  • Data: 2018-01-10 18:22:02
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10-01-2018 o 12:00, elmer radi radisson pisze:

    > W tym obszerniejszym linku, ktory mogles sobie przetlumaczyc w google,
    > jest napisane ze problemy sa spowodowane wysilaniem silnika przez
    > turbine od ktorej oczekuje sie zapewnienia wydajnosci silnika na
    > poziomie dotychczasowych jednostek.

    Co Ty bredzisz?
    Mówimy o silnikach z pojemnościami, które w Maździe 3 i SX4 były od
    zawsze, więc zdecydowanie nie chodzi o zapewnienie DOTYCHCZASOWEJ
    wydajności.

    Chodzi o danie czegoś więcej, czego do tej pory nie było - i silniki
    turbo to dają.
    A że są mniej żywotne niż wolnossące gnioty, dotychczas stosowane - no są.
    I co z tego?
    Suma plusów przewyższa kilka minusów.

    W wynalazku Mazdy nie - pali więcej, jeździ gorzej, rokowania (jak dla
    mnie) niepewne, cena ubezpieczeń wyższa, reakcja na gaz gorsza - nie
    widzę żadnego plusa.

    > Myslisz ze czemu podani producenci chca wrocic do normalnych pojemnosci?

    Mówimy właśnie o silnikach z normalnymi pojemnościami.
    A ty z uporem maniaka próbujesz włożyć je w buty 1 litrowych
    trzycylindrówek.

    Nie uda Ci się to - bo jak nie mylę porządnego 1.4T lub 1.6T z 1.0T -
    ten pierwszy to obecnie najlepsza opcja dla kompaktów.

    > W czym tkwi ta roznica, jesli chodzi o faktyczny wplyw?

    Jeśli nie wiesz jakie są różnice między benzyniakiem a dieslem, to o
    czym my gadamy?

    >I czym wg.
    > Ciebie moze poskutkowac?
    >
    > Oczywiscie jednoczesnie nie widzisz bardziej zasadniczej roznicy w tym
    > ze przy mniejszych silnikach majstruje sie aby pracowaly jak te wieksze

    Widzę.
    Tyle że nie mówimy o nich.
    Mówimy o silnikach z normalnymi pojemnościami, tyle że z dodaną turbiną.
    Jak dla mnie to plus, a nie minus.

    Przykładowo - ponad 30 lat temu Lancia Delta Integrale z 2.0 wyciągała
    mniej więcej tyle koników, ile teraz wyciąga się z 1.6
    Różnica w technologii produkcji silników tak poszła do przodu, że obecne
    1.6T spokojnie można nazwać dużo mniej wysilonymi jednostkami - i tak
    jak lepiej się nimi jeździ, tak spokojnie można się spodziewać wyższych
    przebiegów.

    To właśnie w wolnossących truchłach doszło do większego wysilenia, teraz
    z 1.6 wyciąga się tyle ile wtedy z 2.0 - bez żadnego pozytywnego efektu
    dla osiągów, spalania czy przyspieszenia.