eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Data: 2024-01-11 12:51:42
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2024-01-11 o 11:02, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 11.01.2024 o 08:40, cef pisze:
    >
    >>
    >>> Ten silnik nie jest już produkowany. Zastąpił go inny model i tam
    >>> jest mniejsza pojemność dla oleju i inny rozrusznik ale nie mogę
    >>> potwierdzić, czy lepiej odpala przy -15C bo go nie mam. Ten model,
    >>> który mam ja, nie był sprzedawany w Polsce więc trudno mi
    >>> zadecydować, czy producent nie miał zastrzeżeń do niskich temperatur.
    >>
    >> Są modele przeznaczone do określonego klimatu i na te rynki są
    >> sprzedawane,
    >> więc tu może być taka sytuacja, że model nieprzystosowany do ujemnych
    >> temperatur.
    >
    > Zgadza się. Są też popularne modele diesla o dużej pojemności wyposażane
    > w grzałki pod miskę olejową. Mój niestety nie ma tej grzałki ale to dla
    > mnie nie byłoby rozwiązaniem, bo w domu mam taką możliwość ale jak
    > gdzieś wyjadę to już jest problem. Mógłbym sobie nawet coś takiego sam
    > zrobić ale jest to tak sporadyczne w obecnych warunkach pogodowych, że
    > mi się nie chce.
    >
    > [...]
    >
    >> Cóż, nie jeżdżę specjalnie długo nowymi autami,
    >> ale zawsze utrzymuję auta w takim stanie że, to które mam na codzień
    >> odpala zawsze i bez dyskusji. Awaryjny samochód czasem stoi klika dni
    >> bez ruchu i
    >> w niesprzyjających warunkach może nie odpalić, ale ten podstawowy
    >> odpala w najniższych temp bez gadania.
    >> No chyba, że padaczka aku jest gwałtowna, niesygnalizowana wcześniej -
    >> rok temu miałem jakieś zwarcie.
    >
    > Jak wspomniałem, mam też "awaryjne auto/benzyna" ale nie to jest clou
    > problemu.
    > W obecne mrozy 5 moich znajomych też miało problemy z dieslami, bo
    > dzwonili do mnie z pytaniami 'co robić' :) i zostali w domu. Takich
    > obrazków na ulicy przy której mieszkam, widziałem w tygodniu kilka.

    Samochód (niezależnie czy diesel czy Pb) jak nie odpala przy minus 5,
    to jest po prostu niesprawny.
    > Kiedyś, dawno temu miałem małego diesla, Polo i przy -15C też nie
    > odpalał. Powodem był zużyty silnik.

    O trupach nie rozmawiajmy.

    Wystarczyło pod miskę olejową
    > podstawić "maszynkę elektryczną" i po 20 minutach odpalał nawet przy
    > -20C. Cała sprawa w dieslu, rozbija się o ciśnienie na pompie wtryskowej
    > (zakładając, że mamy odpowiednie paliwo bez wody) bo nawet sprawna
    > instalacja elektryczna cudów nie dokona, jeśli nie osiągniemy
    > odpowiednich obrotów wału, do wytworzenia ciśnienia na pompie wtryskowej.

    Nie interesują mnie technikalia na poziomie wytwarzania ciśnienia w
    pompie czy zmieniania map startowych w elektronice samochodu.
    Obecnie jeżdżę piętnastoletnim dieslem i zapala zawsze.
    Nie pamiętam najniższej tempaeratury, ale przy tych kilkanastu stopniach
    mrozu zapalał bez problemów. Jak zaczną się jakieś problemy z odpalaniem,
    to naprawię o ile się da, a jak nie, to sobie kupię coś nowego.

    To pewnie nie załatwi pewności w sensie użytkowania - a że niektóre
    elementy się psują nawet bez zestarzenia (ale od tego są gwarancje) i
    nigdy nie wiesz czy coś się nie przytrafi. Statystycznie mam jedno
    nieodpalenie na 300tys/km :-)
    (raz zwarcie, raz pompa, raz rozładowanie)





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: