  • Data: 2018-01-29 23:41:00
    Temat: Re: malejąca jasność LED
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:5658854010$20180129123242@squadack.com...

    > Jakie fioletowe? To nie te czasy. Teraz LEDy dają zharmonizowane,

    Jednak bym się sprzeczał - może rzeczywiście nie wszędzie, ale u mnie na
    osiedlu, na jednej z sąsiednich ulic, aż rzyga fioletem, choć nie widać
    wprost, jednak ci, co są wrażliwi na oświetlenie LED/świetlówkowe, czuli by
    się źle.
    Ja widzę - moje oko ma niewielką aberrację barwną dla skrajnych barw widma,
    to fiolet z oświetlenia diodowego wychodzi momentalnie.

    > ciepłe światło. Temperatura barwowa dla Philipsa to 2700K -
    > nieodróżnialne na pierwszy rzut oka od zwykłych halogenów.
    > Biedronkowe 5W mają 3000K i tu widać minimalną różnicę.

    Nie mówię, że nie, Wyczuwam jednak często, że coś w widmie jest nie tak.
    Tak, jak wzrok mam, powiedzmy, średni, tak barwy widzę doskonale.

    > To nie kupuj neutralnych (4000K) czy zimnych (5000+K) ale ciepłe
    > (2400-3000K) - o ile odpowiada Ci światło zbliżone do halogenów.

    Aż tak wybredny nie jestem. Poza tym jednak różne widma są mi potrzebne do
    różnych rzeczy. Bardziej może nawet z przyzwyczajenia, niż z wrażliwości.

    > Ja nie mam pojęcia, o czym mówisz :(

    No, chodzi mi o ten fragment widma, szczególnie dobrze widoczny w LEDach.
    Który powoduje w moim oku barwne obwódki, tylko dla fioletu, stąd tak to
    wyczuwam. Reszta widma tak nie działa; mam to od dziecka. Trochę niekiedy
    utrudnia, ale tragedii nie ma. A pytanie moje dotyczyło tego, czy został ten
    fragment przy modernizacji oświetlenia uwzględniony, liczyłem na jakieś małe
    wskazanie, na co zwracać uwagę, gdy będę u siebie modernizować światło, bo
    nie stać mnie na miliony prób, nawet nie finansowo, tylko "zdrowotnie".
    Takie fioletowe z widma, to przeszkadzalo by nieco spać, bo do działania
    może by było i dobre, mniej by chyba przeszkadzało przy zimnym świetle. Na
    razie nie mam siły na rozkminę, gdyż dzień-w-dzień, średnio po 12 godzin z
    kawałkiem (so, nd, mniej), bez dni wolnych, pracuję. Jestem bardzo, bardzo
    zmęczony.

    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej