  • 61. Data: 2013-07-14 17:12:52
    Temat: Re: ładowarka indukcyjna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jul 2013 15:04:07 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > To trzeba zakazywać?

    Widac trzeba, bo inaczej to nie ma sensu.

    > W Japonii nie sprzedaje się większości modeli
    > toyot, jakie widać na naszych drogach. A już takich z kierownicą
    > po lewej stronie, to w zasadzie wcale.

    A u nas trzeba zabraniac rejestracji. Bo stare uzywane w Anglii bardzo
    tanie.

    > Mam Nokię zrobioną w Chinach. Chyba w roku 2001.

    Hm, Nokia w Chinach, troche inna para kaloszy.
    Ale co - myslisz ze zakaz _produkcji_ by pomogl ?

    > Zwariować? A w czym to przeszkadzało, jeśli się miało jeden telefon?

    Ladowarka do nokii ? Ale z cienkim bolcem, grubym, innym ?

    Poza tym jeden prywatny jeden sluzbowy, sluchawka BT,
    ladowarki w pracy, w domu, w samochodzie ...

    J.

  • 62. Data: 2013-07-14 17:14:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Sunday, July 14, 2013, 5:04:07 PM, you wrote:

    [...]

    > Zwariować? A w czym to przeszkadzało, jeśli się miało jeden telefon?

    Choćby w tym, że chcąc mieć zapasową ładowarkę w pracy musiałeś
    dokupić za każdym razem nową do kolejnego telefonu. Nie wiem jak Ty
    ale ja od 1996 roku już "trochę" tych telefonów miałem. I samych
    ładowarek do Nokii mam 3 z różnymi wtykami.

    Od czasu smartfonów nie muszę się zastanawiać, czy kabelek, po który
    sięgam będzie pasował do telefony, który aktualnie chcę ładować. Bez
    względu na to, czy to jeden z moich telefonów, telefon żony, telefon
    syna (jak akurat przyleci odwiedzić) czy kolegi, który przyszedł
    pooglądać ze mną F1.

    Unifikacja mnie naprawdę ucieszyła. Pomimo tego, że niekoniecznie
    uważam uUSB za najrewelacyjniejszy pomysł - przydałoby się coś z
    mocniejszymi stykami, na większy prąd. I jeszcze w żadnym urządzeniu
    gniazdo mi się nie popsuło. W dwóch ładowarkach skutecznie rozdeptałem
    wtyczki, z czego jedną dało się posklejać. Obie Samsunga.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2013-07-14 19:20:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Widac trzeba, bo inaczej to nie ma sensu.

    A w zakazywaniu jest sens? Tak w Chinach, jak i w Europie można kupć
    iPhone, który jest ładowany w zakazany sposób.

    > A u nas trzeba zabraniac rejestracji. Bo stare uzywane w Anglii bardzo
    > tanie.

    Samochody z kierownica po prawej stronie rejestrowane są na przykład
    w USA. Bardzo wygodne choćby dla listonoszy. Zakazać?

    > Hm, Nokia w Chinach, troche inna para kaloszy.

    Kalosze robili tylko u siebie, w Finlandii.

    > Ale co - myslisz ze zakaz _produkcji_ by pomogl ?

    Zakazy produkcji rzadko pomagają.

    > Ladowarka do nokii ? Ale z cienkim bolcem, grubym, innym ?
    >
    > Poza tym jeden prywatny jeden sluzbowy, sluchawka BT,
    > ladowarki w pracy, w domu, w samochodzie ...

    Nigdy się nie mogłem nadziwić, co za pacany wymyślają te wszystkie złącza
    do telefonów. Takie fikuśne, z różnymi dziwnymi zaczepami. To musi być
    sprawa ambicji -- każdy chce się jakoś wyróżnić. Tylko dlaczego w tak
    głupi sposób? Chyba jedynie Nokia zawsze stosowała coś normalnego. Jasne,
    że dobrze by było mieć jednolity system. Najlepiej złącze magnetyczne.
    A jeśli nie, to wtyczkę zgodną z logiką. Ale wtedy by było, że "znów ta
    Nokia" -- więc wybrali jakieś dziwactwo nijak nie pasujące do przeznaczenia.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2013-07-14 20:12:06
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > głupi sposób? Chyba jedynie Nokia zawsze stosowała coś normalnego.

    Te ichniejsze minizłącza w momencie gdy było dostępne gniazdo mikro-usb
    i brak możliwości ładowania przez usb nazywasz normalnością?
    Przem

  • 65. Data: 2013-07-14 20:30:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemek napisał:

    > Te ichniejsze minizłącza w momencie gdy było dostępne gniazdo mikro-usb
    > i brak możliwości ładowania przez usb nazywasz normalnością?

    Tak. Pozwolę sobie przypomnieć, że dyskusja dotyczy sposobu ładowania.
    Do ładowania Nokia zawsze stosowała coś normalnego. Podczas gdy inni
    zmuszali ludzi do ładowania przez odpowiedniki "ichniejszego minizłącza"
    (które nadaje się do tego, do czego zostało stworzone -- sporadycznego
    podłączania do komputera telefonu leżącego spokojnie na biurku).

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2013-07-14 21:37:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Sunday, July 14, 2013, 7:20:20 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Nokia" -- więc wybrali jakieś dziwactwo nijak nie pasujące do przeznaczenia.

    No pacz pan! Nawet ta Twoja Nokia wyprodukowała trzy rodzaje
    ładowarek. Może Ty mi wyjaśnisz, na jaka cholerę?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2013-07-14 22:42:00
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Tak. Pozwolę sobie przypomnieć, że dyskusja dotyczy sposobu ładowania.

    Tak, masz rację, całego wątku nie śledziłem, ale sądzę, że nawet z
    wyrwanym z kontekstu zdaniem "Chyba jedynie Nokia zawsze stosowała coś
    normalnego." mogę dyskutować nie śledząc całości.

    > Do ładowania Nokia zawsze stosowała coś normalnego.

    Dalej będę powątpiewał. Dość długo stosowali jeden standard, ale mimo
    wszystko, stosowanie okrągłych gniazd w chwili gdy jest dostępne
    standardowe mikro usb to jakieś nieporozumienie, a już brak możliwości
    równoległego ładowania przez to usb to nieporozumienie^3.

> [...]
    > (które nadaje się do tego, do czego zostało stworzone -- sporadycznego
    > podłączania do komputera telefonu leżącego spokojnie na biurku).

    Nie będę dyskutował nad "ichniejszymi mikrozłączami" ale mam wrażenie,
    że mikro usb w to włączasz. Można wiedzieć czemu nie pasuje Ci ładowanie
    telefonu przez nie?
    Przem

  • 68. Data: 2013-07-14 23:15:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemek napisał:

    > Tak, masz rację, całego wątku nie śledziłem, ale sądzę, że nawet z
    > wyrwanym z kontekstu zdaniem "Chyba jedynie Nokia zawsze stosowała coś
    > normalnego." mogę dyskutować nie śledząc całości.

    Nie.

    > Dalej będę powątpiewał.

    A to zupełnie co innego. Wątpić zawsze można.

    > Dość długo stosowali jeden standard, ale mimo wszystko, stosowanie
    > okrągłych gniazd w chwili gdy jest dostępne standardowe mikro usb
    > to jakieś nieporozumienie,

    Nie żadne nieporozumienie, bo wszystko jest jasne i zrozumiałe:
    stosowanie jakichś standardowych uniwersalnych złącz ogólnego
    przeznaczenia, gdy sytuacja wymaga czegoś przystosowanego do
    konkretnego zastosowania, to bardzo zły pomysł. I nie jest żadnym
    usprawiedliwieniem, że to 'specjalnie przystosowane złącze' może
    mieć postać zwykłej ogrągłej wtyczki, znanej od lat. Pewnie właśnie
    z powodu tej pospolitości niektórzy mają ją w pogardzie.

    > a już brak możliwości równoległego ładowania przez to usb to
    > nieporozumienie^3.

    Równoległego do czego?

    > Nie będę dyskutował nad "ichniejszymi mikrozłączami" ale mam wrażenie,
    > że mikro usb w to włączasz.

    Nie.

    > Można wiedzieć czemu nie pasuje Ci ładowanie telefonu przez nie?

    Przecież to jest skrajnie niewygodne w porównaniu z okrągłą wtyczką.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2013-07-15 09:59:45
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Sun, 14 Jul 2013 12:50:55 +0200, J.F. pisze:
    > A jestes pewny ze to "zostalo tak zaprojektowane", a nie "zostalo tak
    > zapisane" ?

    Niektóre ze zmian widoczne są gołym okiem. Czy złącze jest wystarczająco
    trwałe, jak na tak powszechne zastosowanie, to już temat na inną
    dyskusję.

    > Na czym by mialy polegac zmiany w projekcie - grubsze blaszki, aby sie
    > nie wytarly ?

    Usprawniony mechanizm blokowania, przeniesienie szybciej zużywających
    się elementów do wtyczki. Resztę znajdziesz w specyfikacji złącza.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 70. Data: 2013-07-15 10:12:27
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Sun, 14 Jul 2013 12:59:56 +0100, AlexY pisze:
    > Użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
    > [..]
    > Nikogo nie zamierzam przekonywać do swoich obserwacji, przedstawiłem co
    > mam, wnioski wyciągnij sobie sam.

    Przecież nie neguję Twoich doświadczeń chociaż ja mam akurat inne. Cały
    czas chciałbym zobaczyć jakieś szersze zestawienie, które by
    potwierdzało bądź negowało tezę o większej awaryjności urządzeń
    wyposażonych w nowe złącza.

    > [..]

    [ ... ]

    > jestem ledwo od roku to prawie nie mam kontaktu z miniUSB. A mikro... SE
    > Vivaz to największa porażka, śmiało mogę ocenić że 80% uszkodzonych USB
    > było klasyfikowane jako wina użytkownika i BER, z bardziej obecnych
    > nokia lumia 800 ma już o tyle dobrze zrobiony laminat że do tej pory
    > miałem poniżej 10 przypadków zerwanych punktów lutowniczych, ale i tak,
    > mimo że złącze ma 2 piny przewlekane, dodatkową metalową lutowaną obejmę
    > to i tak cyna puszcza, rekord to tydzień po wymianie gniazda telefon
    > ponownie w serwisie.

    Żeby było konstruktywnie. Gdzie upatrujesz podstawowej wady Micro-USB? Z
    tego co zrozumiałem, to raczej nie chodzi Ci o samą jego konstrukcję,
    tylko sposób montażu.