eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowanie akumulatora zimaRe: ladowanie akumulatora zima
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ladowanie akumulatora zima
    Date: Sun, 5 Feb 2012 00:02:23 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 36
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <a...@4...com>
    <4f2c4cd8$1@news.home.net.pl>
    <0...@4...com>
    <4f2d83f6$1@news.home.net.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4f2dbdca$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-100-191.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1328400143 16962 77.253.100.191 (5 Feb 2012 00:02:23
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Feb 2012 00:02:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625157
    [ ukryj nagłówki ]

    L501 aneryS napisał:

    >> ...ale wczoraj musiałem zakręcić ze cztery razy -- widać woda w jakimś
    >> przewodzie paliwowym przymarzła, w nocy było -28°C. No i zdechł.
    >> Podłączyłem prostownik na 5 minut (słownie: pięć), i to wystrczyło,
    >> by rozrusznik zakręcił jak fryga. Nie podejrzewam, by mu ten prostownik
    >> wtłoczył dużo elektronów. Ale wystarczyło, że go trochę podgrzał, choć
    >> na pewno nie do +6°C. Nie było to działanie po próżnicy (a ja
    >> przewidywałem
    >> taką reakcję).
    >
    > Nie moge wykluczyć, że przy ładowaniu nastąpiło lokalne podgrza ie
    > elektrolitu i płyt, co umozliwiło przyjęcie ładunku w ilości wystarczającej
    > do oddania go rozrusznikowi. Niestety, net jest wyjątkowo skąpy informacji
    > na ten temat. Może przegrzebię stare podręcznii do fizyki, może był tam
    > szczegół, który mi umknął? Gdyby to było tylko takie źródło, to by nie było
    > tematu. Ale widziałem to w więcej niż 2 niezależnych, stąd wziąłem to za
    > pewnik. Też zauważyłem, że zimą nabity aku dostaje mocy, ale rzeczywiście,
    > nie po minucie - minutowa jazda autem, nawet przy niezłych obrotach i
    > sprawnej prądnicy (auto jak mój nick), jeśli silnik zgasł, często skutkowała
    > ponowną koniecznością pchania. Po 5 minutach palił jak złoto.

    Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę przed
    zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej
    strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta
    teoria nie jest taka głupia.

    > Zimą biorąc aku do ładowania, jak był duży mróz, po ładowan iu, przed
    > zaniesieniem do auta, robiłem mu ciepłą kąpiel, tak do 20-30-40 (nie więcej,
    > miał być tylko ciepły, nie gorący), minus 20 a auto odpala 1 sekundę,

    Ja kiedyś wyjąłem, wstawiłem w michę z ciepłą wodą i zakręcił *bez*
    ładowania.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: