  • 41. Data: 2012-05-10 16:48:52
    Temat: Re: maszt 25m - jakie formalności? [crosspost]
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A ten plan "dokładnie określający co wolno, a czego nie wolno", to
    > nie jest "brak logiki"?

    Nie, to jest zabezpieczenie interesow wlascicieli nieruchomosci, ktore
    zreszta nizej trafnie opisales.

    > Moje pytanie było oczywiście złośliwe. Ja wiem, że do planu w trakcie
    > uchwalania można wnosic uwagi. Ale nieprawda, że może to zrobić "każdy"
    > -- to jest przywilej nielicznych.

    Moze to zrobic kazdy, kogo plan ten obejmuje. Nie moze tego zrobic kazdy
    i cale szczescie, mieszkancow Komanczy nie musi obchodzic zdanie
    (pod)warszawiaka O'Pajaka.

    > Bo długość życia planu jest (i powinna
    > być) większa od długości życia ludzkiego. Inaczej nie ma on żadnego
    > sensu. Chodzi o to, by na przykład gdy kupuję działkę pod dom wiedział,
    > jak jej otoczenie będzie wyglądac po kres moich dni.

    Dokladnie tak.

    > Plan zagospodarowania raczej nie zawiera opisów w rodzaju "działka pod
    > budowę masztu 25m".

    Nie, plan zawiera opis np.: Domy nie moga miec wysokosci wiekszej niz
    12m, musza miec dachy 2, lub 4-spadowe i dopuszcza sie linie
    energetyczne i telekomunikacyjne napowietrzne. Z tym ostatnim walczylem,
    ale sie mi nie udalo. W tej okolicy dosyc czesto wala pioruny i linia
    napowietrzna nie jest w tej sytuacji najlepszym pomyslem. No ale sie nie
    udalo, trudno. Anyway nigdzie nie jest napisane jaka wysokosc moze miec
    slup/maszt.
    Przy okazji jednej ze szkod wyrzadzonych przez uderzenie pioruna w linie
    TPSA okazalo sie, ze linia ta jest postawiona bez absolutnie zadnego
    pozwolenia, czy zgloszenia. TPSA zainstalowala odgromniki dopiero po
    wezwaniu przedsadowym. Nadzor budowlany, ani wladze gminy temat olaly
    sikiem perlisto-panoramicznym.

    > Urzędnicy są (powinni być) po to, by zbadali zgodność
    > z planem.

    Jesli inwestor jest niepismienny, to moze ktos mu powinien pomoc, ale
    normalnym ludziom nie jest to potrzebne. Budujesz zgodnie z planem,
    zglaszasz sie na poczte, zeby wiedzieli gdzie listy dostarczac, robisz
    parapetowe i mieszkasz. Proste? Proste.
    Zbudowales rozowy palacyk z wierzyczkami siegajacymi LEO - przyjezdza
    pan z nadzoru budowlanego (zwykle zawiadomiony przez sasiada) i pyta czy
    sam rozbierzesz, czy maja to zrobic na Twoj koszt. Proste? Proste.
    Wiesz jaka droge przez meke przeszedlem zeby uzyskac zgode (brak
    sprzeciwu) na postawienie budy na narzedzia? A to bylo tylko na
    zgloszenie. Kurde, jakbym siedzibe glowna NATO chcial postawic.
    Komu poza urzedasem to potrzebne.

    > A także by uzgodnili z sąsiadami -- ja sam przecież nawet nie
    > wiem jak dotrzeć do właścicieli okolicznych działek.

    Ale co sasiad ma do Twojej inwestycji? Nie jego zasr* interes. Budujesz
    zgodnie z MPZP i zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra odnosnie wymagan co
    do budynkow i ich usytuowania, to budujesz. Czy mozesz zrobic siku w
    swoim kiblu tez sie pytasz sasiada? Owszem nalezy z nimi zyc w zgodzie,
    ale od relacji sasiedzkich nie jest urzad. W skrajnym przypadku sad.
    Prawo budowlane nawet dla mnie - nie prawnika, jest wyjatkowo jasne i
    jednoznaczne, jak niewiele innych obowiazujacych przepisow.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 42. Data: 2012-05-10 17:11:41
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-10 15:38, Robbo pisze:

> [...]
    > rodzaju "a co, kioski pozamykali i mapy nie da się kupić?". Odpowiedzi
    > takiej rzecz jasna bym nie dostał, bo agresja tego typu występuje tylko
    > w internecie, ewentualnie wśród kierowców -- czyli tam, gdzie nie ma
    > bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Zjawisko znane, można
    > poczytać na ten temat wpisując hasło "agresja w internecie".
    > W urzędach ciężko się czegoś dowiedzieć -- sam miałem sytuację, że
    > zaufałem opinii urzędnika i groziła mi kara ponad 100 tysięcy złotych.
    > Na szczęście zapytałem także na forum i ludzie otworzyli mi oczy.

