  • 1. Data: 2011-08-24 08:29:08
    Temat: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Od: "Artur_PT" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ciekawy artykuł,
    czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
    wady silników ?

    lista 1
    http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-12-poradnik
    lista 2
    http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-22-poradnik

  • 2. Data: 2011-08-24 09:30:43
    Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
    > http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-12-poradnik
    > http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-22-poradnik

    I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2011-08-24 10:45:41
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 09:30, DoQ pisze:
    ak-ognia-12-poradnik
    ak-ognia-22-poradnik

    > I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady
    zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)

  • 4. Data: 2011-08-24 10:54:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-08-2011 10:45, lleeoo pisze:
    > Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady
    > zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)

    Oczywiście był to gorszej jakości Bosch, wyprodukowany na specjalnie
    wybudowanej linii produkcyjnej dla francuzów ;)))))

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2011-08-24 12:27:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ

    > I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)

    Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantów, którzy dali
    się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz
    pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezlicozne ilości M6 GG/GY, a
    które obecnie trafiają do nas i się psują.

    Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego
    silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w
    artykule sposób. Silniki te się faktycznie zacierają, bo zabezpieczenie
    (kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w
    zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a
    skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie
    musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie
    gra.

    Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
    pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku. Awaria
    silnika jest poprzedzona kupą elementów ostrzegawczych, od nierónej i
    głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie,
    etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ.
    Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gówno, te silniki pracują bardzo
    kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA.

    Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
    zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
    200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
    -- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a
    do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie
    agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla
    zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie
    napisał niestety.

    Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy"
    w prasie i TV.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 6. Data: 2011-08-24 12:36:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-08-2011 12:27, Myjk pisze:
> [...]
    > -- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a

    W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
    wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
    "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-08-24 12:44:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ

    > W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
    > wymienia od czasu do czasu.

    Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na
    tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby
    przy dokręcaniu wtrysku się całość uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku
    Mazdy i godzina do dwóch w serwisie.

    Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie
    wiedzą co robią. Wyciągają wtryski np. do testów przelewowych i wkręcają je
    na te same, stare podkładki! 1-3 miesiące i zatarty silnik. Olaboga! Co sie
    stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden
    Tiaa...

    > Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
    > "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej...

    True. Z drugiej strony co się dziwić... ja się boję jeździć do mechaników,
    w tym nawet do ASO. Ostatnio mi olej wymianiali (w ASO), a rozpierdoli
    monitor od CarPC. :/ Poprzednio sprzęgło mi tak wyregulowali, że się w
    końcu wyślizgało i w rezultacie poszło na śmietnik szybciej niż powinno
    (wcześniej, nie ukrywam, żona dwa razy lekko przypaliła). ;)

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 8. Data: 2011-08-24 12:48:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ napisał(a):

    > W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
    > wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas

    One nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze.
    Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30
    groszy. Większość paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
    wymianach oleju u takiego rzeźnika zaczyna cieknąć spod korka.

    Już nie wspominając, że większość jaśniepanówmechaników czczących
    teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego
    korka, więc zarzynają korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem*
    A potem - "panie, te francuzy to gówno.."

    * - młotek + majzel

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 9. Data: 2011-08-24 12:55:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-08-2011 12:48, Waldek Godel pisze:

    > One nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze.

    Nie nadgryzałem ich, w ręku wyglądają na miedziane.

    > Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30
    > groszy. Większość paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
    > wymianach oleju u takiego rzeźnika zaczyna cieknąć spod korka.

    Dokładnie, procedura wymiany oleju przewiduje wymianę podkładki jak i

    :-D

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2011-08-24 14:53:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
    > ciekawy artykuł,
    > czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
> [...]

    2.5TDi VAG potwierdzam, widziałem kilka silników z taką usterką. 3.0TID
    Isuzu również potwierdzam. Do tego dodałbym B205 i B235 od Saaba -
    problem z odma, zbyt mało wydajna pompa oleju, niedostateczne smarowanie
    i zacieranie się układu korbowo-tłokowego. Starsze B204 i B234 były o
    wiele wytrzymalsze.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis