  • Data: 2013-07-27 12:49:26
    Temat: Re: laser liniowy z punktowego?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 23:51:01 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >
    > w jednym rogu ładnie rozpocząłeś - to na drugim końcu blatu "odjechało"
    >
    > i wychodzisz poza materiał, bo chciałeś przyoszczędzić na odpadzie i
    >
    > pracować blisko krawędzi materiału...
    >
    > Laserek przy wrzecionie ułatwia posprawdzanie tego wszystkiego, nim frez
    >
    > pójdzie w materiał i już nie ma ratunku.

    > Do większych serii to oczywiście łatwiej mieć zrobiony szablon do
    >
    > którego wkładamy materiał/obiekt albo z nadmiarowego szablonu wycinany,
    >
    > wiadomo. Ale i ten szablon jakoś trzeba na maszynie posadowić, trudno by
    >
    > mieć osobną maszynę/stół do każdego detalu

    by tak pi*oko 0,5mm. Bo te kreski laserowe to jednak dosyć grube są.

> [...]
    >
    > większy niż od szpilki). Dzięki temu da się ustawić detal (na 3 punkty
    >
    > przeważnie), obrobić go, zdjąć, i znów posadowić i ustawić, i drugi
    >
    > przebieg frezu praktycznie nie dotyka materiału - znaczy idzie prawie
    >
    > idealnie po tym samym śladzie.
    >
    > Nie mam pojęcia na ile grube/dokładne wyjdą "dwie kreski", ale mam
    >
    > jakieś chińskie narzędzia, w których taki laserek liniowy jest wsadzony,
    >
    > i kreska naprawdę cienka się wydaje, na tyle cienka że świecenie laserem
    >
    > punktowym w kreskę - nie ginie "gdzieś na środku linii" tylko jest

    wszystko jednym frezem w jednym ustawieniu albo tak aby montaż sam pozwalał zbazować
    dobrze obróbkę.

    > Naprawdę przeróżne detale i większe elementy. Np obecnie - koła napędowe
    >
    > do czołgu, a w zasadzie działa samobieżnego ;)
    >
    > http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/623726266/Mato-fo
    nt-b-Sherman-b-font-metal-sprockets-and-idler-wheels
    -for-font-b-RC-b.jpg

    > Część obróbki idzie na XYZ, część na wrzecionie obrotowym A, trzeba to
    >
    > jakoś zgrać, w dodatku zachowując osiowość.

    > No taka twórczość własna (samodzielne wytwarzanie/udoskonalanie
    >
    > narzędzi) jest piękna, i w przypadku prostokątnych ciętych detali ze
    >
    > sklejki jest prosta. Ale gdy trzeba wyciąć coś kształtu zaokrąglonego i
    >
    > zupełnie podobnego do niczego, a potem obrócić i obrobić lewą stronę, na
    >
    > maszynce też nie będącej odlewem z tytanu, to bywa różnie...

    OK. Już rozumiem. Innymi słowy po prostu wielo etapowa obróbka z wymianą narzędzi,
    mocowań a jakoś zbazować trzeba.

    Też właśnie nad takim tematem siedzę bo stół T-rowkowy i jakaś łapa to jednak troche
    kłopotliwe i nie zawsze daje sposobność aby cały detal zrobić na raz.

    Szablony ze sklejki wtykane w bazę z MDF/HDPE są całkiem fajne. Szablon jest
    kwadratowy, wyfrezowanie w mdf jest prostokatne, na lekki wcisk. ksztalt elementu w
    szablonie też jest na lekki wcisk.
    Czasem warto zostawic sobie "holding tab-a" i tegoż właśnie montować w uchwyt. Wtedy
    baza jest cały czas taka sama.
    Holding Tab to albo takie nie do końca wyciety materiał albo wręcz taki doczepiony
    "lizak" o jakichś konkretnych wymiarach. I ten uchwyt lizaka sie montuje w uchwycie.
    Na koniec holding taba sie odcina i miejsce szlifuje.

    Ale teraz już mam jasność z czym się mierzysz.
    Punkt lasera rzeczywiscie w wglebieniu punktaka widac ok.
    Ale te kreski co widzialem w wskaznikach marketowych to jednak ciutke grube są.

    Daj znać jak ci się pomysł sprawdził.