-
Data: 2011-08-24 12:27:23
Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ
> I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantów, którzy dali
się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz
pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezlicozne ilości M6 GG/GY, a
które obecnie trafiają do nas i się psują.
Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego
silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w
artykule sposób. Silniki te się faktycznie zacierają, bo zabezpieczenie
(kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w
zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a
skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie
musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie
gra.
Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku. Awaria
silnika jest poprzedzona kupą elementów ostrzegawczych, od nierónej i
głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie,
etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ.
Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gówno, te silniki pracują bardzo
kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA.
Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
-- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a
do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie
agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla
zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie
napisał niestety.
Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy"
w prasie i TV.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.11 12:36 DoQ
- 24.08.11 12:44 Myjk
- 24.08.11 12:48 Waldek Godel
- 24.08.11 12:55 DoQ
- 24.08.11 14:53 Lewis
- 24.08.11 20:54 J.F.
- 24.08.11 21:09 scobowski
- 24.08.11 21:38 Kuba \(aka cita\)
- 24.08.11 21:41 Kuba \(aka cita\)
- 24.08.11 22:01 venioo
- 24.08.11 22:55 Przemysław Czaja
- 24.08.11 23:57 DoQ
- 25.08.11 03:09 to
- 25.08.11 03:10 to
- 25.08.11 08:24 MadMan
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=