eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora › Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
  • Data: 2009-05-11 09:58:02
    Temat: Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-05-11 11:35:07 +0200, Magic <m...@w...pl> said:

    > Nie, trzeba zwracać uwagę na skład, nie może być dodatków powodujacych
    > zmniejszone opory (energy saving, redukujące tarcie, PTFE etc) bo
    > sprzęgło będzie miało ochotę się poślizgać. Bez problemu możesz użyć
    > np. Mobil 1. Popatrz tez czy na półce nie ma oleju dedykowanego do
    > motocykli z oznaczeniem 2T (do dwusuwów) lub 4T (do czterosuwów).

    No i warto wspomnieć (po raz kolejny ;-) że w oleju mniej istotna jest
    lepkość (cośtam-Wu-cośtam), a bardzo ważna jest klasa - najczęściej wg.
    klasyfikacji API - takie 2 literki, np.: SJ, SL, SM. W instrukcji
    każdego motocykla jest dokładnie określona, jak powinna być stosowana.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco