  • 11. Data: 2011-02-11 17:48:38
    Temat: Re: kupno moto bez OC?
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-02-11 18:05, Jacot pisze:

    > Dokladnie tak, z naciskiem na slowa "ubezpieczyc w dniu zakupu"

    Siema,

    dokładnie tak, bo jeśli wykupienie OC będzie chociaż 1 dzień po dacie na
    podpisanej umowie, to na nowego właściciela przechodzą wszelkie
    zaległości za OC!

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 12. Data: 2011-02-11 18:08:38
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    falco pisze:

    > Siema,
    >
    > dokładnie tak, bo jeśli wykupienie OC będzie chociaż 1 dzień po dacie na
    > podpisanej umowie, to na nowego właściciela przechodzą wszelkie
    > zaległości za OC!

    GUZIK.

    Jesli skonczyła sie polisa a nie została wypowiedziana to sie przedłuza
    z automatu. Na dotychczasowego własciciela i u niego powstaje obowiazek
    zapłaty. A polise sprawdza WK w momencie wydawania twardego dowodu, przy
    miekkim nie pytają. Czyli mozna isc do WK, przerejestrowac i od razu do
    ubezpieczalni wykupić OC. Oczywiscie zawsze lepiej miec wykupione w dniu
    zakupu ale póki co nasze zaawansowane systemy nie wyłapują przerw w OC,
    trzeba dac sie złapać.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 13. Data: 2011-02-11 18:30:36
    Od: "Andrzej" <s...@w...pl>

    ?Użytkownik "Arni" <a...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłaty. A polise sprawdza WK w momencie wydawania twardego dowodu, przy
    > miekkim nie pytają. Czyli mozna isc do WK, przerejestrowac i od razu do

    u mnie w urzędzie (W-wa Wola) OC chcą za samo przyjście_po_cokolwiek, więc żeby
    dostać miętki też musiałem okazać
    za to po zarejestrowaniu niekoniecznie trzeba przepisywać polisę na nowy numer, bo
    VIN pozostaje ten sam. Niby mówią żeby przepisać, ale praktycznie nie ma to
    znaczenia.

    >Oczywiscie zawsze lepiej miec wykupione w dniu
    > zakupu ale póki co nasze zaawansowane systemy nie wyłapują przerw w OC,
    > trzeba dac sie złapać.

    niedawno gdzieś czytałem, że będzie łapanka

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 14. Data: 2011-02-11 18:34:05
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-02-11 19:08, Arni pisze:

    > GUZIK.

    Nie musisz krzyczeć, bo nikt tu nie jest głuchy...

    > Jesli skonczyła sie polisa a nie została wypowiedziana to sie przedłuza
    > z automatu.

    Jeśli uważasz, że wiesz lepiej niż FG (Fundusz Gwarancyjny), to
    gratuluje wysokiej samooceny...
    Tak się składa, że stykam się z możliwością zakupu starych aut, które
    bardzo często nie mają opłaconych składek OC, bo póki co system ścigania
    takich osób u nas praktycznie nie funkcjonuje, choć niby to się zmienia.
    Warunkiem, aby nie narobić sobie kłopotu jest wykupienie ubezpieczenia
    najpóźniej w dniu podpisania umowy. Jeśli zrobisz to choćby przysłowiową
    minutę po północy, to zgodnie z FG wszelkie zaległości przechodzą na
    Ciebie i tu nie ma przebacz.

    P.S. To, że umowa przedłuża się automatycznie a to czy została opłacona,
    to zasadnicza różnica, dlatego o ile można kupić bez OC o tyle trzeba
    uważać, żeby nie narobić sobie kłopotu.

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 15. Data: 2011-02-11 19:28:47
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 19:08:38 +0100, Arni <a...@n...spam.pl> wrote:

    [...]
    > Jesli skonczyła sie polisa a nie została wypowiedziana to sie przedłuza
    > z automatu. Na dotychczasowego własciciela i u niego powstaje obowiazek
    > zapłaty.

    Taknie. Jeżeli wykupił polisę na raty i zapłacił tylko pierwszą to jest
    chroniony przez cały rok, ale nie przedłuża się z automatu. Jeżeli
    nie zapłacił za przedłużoną z automatu (bo samochód stał w garażu trzy lata
    na przykład) to też się na drugi rok nie przedłużyła.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 16. Data: 2011-02-11 19:39:30
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Leszek Karlik wrote:
> [...]
    > nie zapłacił za przedłużoną z automatu (bo samochód stał w garażu trzy lata
    > na przykład) to też się na drugi rok nie przedłużyła.

    Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa
    powoduje wygasniecie umowy oc.
    K.

  • 17. Data: 2011-02-11 21:30:54
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "kocyk"
    Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa
    powoduje wygasniecie umowy oc.

    Chyba ze platnosc byla na raty...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 18. Data: 2011-02-11 22:33:59
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    falco pisze:

    > Nie musisz krzyczeć, bo nikt tu nie jest głuchy...

    a tak chciałem zostac zauwazony

    > Jeśli uważasz, że wiesz lepiej niż FG (Fundusz Gwarancyjny), to
    > gratuluje wysokiej samooceny...

    moja samoocena nie ma zadengo wpływu na stan prawny. Na automatyczne
    przedłużanie sie niewypowiedzianej polisy OC FG tez nie ma wpływu.
    Natomiast na konsekwencje jej braku owszem. Nieopłacenie polisy =/= brak OC.

    > Tak się składa, że stykam się z możliwością zakupu starych aut, które

    a ja sie stykam na codzien (a najwiecej to co noc) z takim jednym
    brokerem wiec jestem w miare na bieżąco. Z Funduszem Gwarancyjnym tez
    miałem nieprzyjemnosc (na szczescie nie we własnej sprawie). Dlatego
    mając sprowadzony a nie zarejestrowany pojazd opłaciłem OC chociaz jest
    powiedziane, że polisa ma byc zawarta _najpóźniej_ w dniu rejestracji.
    Tak na wszelki wypadek.

  • 19. Data: 2011-02-11 22:35:53
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Tytus pisze:
    > Siemka
    > *** "kocyk"
    > Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa
    > powoduje wygasniecie umowy oc.
    >
    > Chyba ze platnosc byla na raty...
    ... i nie opłacono wszystkich składek.

  • 20. Data: 2011-02-12 05:45:30
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    "Arni"

    Chyba ze platnosc byla na raty...
    > ... i nie opłacono wszystkich składek.

    No...

    A co do sprowadzonego/niezarejestrowanego - ustawa mowi "polise ma miec
    pojazd PODLEGAJACY rejestracji"
    I tak znajomi prowadzacy komis maja na wszystkie NIEZAREJESTROWANE w PRL
    pojazdy OC. Tak na wszelki wypadek.

    --
    Tytus
    żółta motorynka