  • Data: 2011-06-08 14:14:41
    Temat: Re: lustrzanka do 2 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Grzegorz Maj" <g...@g...com> wrote in message
    news:da30e2c2-8801-4f3c-9878-0d208ff8580b@g28g2000yq
    a.googlegroups.com...
> [...]
    h.googlegroups.com...

    > Zawsze planuje się zakup na dłużej. Po pewnym czasie może jednak dojść
    > do sytuacji, że pewne wady, które uznało się za pomijalne, zaczynają
    > realnie przeszkadzać, i dlatego lepiej jest wybrać generację starszą,
    > bo mniej się traci.

    Problem w tym, że bardzo często generacja starsza ma WIĘCEJ WAD
    usuniętych w generacjach nowszych... Technologia idzie do przodu
    i zwykle obecnie produkowane aparaty będą lepsze niż zeszłoroczne.
    Ty zakładasz z góry że produkt Ci się nie spodoba i będziesz musiał
    odsprzedać, więc kupujesz produkt zeszłoroczny bo tańszy tymczasem
    zwiększasz w ten sposób szansę, że będziesz miał więcej powodów
    do odsprzedania. Nie tędy droga. Porównałem sobie G11 do G12, nowy
    lepszy. Porównałem PEN E-PL1 do PEN E-PL2, nowy lepszy... Mniej wad
    => większa szansa że produkt Ci się spodoba. A różnica w cenie jest
    mała jeśli planujesz zakup na długie lata - zawsze możesz wziąć na
    kredyt a wtedy różnica kilku stówek wpływa prawie niezauważalnie na
    wysokość miesięcznej raty i ten parametr powinien być ostatni na liście
    kryteriów wyboru produktu trwałego.

    > Nie zawsze wszystko widać od razu. Tym bardziej, że przesiadka jest
    > radykalna: kompakt -> DSLR, a na rynku jest masa segmentów: kompakty
    > systemowe, kompakty prosumerowe, małe, duże lustrzanki.. itd.

    Tak czy inaczej oszczędzanie parę stówek aby kupić zeszłoroczny, prawie
    zawsze GORSZY model nie jest dla mnie rozsądnym postępowaniem...