  • Data: 2024-01-11 08:40:23
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-01-10 o 21:02, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 10.01.2024 o 20:15, cef pisze:
    >

    > Ten silnik nie jest już produkowany. Zastąpił go inny model i tam jest
    > mniejsza pojemność dla oleju i inny rozrusznik ale nie mogę potwierdzić,
    > czy lepiej odpala przy -15C bo go nie mam. Ten model, który mam ja, nie
    > był sprzedawany w Polsce więc trudno mi zadecydować, czy producent nie
    > miał zastrzeżeń do niskich temperatur.

    Są modele przeznaczone do określonego klimatu i na te rynki są sprzedawane,
    więc tu może być taka sytuacja, że model nieprzystosowany do ujemnych
    temperatur.

    Generalnie przyjęło się, że
    > diesel przy -15C ma problemy ale to często wiązana opcja
    > elektryki/mechaniki.

    Od -15C równiej jakości zalanego paliwa.

    U siebie po prostu to wykluczyłem, sprawdzając co
    > jest powodem. W cale nie ukrywam, że mogę mieć luzy na rozruszniku,
    > które mogą powodować 'kątowanie' się osi bo nie będę tego wymieniał,
    > dokąd idealnie zapala (kręci) przy -5C. Jednak gęstość oleju u mnie ma
    > wpływ na takie zachowanie a na pewno nie stan akumulatora i instalacji
    > elektrycznej, jak i stopnia sprężania, skoro chodzi właśnie i _tylko_ o
    > obroty podczas uruchamiania.

    Cóż, nie jeżdżę specjalnie długo nowymi autami,
    ale zawsze utrzymuję auta w takim stanie że, to które mam na codzień
    odpala zawsze i bez dyskusji. Awaryjny samochód czasem stoi klika dni
    bez ruchu i
    w niesprzyjających warunkach może nie odpalić, ale ten podstawowy
    odpala w najniższych temp bez gadania.
    No chyba, że padaczka aku jest gwałtowna, niesygnalizowana wcześniej -
    rok temu miałem jakieś zwarcie.