  • Data: 2010-05-27 08:47:36
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-27 09:52, Kyniu pisze:

    > To pierwsze pytanie - dlaczego wlasnie lustrzanka?

    hmm.. myślałem, że już sama wzmianka o dzieciach była wystarczająca..
    ale jeśli nie to dodam, że oczekuję od zdjęcia ciut więcej niż tylko
    zarejestrowania obrazu. Obrzydły mi już ostre w nieskończoność fotki bez
    klimatu. Miałem 2 kompakty i żaden mnie nie zadowolił. W Canon S1 miałem
    trochę kontroli nad parametrami, ale szybko odczułem graki i
    ograniczenia. Ixusa kupiłem bo pomyślałem, że przynajmniej nie będę
    narzekał na konieczność noszenia torby :) Ale to ogromna porażka - w
    zasadzie bezużyteczny aparat do pstrykania głupot.

    > Nie spelni. Brak LV, brak filmow, konstrukcja sprzed lat. Juz byl 400D,
    > 450D, 500D i obecnie jest 550D.

    Racja - 400D jest w podobnej cenie.
    BTW o co chodzi z tym LV? Do czego to się przydaje? Jeśli to takie
    niezbędne, to jak radzono sobie przez tyle lat aż do tej pory? Pytam
    serio, bez sarkazmu. Czy LV działa tak jak standardowo wyświetlacz w
    kompakcie? Czy chodzi o to, że na LCD widać końcowy efekt? A co z
    wizjerem? W wizjerze też jest podgląd LV czy tylko przez optykę?

    > Jest to wlasciwie jedyny element mechaniczny ulegajacy zuzyciu. Oczywiscie
    > mozna zwrocic uwage na mocowanie obiektywu (bagnet) czy nie jest bardzo
    > starty, etc. ale to jednak migawka jest tym kluczowym, pracujacym
    > elementem. Jak kupujesz auto to istotniejsze jest dla Ciebie czy tapicerka
    > jest wytarta czy patrzysz na przebieg silnika?

    Jeśli silnik ma przebieg jeden 5tyś inny 12tyś a jeszcze inny 20tyś to
    patrzę własnie na zużycie kierownicy, drążka zmiany biegów i tapicerki.
    Pisząc wcześniejszego posta myślałem właśnie o analogii do kupna
    samochodu :)
    Wychodzę z założenia, że migawka ma dużo większą żywotność niż 30tyś (?)
    Jak to jest w praktyce?

    > Ostatnio byly co najmniej dwa watki co zamiast lustrzanki tudziez co jako
    > drugi aparat dla posiadacza lustrzanki. Przeczytaj je zanim zdecydujesz sie
    > na lustrzanke.

    dzięki - poszukam

    PZDR
    Shaman