    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 26 Jul 2013 14:25:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: laser liniowy z punktowego?
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 21:02:39 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    laser nie świeci pionowo w dół - w osi Z?

    przecięcia. Zawsze będzie pionowo pod frezem.

    > OK. Teraz rozumiem.
    >
    > Troche sie dziwie do czego tego potrzebujesz. Bo żeby coś wykonać to trzeba mieć
    bazę.

    > Jak sie robi pojedyncze sztuki to trzeba po prostu sobie frezem zbazować materiał.
    >
    > Jak większe serie to warto zrobić odpowiedni sposób montażu i do niego dopasować
    obróbkę.

    > Tak sobie myślę że gdybym i ja uzył takiego czegoś to dokładność bazowania była by
    tak pi*oko 0,5mm. Bo te kreski laserowe to jednak dosyć grube są.

    > Można wiedzieć co sobie tam obrabiasz?
    >

    > Też u siebie mam pewne problemy z bazowaniem obróbki ale staram się albo robić
    wszystko jednym frezem w jednym ustawieniu albo tak aby montaż sam pozwalał zbazować
    dobrze obróbkę.

    > Przyklad z innej beczki:
    >
    > Sanki do piły do drewna. Np takie:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=69t6MFCUobw
    >
    > Pozwalają ciąć powtarzalnie z dokładnością w okolicy lub ciut poniżej 0,1mm.
    >
    > Bo materiał się przykłada do zderzaka.

    A możesz mi powiedzieć po co przechwalanki że do dychy a może do tysiącznej. To na
    jaką tolerancję można sobie pozwolić zależy od wielkości. Przy drewnie nie są
    potrzebne super dokładności. Przy wymiarach typowych mebli milimetr różnicy jest
    niezauważalny.