  • Data: 2018-01-30 00:04:19
    Temat: Re: malejąca jasność LED
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5a6f79e4$0$1669$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ja mam - zachcialo mi sie swiatla bialego a nie zoltego, niestety -
    > swietlowki 4000K gdzies znikly, kupilem 6500K.
    > I nie wiem z czego to wynika, ale zamiast pieknego dziennego swiatla mam
    > jakis trupi blekit.
    >
    > Z LED o tyle gorzej, ze parametry czesto nieokreslone, wiec nie wiadomo
    > ile tych Kelwinow, o ile w ogole pasuje do temperatury.

    Przez jakiś czas i ja miałem (choćby po to, aby na fotografiach lepiej
    oddawało barwy) o rozmyślnie skomponowałem to do mieszanego użycia barwy
    "ciepłej" i "zimnej", do użycia zależnie od potrzeb. W czasach szkolnych
    lepiej się czułem na lekcji, gdy świeciły zimne-dzienne świetlówki. Ciepłe
    rozleniwiały. Choć bardziej przeszkadzało migotanie.

    BTW. zastanawiam się, co to za paradoks - im światło ma wyższą temperaturę
    barwową, tym mówi się, że jest zimniejsze... Nie rozumiem... Ale domyślam
    się dlaczego tak się mówi.
    PS. jak mam wybór, ekran komputera/telewizora ustawiam na "zimny", lub
    "neutralny", jeśli jest blisko zimnego. Choć jak jest w opcji 9100 oK, to
    już nie przeginam, ustawiam 6500 raczej.

    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej