  • Data: 2018-01-11 15:50:39
    Temat: Re: mazda 3 2.0 czy suzuki sx 1.4 - co wybrac
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-01-10 18:22, Cavallino wrote:

    > A że są mniej żywotne niż wolnossące gnioty, dotychczas stosowane - no są.
    > I co z tego?
    > Suma plusów przewyższa kilka minusów.

    Od samego poczatku mowa wlasnie byla o trwalosci. Czyli jednak
    przyznales ze sa mniej trwale, dziekuje.

    > Nie uda Ci się to - bo jak nie mylę porządnego 1.4T lub 1.6T z 1.0T -
    > ten pierwszy to obecnie najlepsza opcja dla kompaktów.

    O, w koncu zaczales pisac konkretnie o jakis silnikach.
    Bo piszac:

    "Konkurencja z mniejszymi uturbionymi silnikami o podobnych mocach, leje
    go na potęgę pod kazdym względem."

    to biorąc pod uwagę że np. 2.0 Mazdy Skyactiv ma 120KM, to taka sama moc
    to maja konstrukcje typu 1.2 TSI. Czyli typowy downsize.

    1.4T w SX4 mowisz, "najlepsza opcja dla kompaktów". Bynajmniej to nie
    jest, tak jak wczesniej napisales, "silnik z pojemnościami
    które w Maździe 3 i SX4 były od zawsze" bo to dość nowa jednostka,
    z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jak to się ma do tego co napisałeś
    powyżej:

    "Tak jak bezpośredni wtrysk w dieslu się sprawdzał od początku, to w
    pierwszych silnikach benzynowych (GDI) to była kupa problemów i zero
    zysku - naście lat minęło zanim to jako tako (choć i tak nie do końca)
    opanowali. I o to mi chodzi w konktekście "wynalazków"."

    To ten silnik jest wynalazkiem, czy nagle nie jest?

    > Jeśli nie wiesz jakie są różnice między benzyniakiem a dieslem, to o
    > czym my gadamy?

    Jaka jest roznica miedzy benzyniakiem a dieslem wiem. Nie na ten temat
    byla rozmowa, wiec nie kieruj watku na boczne tory.

    Jaka jest roznica w swietle stopnia sprezania? Nie odpowiedziales na
    zadane pytanie.

    --

    memento lorem ipsum