  • Data: 2018-01-28 23:59:25
    Temat: Re: malejąca jasność LED
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Adam,

    Wednesday, January 24, 2018, 11:47:25 AM, you wrote:

    [...]

    > Czasem oglądam różne ledówki. Część z nich jest gorąca. A po pewnym
    > czasie ludzie mi mówią, że ledy są be, bo padają. Być może, ja
    > podejrzanie tanich rzeczy nie kupuję. Nie kupuję też żarówek (czy innej
    > elektroniki) w sklepach z marchewkami czy innymi żabami.

    A ja ostatnio stwierdziłem, że zaryzykuję i kupiłem w Biedronce LEDy
    MR16 (GU 5.3), 12V/5W po 12.99 PLN za DWIE sztuki. Wychodzi 6.50
    PLN/sztukę i jak przeżyje 3000h to już się koszt zakupu zwróci w
    samych cenach żarówek. Do tego 45 kWh oszczędności energii na każdą
    żarówkę, co oznacza, że nawet przy trwałości 1000h jestem do przodu
    tylko na samej energii.

    Oczywiście te LEDy nie pracują pojedynczo i awaria jednego w niczym mi
    nie zaszkodzi.

    Podobnie zaryzykowałem z E27 - w Castoramie promocja na LEDy PILA 10.5
    W/1055 lm za niecałe 9 PLN. Poszła w miejsce 11W/850 lm Apollo, która
    wytrzymała trochę ponad 2 lata. Zapewne Apollo zarobiła na siebie w
    kosztach energii ale zepsuła się żenująco szybko.

    W miejscach, gdzie to ważne, mam LEDy Philips i Osram. Sprawują się.
    Ale w łazience mam jedno jakieś marketowe badziewie MR16/12V z garścią
    LED zamiast COB i już ładnych parę lat świeci bez zarzutu - jestem
    zaskoczony.

    Jak sobie przypomnę dyskusje sprzed ledwie kilku lat, czy stać nas
    będzie na domowe oświetlenie LED, to mi się teraz śmiać chce. W
    mieszkaniu syna, po remoncie jest już tylko oświetlenie LED (głownie
    MR16/GU10 Philipsa).

    --
    Best regards,
    RoMan