  • Data: 2018-01-27 00:04:22
    Temat: Re: malejąca jasność LED
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-01-2018 o 00:32, zhbick pisze:

    > Jakiś czas temu wymieniłem żarówki E27 na LED 13W ~1500 lumenów i byłem
    > zadowolony z ilości światła. Teraz coraz częściej odnoszę wrażenie, że
    > tego światła dają znacznie mniej, niż na początku. To subiektywne moje
    > odczucie, czy faktycznie LED na trzonku E27 tak ma i z biegiem czasu
    > świeci coraz marniej?

    Ciekawa obserwacja. Sam zauważyłem iż tak jest nawet w markowych E27:
    Philips i za przeproszeniem Osram. Ale z drugiej strony, od lat używam
    GU10 tychże firm i nic takiego się z nimi nie dzieje. GU10 mam w postaci
    4 reflektorków LED w jednej żarówce. Tańsze marketowe odpowiedniki dawno
    zutylizowałem lub nawet po pierwszej próbie zaniechałem używania.

    Dlaczego zjawisko omija te żarówki? Nie mam bladego pojęcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek