eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.27.117.136.
    ipv4.supernova.orange.pl!not-for-mail
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Thu, 11 Jan 2024 08:40:23 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uno5ih$oj1$3$cef@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
    <unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
    <8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
    <unjlmj$3d5a2$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <unjpk8$3dccg$1@news.icm.edu.pl> <unll26$djs$1$cef@news.chmurka.net>
    <unlnbb$3gphq$1@news.icm.edu.pl> <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
    <unm287$3hddl$1@news.icm.edu.pl> <unmlv0$ur9$1$cef@news.chmurka.net>
    <unmpja$3imlu$1@news.icm.edu.pl> <unmpte$9ia$1$cef@news.chmurka.net>
    <unmt5p$3it80$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.27.117.136.ipv4.supernova.orange.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 11 Jan 2024 07:32:33 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="cef";
    posting-host="83.27.117.136.ipv4.supernova.orange.pl:83.27.117.136";
    logging-data="25185";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:P4YYOjTtkg2PHaaCGQeIcTfJ5Us=
    sha256:IHBhUIrO7m0+5Woybdw5O4OTJsWrEVg7FEqWYJqvJyw=
    sha1:FnXZsi+CFjWCfV8+MkytbVG45iM=
    sha256:Wl1QG8D9PehhIhpN1TgdfzXO8AhVQ8w3nZJ+Uf3RC58=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <unmt5p$3it80$1@news.icm.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718992
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2024-01-10 o 21:02, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 10.01.2024 o 20:15, cef pisze:
    >

    > Ten silnik nie jest już produkowany. Zastąpił go inny model i tam jest
    > mniejsza pojemność dla oleju i inny rozrusznik ale nie mogę potwierdzić,
    > czy lepiej odpala przy -15C bo go nie mam. Ten model, który mam ja, nie
    > był sprzedawany w Polsce więc trudno mi zadecydować, czy producent nie
    > miał zastrzeżeń do niskich temperatur.

    Są modele przeznaczone do określonego klimatu i na te rynki są sprzedawane,
    więc tu może być taka sytuacja, że model nieprzystosowany do ujemnych
    temperatur.

    Generalnie przyjęło się, że
    > diesel przy -15C ma problemy ale to często wiązana opcja
    > elektryki/mechaniki.

    Od -15C równiej jakości zalanego paliwa.

    U siebie po prostu to wykluczyłem, sprawdzając co
    > jest powodem. W cale nie ukrywam, że mogę mieć luzy na rozruszniku,
    > które mogą powodować 'kątowanie' się osi bo nie będę tego wymieniał,
    > dokąd idealnie zapala (kręci) przy -5C. Jednak gęstość oleju u mnie ma
    > wpływ na takie zachowanie a na pewno nie stan akumulatora i instalacji
    > elektrycznej, jak i stopnia sprężania, skoro chodzi właśnie i _tylko_ o
    > obroty podczas uruchamiania.

    Cóż, nie jeżdżę specjalnie długo nowymi autami,
    ale zawsze utrzymuję auta w takim stanie że, to które mam na codzień
    odpala zawsze i bez dyskusji. Awaryjny samochód czasem stoi klika dni
    bez ruchu i
    w niesprzyjających warunkach może nie odpalić, ale ten podstawowy
    odpala w najniższych temp bez gadania.
    No chyba, że padaczka aku jest gwałtowna, niesygnalizowana wcześniej -
    rok temu miałem jakieś zwarcie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: