eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykupujesz używane auto - tych silników unikaj !Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Date: Wed, 24 Aug 2011 12:27:23 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 42
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <i...@m...org>
    References: <j325nj$406$1@inews.gazeta.pl> <j329cq$ald$1@mx1.internetia.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314181677 27581 83.13.244.130 (24 Aug 2011 10:27:57 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Aug 2011 10:27:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2393888
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ

    > I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)

    Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantów, którzy dali
    się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz
    pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezlicozne ilości M6 GG/GY, a
    które obecnie trafiają do nas i się psują.

    Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego
    silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w
    artykule sposób. Silniki te się faktycznie zacierają, bo zabezpieczenie
    (kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w
    zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a
    skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie
    musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie
    gra.

    Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
    pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku. Awaria
    silnika jest poprzedzona kupą elementów ostrzegawczych, od nierónej i
    głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie,
    etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ.
    Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gówno, te silniki pracują bardzo
    kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA.

    Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
    zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
    200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
    -- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a
    do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie
    agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla
    zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie
    napisał niestety.

    Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy"
    w prasie i TV.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: