    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
    Date: Wed, 05 Jan 2011 14:40:03 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam,

    > kolega prawdopodobnie delikatnie sugeruje że zastosowanie cieczy o 2 razy

    > mniejszym cieple właściwym powoduje że ten sam układ co zalany

    > np. wodą w takich samych warunkach (temperatura zewnętrzna, obroty silnika,

    > obroty wętylatora chłodnicy itp.) spowoduje ok 2 słabszą wydajność

    > chłodzenia.

    > W sprawnym aucie z czystą chłodnicą być może nie będzie problemu, jednak

    > w starszych autach gdzie chłodzenie w lato w korkach itp. starcza na styk

    > spowoduje przegrzewanie silnika. Jest duża szansa że nie odczujesz problemu

> [...]

    Nie interesuje mnie co Twój kolega sugeruje. Zwyczajnie się myli. Czy
    przynajmniej sprawdziles wlasciwosci glikolu zanim zacząłeś interpretowac
    wypowiedz swojego kolegi? Oczywiście ze nie. A najgorsze bylo by jak byś
    sprawdzil wlasciwosci glikolu i potem byś swoją odpowiedz napisal. Swiadczylo by
    to że myślenie masz wylączone i jesteś maszynką do przerabiania jedzenia na
    kupę. Czysty glikol ma wymarzone wlasciwosci zeby go uzywac jako chlodziwa w
    samochodzie. Jedyna wada to zbyt wysoka temperatuta zamarzania dla warunkow
    klimatycznych w jakie sa w Polsce. Ale jak ją obniżyć przez dodanie 10% wody to
    niewiele się taka mieszanka popsuje a obnizy się temperatura zamarzania.
    Porównaj krzywa lepkości glikolu i wody. Przy niskich temperaturach bajecznie
    pasuje do ukladu chlodzenia w samochodzie. Wiekszy ciezar wlasciwy powiduje
    zwekszenie wydajnosci pompy. Jest jeszcze kilka prostych parametro rozniących
    glikol od wody. Ale nie zrozumie ich wplywu na prace ukladu chlodzenia ktoś to
    uwaza że ojce lały wode i bylo dobrze.