    To ze ktos jest wybitnym specjalista nie znaczy od razu ze obca mu jest
    qrwa i mac.

  • 43. Data: 2012-05-10 18:42:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Nie, to jest zabezpieczenie interesow wlascicieli nieruchomosci, ktore
    > zreszta nizej trafnie opisales.

    Władza ustawodawcza bez władzy wykonawczej jest diabła warta. Cóż mi
    po planie na papierku, skoro nie ma komu egzekwować jego postanowień?

    > Moze to zrobic kazdy, kogo plan ten obejmuje. Nie moze tego zrobic kazdy
    > i cale szczescie, mieszkancow Komanczy nie musi obchodzic zdanie
    > (pod)warszawiaka O'Pajaka.

    Nie, nieprawda. Nie może zrobic każdy, mogą tylko ci, którym dane było
    żyć w Tym Szczególnym Momencie, kiedy uchwalany jest plan.

    > Dokladnie tak.

    No własnie.

> [...]
    > napowietrzna nie jest w tej sytuacji najlepszym pomyslem. No ale sie nie
    > udalo, trudno. Anyway nigdzie nie jest napisane jaka wysokosc moze miec

    A jest w ogóle napisane, że ten maszt może być albo że nie może? Wiem,
    że niektórzy wyobrażają sobie, że realne problemy życiowe można rozwiąać
    jak zadanie o dwóch idealnie sferycznych koniach poruszających się
    w próżni i ciągnącej na nieskończenie cienkiej nieważkiej nici wóz
    z sianem. Plany robione dwadzieścia lat temu nie mogły na przykład
    przewidzieć istnienia i rozwoju telefonii komórkowej, a więc między
    innymi masztów i wież wśród zabudowy. Cenię sobie to, że można mieć
    wpływ na to, czy będą takie stały w sąsiedztwie, czy nie.

> [...]
    > pozwolenia, czy zgloszenia. TPSA zainstalowala odgromniki dopiero po
    > wezwaniu przedsadowym. Nadzor budowlany, ani wladze gminy temat olaly

    A ja znam właśnie casus z masztem. Operator dogadał się z prywatnym
    właścicielem (zabudowanej) działki, chciał tam postawić swoje anteny.
    Musiał (oczywiście za pośrednictwem urzędu) pytać o opinię sąsiadów.
    Nie zgodzili się (nie wnikam dlaczego, to ich sprawa), operator poszedł
    szukać dalej. I w końcu znalazł. Koło mnie też stoi maszt i mnie on
    nie przeszkadza.

> [...]
    > normalnym ludziom nie jest to potrzebne. Budujesz zgodnie z planem,
    > zglaszasz sie na poczte, zeby wiedzieli gdzie listy dostarczac, robisz

    Dla kogoś bez wyobraźni (albo doświadczenia) pewnie tak. I jeszcze
    do tego trzeba mieć sporo pieniędzy do stracenia. Bo może się okazać,
    że sąsiad ma inne zdanie na temat zgodności z planem niż ja. A co
    gorsza, to on może mieć rację. Ponadto do wykonania tego eksperymentu
    trzeba działkę wcześniej kupić. W tej chwili mogę wystąpić o wydanie
    warunków zabudowy na działce, która (jeszcze) nie jest moją własnością.
    Na przykład mogę równolegle sprawdzać to w Komańczy, Szczawnem i w
    Radoszycach. Ba, mogę sobie nawet upatrzeć podwarszawską działkę
    O'Pająka i sprawdzić co by było, gdybym chciał wszystko co tam stoi
    wyburzyć spychaczem, a na środku postawić pagodę z pijalnią herbaty.

    > Zbudowales rozowy palacyk z wierzyczkami siegajacymi LEO - przyjezdza
    > pan z nadzoru budowlanego (zwykle zawiadomiony przez sasiada) i pyta
    > czy sam rozbierzesz, czy maja to zrobic na Twoj koszt. Proste? Proste.

    A ten pałacyk, z tymi wysokimi (to się nazywa "wieżyczki"), to zgodny
    z planem? Może mieści się w przepisowej wysokości i ma odpowiednie
    spadki dachu.

> [...]
    > sprzeciwu) na postawienie budy na narzedzia? A to bylo tylko na
    > zgloszenie. Kurde, jakbym siedzibe glowna NATO chcial postawic.

    Wiem. Bardzo różnie bywa. To zależy od poziomu głupoty urzędników.
    Ale sam system nie jest zły.

    > Ale co sasiad ma do Twojej inwestycji? Nie jego zasr* interes. Budujesz
    > zgodnie z MPZP i zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra odnosnie wymagan co
    > do budynkow i ich usytuowania, to budujesz.

