-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
Date: Wed, 03 Apr 2013 19:00:24 +0200
Organization: NASK - www.nask.pl
Lines: 77
Message-ID: <m...@i...localdomain>
References: <515095a0$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<515219ea$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<51534b23$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<515497a4$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<5156f04f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<5157035c$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<51576895$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<51589593$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<5159b1bb$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<5159ec99$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@i...localdomain>
<515b3539$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: pippin.nask.net.pl 1365008428 27805 195.187.100.13 (3 Apr 2013 17:00:28 GMT)
X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Apr 2013 17:00:28 +0000 (UTC)
Cancel-Lock: sha1:jmx8NecmW/GVpHqzRX1xhSmjiBc=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:897837
[ ukryj nagłówki ]Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:
> A ja napisałem, że ''są ostatnim problemem przy skali pozostałych
> kłopotów zapisu obrazu cyfrowych aparatów.''
No coż, ja tego tak nie widzę.
> Pokazałem najbardziej chyba kolorowe i co, strasznie było? :)
Było mało kolorowe, wszystko żółto - zielone.
> Nadal twierdzę, że problemy ze zubożoną przestrzenią barw są ostatnim
> problemem w amatorskim wideo, wręcz problemem akademickim. Wyprzedzają
> je przede wszystkim artefakty szybkich scen, niska tonalność,
> ograniczona dynamika, kiepska interpolacja do rozdzielczości filmowej
> i ogólnie, zaniżona rozdzielczość rzeczywista, związana z poprzednią
> właściwością.
Szczerze mówiac, nie zaobserwowałem. Osobiście nie zajmuję się
produkcjami kinowymi, ale mam kolegę, który właśnie w tym siedzi,
i ostatnio twierdził, że wiele (wszystkie?) serwerów wyświetlających
filmy w kinie normalnie może wyświetlać 1920x1080 (i mniej linii). Nie
wiem jak z FPS.
> Dodajmy jeszcze w większości wypadków stabilizację
> niezaprojektowaną do potrzeb filmowych, która w niektórych przypadkach
> sprawia, że ceny ''przeskakują'' od czasu do czasu
Czy w większości to nie wiem, ale faktycznie "schody" się zdarzają.
No i to kwestia algorytmu, to wymaga takiego, który nie rozumie, że
aparat się po prostu obraca, i że jeśli już na początku nie udało się
tego "skorygować", to trzeba odpuścić.
Inna sprawa, że takie zdjęcia robi się normalnie bez stabilizacji.
Często jest jeszcze problem "rolling shutter" - jak ktoś chce kręcić
filmy, to powinien wybrać odpowiedni sprzęt i tyle.
> i problemy z audio
> -
> brak wskaźnika wysterowania, konfigurowalnych limiterów czy czasem
> wręcz w ogóle możliwości kontroli poziomu audio.
Owszem. Do zastosowań filmowych używa się osobnych nagrywaczy, a to
w aparacie służy do synchronizacji. Wygodniej pod każdym względem.
(Zdaje się że są jakieś aparaty, które potrafią parę rzeczy z audio -
ale to chyba głównie różnica przy filmach domowych - zresztą kto by tam
coś wtedy ustawiał).
> Na koniec pozostawię af, który po prostu nie działa nigdzie w
> przypadku wideo w aparatach.
W (nowszych) Sonych akurat działa. W każdym razie dużo lepiej niż
w starszym sprzęcie video, gdzie MF był niezbędny, bo bez niego AF
z max kontrastu robił totalne głupoty.
> Aparat, raw, typowe kręcenie rawa w szopie w srgb. Przerobiony został
> przekonwertowany do yv12 4:2:0 i nic poza tym (poza tym, że zrzucony z
> powrotem do srgb i wystawiony w bezstratnym png).
A np. rozdzielczość 1920x1200?
> Nie robi się czegoś takiego wprost, a dość mocno obrabia taki obraz
> zanim zostanie bitmapą docelową. Na problemy z typowymi bolączkami
> zubożonych przestrzeni barw są różne metody maskowania.
Są różne kombinacje (włączając rękodzieło), które byłyby niepotrzebne,
gdyby można było to zrobić bez nich.
Owszem, 420 jest mniejszym problemem niż w czasach PAL (gdzie do
kompletu był jeszcze tylko wybór między 50i i ew. 25p) - ale jest.
> Poza tym, że jak widać - przestrzeń tu praktycznie nie ogranicza. Już
> kupę większych problemów (nieporównywalnie większych) dostarczy
> konwersja do cmyka.
Np. jakich?
--
Krzysztof Halasa
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 19:48 Janko Muzykant
- 03.04.13 20:56 Uncle Pete
- 03.04.13 23:47 Janko Muzykant
- 04.04.13 00:27 Uncle Pete
- 04.04.13 08:58 Janko Muzykant
- 04.04.13 23:11 Krzysztof Halasa
- 05.04.13 01:16 Janko Muzykant
- 05.04.13 19:49 Krzysztof Halasa
- 05.04.13 21:08 Janko Muzykant
- 05.04.13 22:17 Krzysztof Halasa
- 05.04.13 22:35 Janko Muzykant
- 06.04.13 13:46 Krzysztof Halasa
- 06.04.13 14:13 Janko Muzykant
- 06.04.13 23:42 Krzysztof Halasa
- 07.04.13 01:05 Janko Muzykant
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2025-03-26 Jaka wełna na poddasze?
- 2025-03-26 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-26 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-03-26 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-26 Czujnik dławienia termicznego procesora - który?
- 2025-03-26 Dlaczego wydałem rozkazy w d. 2025-03-23 i 24 ?
- 2025-03-26 Warszawa => Virtual Workplace Engineer <=
- 2025-03-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-26 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-26 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-03-26 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-26 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-26 Zasilacz 7V na szynę DIN
- 2025-03-26 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-26 Szambo przy wysokim poziomie wód