  • Data: 2010-05-27 09:06:51
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak naprawdę to nie wiem czy potrzebuję lustrzanki - po prostu byłem
    > dotychczas przekonany, że żaden kompakt nie spełni moich oczekiwań.

    Na podstawie czego?
    Nie dales sobie przypadkiem zrobic wody z mozgu?

    > Musi być na tyle szybki, żeby nadążyć za 1.5 rocznym supermanem, mieć

    Zaden aparat nie nadazy, zapomnij o takich bajkach.
    Chocby dlatego ze nie wie co Ty tak naprawde chcesz fotografowac -
    czy chcesz ustawic ostrosc na glowe, nogi, czy rowerek ;)

    > szeroki kąt (wnętrza, budowa),

    Kompakty maja juz od 24mm, wystarczy.

    > małe szumy (dziecko + światło zastane + wnętrza),

    Nie ma co dramatyzowac. Zadbaj o oswietlenie - zazwyczaj wystarczy
    zalaczyc kilka lampek i bedzie dobrze. Przy typowym powiekszeniach
    ziarno Cie nie zabije.

    > rozsądna kontrola nad GO (portrety dzieci) - czy któryś

    Tu oczywiscie wygrywa lustrzanka, ale i w kompakcie
    jak zwiekszysz ogniskowa mozesz rozmyc tlo.

    > kompakt mi to wszystko zapewni?

    Wiele, tylko tak naprawde problem lezy w tym, zeby sie nauczyc
    robic zdjecia a nie oczekiwac od aparatu ze zrobi wszystko
    za Ciebie...

    Dawniej robiono zdjecia aparatem bez AF, na kiepskich filmach
    i powstalo kupe swietnych, pamiatkowych fot. Teraz masz do
    wyboru lepszy sprzet...

    Kupujac lustrzanke szybko przestaniesz ja zabierac na spacery
    bo nie bedzie Ci sie chcialo nosic klamota. Kompakt mozesz
    zawsze miec w kieszeni kurtki...