    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: maszt 25m - jakie formalności? [crosspost]
    Date: Thu, 10 May 2012 16:48:52 +0200

    Powitanko,

    > A ten plan "dokładnie określający co wolno, a czego nie wolno", to
    > nie jest "brak logiki"?

    Nie, to jest zabezpieczenie interesow wlascicieli nieruchomosci, ktore
    zreszta nizej trafnie opisales.

    > Moje pytanie było oczywiście złośliwe. Ja wiem, że do planu w trakcie
    > uchwalania można wnosic uwagi. Ale nieprawda, że może to zrobić "każdy"
    > -- to jest przywilej nielicznych.

    Moze to zrobic kazdy, kogo plan ten obejmuje. Nie moze tego zrobic kazdy
    i cale szczescie, mieszkancow Komanczy nie musi obchodzic zdanie
    (pod)warszawiaka O'Pajaka.

    > Bo długość życia planu jest (i powinna
    > być) większa od długości życia ludzkiego. Inaczej nie ma on żadnego
    > sensu. Chodzi o to, by na przykład gdy kupuję działkę pod dom wiedział,
    > jak jej otoczenie będzie wyglądac po kres moich dni.

    Dokladnie tak.

    > Plan zagospodarowania raczej nie zawiera opisów w rodzaju "działka pod
    > budowę masztu 25m".

    Nie, plan zawiera opis np.: Domy nie moga miec wysokosci wiekszej niz
    12m, musza miec dachy 2, lub 4-spadowe i dopuszcza sie linie
    energetyczne i telekomunikacyjne napowietrzne. Z tym ostatnim walczylem,
    ale sie mi nie udalo. W tej okolicy dosyc czesto wala pioruny i linia
    napowietrzna nie jest w tej sytuacji najlepszym pomyslem. No ale sie nie
    udalo, trudno. Anyway nigdzie nie jest napisane jaka wysokosc moze miec
    slup/maszt.
    Przy okazji jednej ze szkod wyrzadzonych przez uderzenie pioruna w linie
    TPSA okazalo sie, ze linia ta jest postawiona bez absolutnie zadnego
    pozwolenia, czy zgloszenia. TPSA zainstalowala odgromniki dopiero po
    wezwaniu przedsadowym. Nadzor budowlany, ani wladze gminy temat olaly
    sikiem perlisto-panoramicznym.

    > Urzędnicy są (powinni być) po to, by zbadali zgodność
    > z planem.

    Jesli inwestor jest niepismienny, to moze ktos mu powinien pomoc, ale
    normalnym ludziom nie jest to potrzebne. Budujesz zgodnie z planem,
    zglaszasz sie na poczte, zeby wiedzieli gdzie listy dostarczac, robisz
    parapetowe i mieszkasz. Proste? Proste.
    Zbudowales rozowy palacyk z wierzyczkami siegajacymi LEO - przyjezdza
    pan z nadzoru budowlanego (zwykle zawiadomiony przez sasiada) i pyta czy
    sam rozbierzesz, czy maja to zrobic na Twoj koszt. Proste? Proste.
    Wiesz jaka droge przez meke przeszedlem zeby uzyskac zgode (brak
    sprzeciwu) na postawienie budy na narzedzia? A to bylo tylko na
    zgloszenie. Kurde, jakbym siedzibe glowna NATO chcial postawic.
    Komu poza urzedasem to potrzebne.

    > A także by uzgodnili z sąsiadami -- ja sam przecież nawet nie
    > wiem jak dotrzeć do właścicieli okolicznych działek.

    Ale co sasiad ma do Twojej inwestycji? Nie jego zasr* interes. Budujesz
    zgodnie z MPZP i zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra odnosnie wymagan co
    do budynkow i ich usytuowania, to budujesz. Czy mozesz zrobic siku w
    swoim kiblu tez sie pytasz sasiada? Owszem nalezy z nimi zyc w zgodzie,
    ale od relacji sasiedzkich nie jest urzad. W skrajnym przypadku sad.
    Prawo budowlane nawet dla mnie - nie prawnika, jest wyjatkowo jasne i
    jednoznaczne, jak niewiele innych obowiazujacych przepisow.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa