eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora › Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
    From: Magic <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie
    akumulatora
    Date: Mon, 11 May 2009 11:35:07 +0200

    Marcin Narzynski pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy do motocykla pasują te same oleje silnikowe, co do samochodów?
    > Czy skoro mam oznaczenie 10W40, to każdy samochodowy o tych parametrach
    > można sobie nalać?

    Nie, trzeba zwracać uwagę na skład, nie może być dodatków powodujacych
    zmniejszone opory (energy saving, redukujące tarcie, PTFE etc) bo
    sprzęgło będzie miało ochotę się poślizgać. Bez problemu możesz użyć np.
    Mobil 1. Popatrz tez czy na półce nie ma oleju dedykowanego do
    motocykli z oznaczeniem 2T (do dwusuwów) lub 4T (do czterosuwów).

    > Druga sprawa:
    > Słyszałem, że akumulatora motocykla nie wolno ładować prostownikiem
    > samochodowym.
    > Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

    Prąd ładowania powinien wynosić ok 1/10 pojemności, prostowniki
    samochodowe mają za dużą wydajność (chyba że można ją regulowac
    pokrętłem) i zabiją aku motocyklowe.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj