eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebookaRe: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
  • Data: 2012-10-25 03:10:05
    Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 25 października 2012 01:06:54 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
    > Użytkownik a...@p...pl napisał:
    >
    > > Czesc,
    >
    > >
    >
    > > czasami sie szwendaja zasilacze do notebookow (roznych producentow) i
    >
    > > maja wydajnosc 3/4/5 A na rozne napiecia (od 14V w gore). Jak wam sie
    >
    > > wydaje, jakimi parametrami musialby sie charakteryzowac taki zasilacza
    >
    > > aby mozna byloby go wykorzystac do ladowania akumulatora
    >
    > > samochodowego.
    >
    >
    >
    > Nie ryzykowałbym, akumulator potrzebuje 15V i prąd 10-ciogodzinny
    >
    > liczony z jego pojemności. Przypuszczam że koszt regulatora będzie
    >
    > wyższy niż prostownik z targu.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > AlexY
    >
    > http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    >
    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    15V troszeczkę za dużo. Prąd 1/10 pojemności ok. Ale której pojemności. Tej z nalepki
    czy rzeczywistej. W akumulatorze co ma na etykiecie 60Ah pod koniec jego życia może
    być 10Ah albo i mniej. I wystarcza to na odpalenie pełnosprawnego silnika przy
    dodatnich temperaturach. Taki akumulator trzeba by ładować prądem ok 1A a nie 6 jak
    by wynikało z etykiety. Pojemność rozładowanego akumulatora nigdy nie jest znana.
    Czyli nie wiadomo jakim prądem ładować przez 10 godzin. Współczesne akumulatory
    rozruchowe ładuje się ze źródła napięciowego. Napięcie nominalne jakie daje takie
    źródło powinno zawierać się w granicach napięcia jakie jest w samochodzie, 14,5 jest
    w sam raz. Nie daje się tą metodą naładować akumulatora samochodowego do pełna tylko
    do ok 60%. W niczym to nie przeszkadza bo samochodzie tez nie jest ładowany do pełna.
    Współczesny akumulator rozruchowy to delikatna konstrukcja. Płyty są bardzo
    delikatne, bardzo porowate żeby miały dużą powierzchnię czynną. Jak tylko taki
    akumulator w czasie ładowania zacznie gazować to płyty niszczą się w trybie
    przyspieszonym. Producenci nazywają to spłynięciem masy czynnej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: