  • Data: 2011-06-08 07:56:08
    Temat: Re: lustrzanka do 2 tys
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki za tak obfite info. Chyba wybiliście mi z głowy lustrzankę.

    W zyciu nie! Dopiero zaczynamy Ci mieszac w glowie... ;)

    > A mam aktualnie Canona A630, który spełnia w zasadzie
    > swoje zadanie.

    Bo to bardzo przyzwoita zabawka jest.
    Teraz pozostaje ustalic czego Ci w niej brak.

    Przy okazji - "bo jest stary i lepiej sie poczuje majac nowa
    zabawke" wcale nie jest gorszym powodem.

    Ale zauwaz na przyklad, ze dodawany "gratis" do wiekszosci
    lustrzanek obiektyw ma (w ekwiwalencie dla malego obrazka)
    obiektyw 28-80mm podczas gdy twoj A630 ma 35-140mm.

    Plus lustrzanki - na szerokim kacie miesci sie sporo wiecej.
    Plus kompaktu - latwiej zrobic ptaszki, kotki, detale do ktorych
    nie mozna podejsc.

    Twoj kompakt ma ekran odchylany w obu plaszczyznach,
    wiekszosc lustrzanek go nie posiada. Trza sobie utytlac kolana...

    Automatyczny balans bieli z reguly jakos lepiej sobie radzi
    w kompaktach niz w lustrzankach, choc za diabla nie umiem
    tego wyjasnic. Za to wiekszosc (jesli nie wszystkie) lustrzanki
    maja maja RAW (zapis surowych danych z matrycy) wiec mozna
    sobie samemu to ustawic w obrobce w komputerze... O ile masz
    kilka wolnych wieczorow... :)

    Za to relatywnie duza matryca w lustrzankach daje mozliwosc
    zabawy z glebia ostrosci, ktora w kompakcie raczej manewrowac
    sie nie da. Duzy plus przy klasycznym portecie, duzy minus przy
    makro.

    I tepe i tede...

    > Rozumiem, że powinienem raczej trzymać się kompaktów
    > i dać sobie spokój z lustrzanką w tych zastosowaniach
    > "urlopowych".

    Niekoniecznie... Trzeba jednak byc swiadomym pewnych
    niedogodnosci zwiazanych z targaniem ze soba lustrzanki
    i wiadra obiektywow... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.