    Jest na przykład przepis, bardzo mądry, że można budować w granicy
    działki, o ile sąsiad wyrazi zgodę. Pan Rysio oczywiście mnie pytał
    (sąsiad, podejdź no do płota jak i ja podchodzę) a ja się zgodziłem.
    Ale urzędowe pismo też było. Gdybym ja chciał budować z drugiej strony
    działki, to by było tylko po urzędowemu -- nie znam nawet adresu
    właściciela.

    > Czy mozesz zrobic siku w swoim kiblu tez sie pytasz sasiada? Owszem
    > nalezy z nimi zyc w zgodzie, ale od relacji sasiedzkich nie jest urzad.

    No właśnie jest. Ja wiem, zabory, te sprawy. W Polsce często ludzie
    nie wyobrażaja sobie, że można na urzędy patrzeć inaczej niż na wrogą
    władzę. A one są po to, by za mnie rozwiązywać problemy, które im jest
    łatwiej rozwiązać, a mnie samemu trudniej.

    > W skrajnym przypadku sad.

    Na sądy też nie patrzę jak na skrajność. Abstrahując od zastanej
    rzeczywistości, to powinna być instytucja pomocna w rozwiązywaniu
    sporów.

    > Prawo budowlane nawet dla mnie - nie prawnika, jest wyjatkowo jasne
    > i jednoznaczne, jak niewiele innych obowiazujacych przepisow.

    To ja już nic nie rozumiem. To źle?

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2012-05-10 20:15:40
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dokad sie wybierasz?

    Na jednej z grup, na której uczciwie przyznaję, udzielałem się, stwierdzało
    się, że jest to odgłos kupy wpadającej do kibla...

  • 45. Data: 2012-05-11 00:12:55
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Robbo:

> [...]
    > ewentualnie wśród kierowców -- czyli tam, gdzie nie ma bezpośredniego
    > kontaktu z drugim człowiekiem. Zjawisko znane, można poczytać na ten temat

    Nareszcie ktoś obiektywnie ocenił sytuację. Serdecznie Pana Pozdrawiam.

  • 46. Data: 2012-05-11 00:17:41
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Włodzimierz Wojtiuk:

    > Podłącz się do anteny siatkowej, odbierzesz wszystkie wiadomości z
    > nagłówkami i bez nich!

    Mam hamską licencję i na temat anten wiem więcej od ciebie.

    > Pogadaj sobie z identyfikatorem.

    Lepiej z nim niż z tobą. On przynajmniej, na swój sposób, próbuje
    walczyć z wszechobecną głupotą.

    > PLONK!

    Po co wspominasz o tym publicznie? Kolejny polacki szpaner?
    Jak widać nie ma to żadnego skutku, bo i tak ci odpisuję.
    A to, czy to przeczytasz, czy nie, nie ma znaczenia.

  • 47. Data: 2012-05-11 00:18:23
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Jakub Jewuła:

    > Dokad sie wybierasz?

    Dobre, Jakubie!

  • 48. Data: 2012-05-11 00:25:06
    Od: sumar <s...@o...eu>

    FilipJ:

    > RoMan, mówienie o sobie w trzeciej osobie to nieciekawy objaw.

    Chyba nie spodziewałeś się po nim czegoś, co ma sens.

    > A na szczęście (albo i nie) w usenecie każdy sam decyduje kogo splonkuje

    Ale taki RoMuś musi przyszpanować pisząc o tym publicznie. To choroba.

    > Masz zapędy elektrodowe.

    Bo to stary elektrodzista. Odkąd czytam grupy/elektrodę(*), tj. około 10 lat,
    to od zawsze pamiętam Mandziejewicza, jako stetryczałego, marudnego, bardzo
    niemiłego i nieuprzejmego człowieka, czepiającego się niewinnych ludzi.

    > Pozdrawiam

    Również, serdecznie.

    (*) - elektrodę tylko czytam (coś tam zdarzyło się napisać, ale to mały
    procent w stosunku do grup) i to znacznie mniej i rzadziej niż grupy

  • 49. Data: 2012-05-11 00:26:45
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Anerys:

    > Na jednej z grup, na której uczciwie przyznaję, udzielałem się, stwierdzało
    > się, że jest to odgłos kupy wpadającej do kibla...

    Tak przy okazji, serdecznie pozdrowienia, Syreno.

  • 50. Data: 2012-05-11 00:31:44
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Kasa przyjmie:

    > Skoro zadajesz takie pytania to zakladam ze jestes kompletnym
    > lajkonikiem a taka dzialalnosc wymaga zgloszenia bo jak nie to niezla
    > kara sie moze szykowac !

    Gówno wymaga zgłoszenia i chuj ciebie jego kara. Może chce postawić
    maszt, żeby udostępnić własnego DSL-a koledze albo, żeby kolega
    udostępnił mu swojego. Za darmo i prywatnie. I tyle.

    A te twoje nagminne spacje przed pytajnikami i wykrzyknikami, to jest
    dopiero lajkodebilnictwo. Masz w ogóle świadomość, jakiego kretyna
    z siebie robisz, wstawiając tam te spacje?