnv$4e9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: d211-76.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1515604922 11000 109.173.211.76 (10 Jan 2018 17:22:02
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Jan 2018 17:22:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p34rnv$4e9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180110-0, 10.01.2018), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622303
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10-01-2018 o 12:00, elmer radi radisson pisze:
> On 2018-01-09 18:35, Cavallino wrote:
>
>> A który z tych wypadków jest spowodowany problemami z pojemnością
>> silnika?
>
> W tym obszerniejszym linku, ktory mogles sobie przetlumaczyc w google,
> jest napisane ze problemy sa spowodowane wysilaniem silnika przez
> turbine od ktorej oczekuje sie zapewnienia wydajnosci silnika na
> poziomie dotychczasowych jednostek.
Co Ty bredzisz?
Mówimy o silnikach z pojemnościami, które w Maździe 3 i SX4 były od
zawsze, więc zdecydowanie nie chodzi o zapewnienie DOTYCHCZASOWEJ
wydajności.
Chodzi o danie czegoś więcej, czego do tej pory nie było - i silniki
turbo to dają.
A że są mniej żywotne niż wolnossące gnioty, dotychczas stosowane - no są.
I co z tego?
Suma plusów przewyższa kilka minusów.
W wynalazku Mazdy nie - pali więcej, jeździ gorzej, rokowania (jak dla
mnie) niepewne, cena ubezpieczeń wyższa, reakcja na gaz gorsza - nie
widzę żadnego plusa.
>
> Myslisz ze czemu podani producenci chca wrocic do normalnych pojemnosci?
Mówimy właśnie o silnikach z normalnymi pojemnościami.
A ty z uporem maniaka próbujesz włożyć je w buty 1 litrowych
trzycylindrówek.
Nie uda Ci się to - bo jak nie mylę porządnego 1.4T lub 1.6T z 1.0T -
ten pierwszy to obecnie najlepsza opcja dla kompaktów.
>> Owszem, ale to nie jest diesel, tylko benzyniak - różnica zasadnicza.
>
> W czym tkwi ta roznica, jesli chodzi o faktyczny wplyw?
Jeśli nie wiesz jakie są różnice między benzyniakiem a dieslem, to o
czym my gadamy?
>I czym wg.
> Ciebie moze poskutkowac?
>
> Oczywiscie jednoczesnie nie widzisz bardziej zasadniczej roznicy w tym
> ze przy mniejszych silnikach majstruje sie aby pracowaly jak te wieksze
Widzę.
Tyle że nie mówimy o nich.
Mówimy o silnikach z normalnymi pojemnościami, tyle że z dodaną turbiną.
Jak dla mnie to plus, a nie minus.
Przykładowo - ponad 30 lat temu Lancia Delta Integrale z 2.0 wyciągała
mniej więcej tyle koników, ile teraz wyciąga się z 1.6
Różnica w technologii produkcji silników tak poszła do przodu, że obecne
1.6T spokojnie można nazwać dużo mniej wysilonymi jednostkami - i tak
jak lepiej się nimi jeździ, tak spokojnie można się spodziewać wyższych
przebiegów.
To właśnie w wolnossących truchłach doszło do większego wysilenia, teraz
z 1.6 wyciąga się tyle ile wtedy z 2.0 - bez żadnego pozytywnego efektu
dla osiągów, spalania czy przyspieszenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.18 15:50 elmer radi radisson
- 11.01.18 17:09 Cavallino
- 12.01.18 12:43 elmer radi radisson
- 12.01.18 17:07 Cavallino
- 15.01.18 12:42 elmer radi radisson
- 15.01.18 16:53 robot
- 20.01.18 20:21 Tengu
- 20.01.18 23:24 Cavallino
- 21.01.18 00:29 Tengu
- 21.01.18 08:40 Cavallino
- 21.01.18 09:21 Tengu
- 21.01.18 10:19 Cavallino
- 21.01.18 11:01 Tengu
- 21.01.18 17:03 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=